Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Perfekte mødre"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 07:18   #161
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvordan vet man at de har allergi da?

Som flere har påpekt, det vet man ikke på forhånd. Det er en grunn til at man anbefaler å vente til ettårs alderen.

De fleste barn som har melkeALLERGI og ikke bare laktoseintoleranse, har reagert på morens inntak av melk mens hun ammet.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 08:15   #162
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Miss Norway: Takk for et veldig bra innlegg!

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 08:33   #163
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg aksepterer ikke på noen som helst måte at det blir stilt spørsmålstegn ved hvor seriøst jeg tar foreldrerollen bare fordi jeg ikke mener at en smak av is ikke fører til allergi og elendighet for resten av livet. Om dere tar foreldrerollen så innmari seriøst så gå i dere selv om noen år dersom dere får barn med allergi:
- Dere vet jo at dere ikke ga iskrem
- ikke ga dere MME heller, dere ammet jo tross alt i hvert fall 12 måneder.
- ikke ga dere fisk eller nøtter
- og dere hadde selvsagt ikke heller husdyr,
- dere bor i hus som selvfølgelig er sjekket for råte, muggsopp, radon og det
som verre er.
- dere har selvsagt brukt miljøvennlige og allergitestede vaskemidler og
såper
- og allikevel har den håpefulle jammen pådratt seg allergi, astma eller atopisk
eksem.

Sjekklisten er fulgt til punkt og prikke selvsagt, for dere er jo gode foreldre, og allikevel gikk noe galt.

Selvsagt kan allergi utvikles likevel.Det ser ut til at du har misforstått en god del her. Det finnes ingen absolutte sannheter. Tallene som foreligger sier noe om risiko. Det er statistikk og som alle vet så er det alltid mange unntak. Vi kan ikke vite hva en sleik med is gjør med tarmen til akkurat vårt barn. Men når jeg har fulgt alle anbefalinger og regler i forhold til allergiutvikling og andre kostholdsrelaterte plager, så vet jeg iallefall at jeg har gjort mitt aller beste for å forebygge med den kunnskapen jeg har hatt tilgjengelig. Og i det ligger det en enorm tilfredsstillelse for meg, jeg vil ikke gå resten av livet å tenke "om jeg bare hadde gjort ditt eller datt", for jeg har gjort det jeg har kunnet.

Forøvrig tar jeg de forholdsregler som trengs når det gjelder allergiforebygging jfr. ditt innlegg over. Men nå snakker vi om kosthold.

Nå skal jeg prikke Miss Norway for et fantastisk bra innlegg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 08:54   #164
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig bra Miss Norway, får ikke prikket deg.

Disse diskusjonene blir helt koko, hver eneste gang, fordi man føler man er nødt til å ty til ekstreme argumenter for å bli forstått. Desverre hjelper det ikke. Det gjelder nok begge sider. Jeg tror jeg har kastet meg ut i min aller siste "sunn fornuft"-diskusjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:10   #165
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Veldig bra Miss Norway, får ikke prikket deg.

Disse diskusjonene blir helt koko, hver eneste gang, fordi man føler man er nødt til å ty til ekstreme argumenter for å bli forstått. Desverre hjelper det ikke. Det gjelder nok begge sider. Jeg tror jeg har kastet meg ut i min aller siste "sunn fornuft"-diskusjon.

Dette er nok veldig sant. Jeg har ikke lest denne diskusjonen før jeg skummet gjennom noe av den i dag (langt fra alt, så jeg vet ikke alt som er sagt). Jeg reagerte litt på hvor mange ekstreme argumenter som kom fra begge "leire". Det blir så mye hakking og kverning på det ekstreme at slike diskusjoner blir mer ordkløyveri enn at det kommer noe godt ut av det.

Derfor var det veldig godt å komme til Miss Norways glitrende og saklige innlegg som dro det hele godt ned på jorden igjen.

Men for all del, uten slike diskusjoner blir det lite fart på et foreldreforum da. Det er jo litt gøy også.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:12   #166
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Miss Norway har talt.
Jeg er bare

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:13   #167
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlig med et saklig, oppklarende innlegg, Miss Norway.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:26   #168
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Henger meg på hyllesten til Miss Norway. Takk for nyttig informasjon! Siden de fleste får en umodenhetsreaksjon på melkeprotein som babyer (som blir tolket som allergi), men ikke får det noen måneder senere høres det unektelig ut som en god ide å unngå å utsette dem for uspaltede melkeproteiner noen måneder til. Man vet ikke om de vil få en reaksjon da heller, men sjansen er mye, mye mindre.

Jeg er i prinsippet enig med Elin og co (nei, du har ikke brukt uttrykket "alt med måte" ordrett, men du mener (hvis jeg ikke har misforstått) at man kan bruke fornuft og la barnet smake, men ikke gi i mengder. Det er vel det som oppsummeres effektivt i uttrykket "alt med måte", er det ikke?), men ikke akkurat i denne saken her. Da jeg ikke ga jenta mi is på 17.mai var det ikke pga sukkeret, men på grunn av melka. Når det gjelder sukker og godteri er jeg enig med deg. Å smake på usunn mat/kaker/godteri innimellom er helt greit, det er det daglige kostholdet som teller. Når det gjelder matvarer som frarådes, fordi tarmsystemet deres ikke er godt nok utviklet til å fordøye det, velger jeg å vente til det har utviklet seg litt mer. Jeg har det ikke travelt. Spesielt hvis det er helt unødvendig.

Sist redigert av My : 14-11-06 kl 09:31.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:36   #169
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Miss Norway!!

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:40   #170
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om dere tar foreldrerollen så innmari seriøst så gå i dere selv om noen år dersom dere får barn med allergi:
- Dere vet jo at dere ikke ga iskrem
- ikke ga dere MME heller, dere ammet jo tross alt i hvert fall 12 måneder.
- ikke ga dere fisk eller nøtter
- og dere hadde selvsagt ikke heller husdyr,
- dere bor i hus som selvfølgelig er sjekket for råte, muggsopp, radon og det som verre er.
- dere har selvsagt brukt miljøvennlige og allergitestede vaskemidler og
såper
- og allikevel har den håpefulle jammen pådratt seg allergi, astma eller atopisk eksem.

Her skjønner jeg ikke poenget ditt. Hvis man havner i denne situasjonen, hvorfor synes du man skal "gå i seg selv"? Da har man jo gjort sitt beste, og får barnet allergi eller astma likevel, så må man gå ut fra at disponeringen for allergi var så "sterk" at den ikke kunne forebygges. Jeg ser ikke hva det er du mener man skal gå i seg selv for å finne ut da?

Hvis barnet har anlegg for allergi eller astma, skulle jeg dessuten tro at det var enda viktigere å passe på de tingene du lister opp, så det ville jo være en god trøst å vite at barnet kanskje ville blitt enda sykere om man ikke hadde passet på.

Gammel 14-11-06, 09:45   #171
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg fatter ikke hvorfor folk på død og liv skal kverulere på noe som KAN være skadelig for deres barn! Gå og join skremmeren i dårlig-mor-kroken!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:45   #172
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Så hjemmekoselig det ble her for en gammel NMer

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:48   #173
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke nevnt alt med måte med et eneste ord, så vennligst ha meg frabedt!

Jeg har dessuten skrevet at jeg har tatt mine forhåndsegler mht til ernæring nettopp pga at jeg ville forebygge allergi. Min datter har riktignok fått MME fra hun var 6 uker, men jeg ventet med å gi henne h-melk til hun var langt over året. Fisk fikk hun heller ikke før den tid, og heller ikke endel av de tingene som jeg er allergisk mot.

Jeg har dessuten skrevet at min datter ikke får hverken is eller godteri men at hun får smake. Hun smakte vel sin første skje is da hun var rundt 9 måneder og det var vel ca 1 ts mengde is hun fikk i seg. Jeg kjøper fortsatt aldri is til henne og jeg kjøper fortsatt aldri godteri til henne.

Så hva er det du vil? Vis til hva du mener egentlig. Du gidder tydeligvis ikke lese innleggene en gang, bare trekke konklusjoner og komme med vissvass som ikke stemmer. Som vanlig.

For noe sprøyt, Elin. Selv om jeg reagerer på innleggene dine, betyr ikke det at jeg ikke leser innleggene dine skikkelig. Og til opplysning, selv om du ikke skriver "alt med måte" med nøyaktig de ordene, fortsetter du å forsvare spedbarns rett til is. Du sier jo selv at ungen din også har fått smake. Du er ei temmelig rar dame.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:55   #174
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vet du, akkurat det hadde jeg og....men så tenkte jeg akkurat som du, at nei, alvorlig talt, jeg gidder ikke. Er ikke dette temaet gjennom og fra ende til annen utdebattert liksom? Omtrent som amming vs. morsmelkerstatning m.fl. andre temaer.

tenkte det samme

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 10:07   #175
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Mener du at moren til din barndomsvenninne ikke skulle ha gitt barnet sitt erstatning?

Nå var det faren til barnet som ga henne erstatningen, og selvsagt kunne ikke han vite at hun fikk en allergisk reaksjon. Poenget var, og det ser du også om du ser hvilket innlegg jeg siterte, at det er bare en gang som skal til, om barnet har en allergi.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 13:09   #176
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det ser ut til at du har misforstått en god del her.

Jeg har ikke misforstått noe som helst jeg, Kasia. Jeg mener det jeg mener, og du mener det du mener.

Forresten så er det fortryllende å lese at så fort Miss Norway kom på banen med fakta og riktig informasjon, så er vi alle på begge "sider" av diskusjonen helt enig i at hun hadde et veldig bra innlegg. Hva kommer det av egentlig? Er vi ikke uenige allikevel da, eller er det fordi vi alle fikk en liten aha-opplevelse ved å lese det hun skriver?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

For noe sprøyt, Elin. Selv om jeg reagerer på innleggene dine, betyr ikke det at jeg ikke leser innleggene dine skikkelig. Og til opplysning, selv om du ikke skriver "alt med måte" med nøyaktig de ordene, fortsetter du å forsvare spedbarns rett til is. Du sier jo selv at ungen din også har fått smake. Du er ei temmelig rar dame.

Nei, jeg forsvarer ikke spedbarns rett til å bli stappet fulle av is. Jeg forsvarer retten til å la barnet smake is. En vesentlig forskjell.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Her skjønner jeg ikke poenget ditt. Hvis man havner i denne situasjonen, hvorfor synes du man skal "gå i seg selv"? Da har man jo gjort sitt beste, og får barnet allergi eller astma likevel, så må man gå ut fra at disponeringen for allergi var så "sterk" at den ikke kunne forebygges. Jeg ser ikke hva det er du mener man skal gå i seg selv for å finne ut da?

Hvis barnet har anlegg for allergi eller astma, skulle jeg dessuten tro at det var enda viktigere å passe på de tingene du lister opp, så det ville jo være en god trøst å vite at barnet kanskje ville blitt enda sykere om man ikke hadde passet på.

At du ikke forstår poenget kommer aldri som noen overraskelse, Skilpadda, for du elsker å spikke innlegg i fillebiter for å analysere hver eneste lille bokstav.

Man skal gå i seg selv fordi man vil ha antakeligvis ha gitt uttrykk for noen av sine sterke meninger (slik som her i denne debatten) høyt og tydelig andre steder også. Man har kritisert i stoooooooort monn over hvor farlig det er å la barnet smake is, og man har forebygget så langt man har visst (selv om man ikke hadde hjerte til å kaste ut katta ) også ender man opp med å få et barn som blir allergisk allikevel.

Jeg er realist nok til å ikke tro en dritt på at alle har tatt "alle" tiltak med i betraktning med tanke på å forebygge allergi (for eksempel det som står ramset opp i mitt tidligere innlegg over her, men det gir selvfølgelig for noen en form for tilfredsstillelse å sette på trykk at man har gjort det, for derfor å forsøke å sette seg selv i et bedre lys enn andre.

Ikke kom her og fortell meg at alle dere som bor i bygårder i Oslo (eller andre steder for den saks skyld) vet at boligen deres er sjekket jevnlig for muggsopp og annet dritt som forårsaker allergi. Kom heller ikke å fortell meg at ingen av dere har husdyr.... eller vegg til vegg-tepper. Eller at dere ikke reiser på besøk (husk hva jeg sa: SMAKE is) til folk som bor i muggsoppgårder, har katt eller hund eller hest, har vegg til vegg-tepper, røyker osv. Etter å ha lest innleggene fra dere som er i mot å smake is, så vil jeg selvfølgelig gå ut i fra at dere heller ikke smaker på/er i nærheten av andre ting som er allergi-triggere?

Det var det jeg mente med å gå i seg selv... Noen lar spedbarnet sitt smake is (med trykk på smake), andre synes det er livsfarlig, men reiser gjerne på besøk til bestemor som røyker som en skorstein og har gamle vegg-til-vegg-tepper i stua, og Mons ligger på puta i favorittstolen.

Dobbeltmoralister er det nok av her på FP. Det har jeg i alle fall blitt veldig klar over i denne debatten

Gammel 14-11-06, 13:41   #177
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så inni hampen glad for at jeg ikke ble med på denne huskestua nok en gang.

Gammel 14-11-06, 13:44   #178
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At du ikke forstår poenget kommer aldri som noen overraskelse, Skilpadda, for du elsker å spikke innlegg i fillebiter for å analysere hver eneste lille bokstav.

Man skal gå i seg selv fordi man vil ha antakeligvis ha gitt uttrykk for noen av sine sterke meninger (slik som her i denne debatten) høyt og tydelig andre steder også. Man har kritisert i stoooooooort monn over hvor farlig det er å la barnet smake is, og man har forebygget så langt man har visst (selv om man ikke hadde hjerte til å kaste ut katta ) også ender man opp med å få et barn som blir allergisk allikevel.

Jeg er realist nok til å ikke tro en dritt på at alle har tatt "alle" tiltak med i betraktning med tanke på å forebygge allergi (for eksempel det som står ramset opp i mitt tidligere innlegg over her, men det gir selvfølgelig for noen en form for tilfredsstillelse å sette på trykk at man har gjort det, for derfor å forsøke å sette seg selv i et bedre lys enn andre.

Ikke kom her og fortell meg at alle dere som bor i bygårder i Oslo (eller andre steder for den saks skyld) vet at boligen deres er sjekket jevnlig for muggsopp og annet dritt som forårsaker allergi. Kom heller ikke å fortell meg at ingen av dere har husdyr.... eller vegg til vegg-tepper. Eller at dere ikke reiser på besøk (husk hva jeg sa: SMAKE is) til folk som bor i muggsoppgårder, har katt eller hund eller hest, har vegg til vegg-tepper, røyker osv. Etter å ha lest innleggene fra dere som er i mot å smake is, så vil jeg selvfølgelig gå ut i fra at dere heller ikke smaker på/er i nærheten av andre ting som er allergi-triggere?

Det var det jeg mente med å gå i seg selv... Noen lar spedbarnet sitt smake is (med trykk på smake), andre synes det er livsfarlig, men reiser gjerne på besøk til bestemor som røyker som en skorstein og har gamle vegg-til-vegg-tepper i stua, og Mons ligger på puta i favorittstolen.

Dobbeltmoralister er det nok av her på FP. Det har jeg i alle fall blitt veldig klar over i denne debatten

Du verden. Jeg stilte da bare et spørsmål. Du sa ingenting i det innlegget jeg siterte om at man hadde kritisert andre eller vært selvgod eller moralistisk, du bare listet opp en del ting man hadde unngått å gjøre, og jeg lurte på hva du mente med at man da burde gå i seg selv dersom barnet likevel fikk astma. Og grunnen til at jeg spurte, var at jeg ikke skjønte hva du mente. Ikke noe annet enn det. Det var derfor jeg ba om oppklaring på akkurat dette innlegget - jeg har ikke gjort det på noen andre.

Jeg har heller ikke engasjert meg spesielt i denne diskusjonen, eller "kommet og fortalt deg" noe som helst om hverken vegg-til-vegg-tepper eller husdyr, så hvorfor du er så sint på meg og begynner å mase om dobbeltmoralister, vet jeg heller ikke.

Gammel 14-11-06, 13:47   #179
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg er så inni hampen glad for at jeg ikke ble med på denne huskestua nok en gang.

Jeg og

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 13:47   #180
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har heller ikke engasjert meg spesielt i denne diskusjonen, eller "kommet og fortalt deg" noe som helst om hverken vegg-til-vegg-tepper eller husdyr, så hvorfor du er så sint på meg og begynner å mase om dobbeltmoralister, vet jeg heller ikke.

På generelt grunnlag. Ikke deg spesielt. Beklager at det ikke kom tydelig frem Jeg er ikke sint på deg. Blir svært sjelden sint jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.