|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
guru advisor
|
![]() Nye Holmenkollen - verdt det?I dag starter prøve-VM i Nye Holmenkollen. Oslo arrangerer Ski VM i 2011. Det siste jeg har lest om budsjettsprekken på denne nye arenaen er at prisenlappen blir på 1,8 milliarder kroner. Opprinnelig bevilget bystyret i 2005 52,8 millioner kroner til opprusting av Holmenkollen. Sist redigert av Minerva : 13-03-10 kl 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye Holmenkollen - verdt det?Godt spørsmål Cille. Leste et eller annet sted i går at gratishaugen ikke fins lenger, at det koster nesten 600 kroner å komme inn på et hopprenn.. og undret med meg selv hva slags tilbud dette blir da. Og for hvem. Barnefamilier vil neppe ha råd til å ta med seg flokken og dra til kollen lenger, og da er kanskje noe av sjarmen ved det borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye Holmenkollen - verdt det?Det blir litt sånn operadebatten en gang til. Jeg stemmer for at av og til må man prioritere historie og tradisjoner, eller kultur om du vil.
![]() |
#4 |
guru advisor
|
![]() Sv: Nye Holmenkollen - verdt det?Jeg er vokst opp med langrenn og NRKsporten i helgene, og ser hvor mye glede idrett kan gi. Samtidig er jeg gift med en ikke-nordmann som har fått meg til å se på nasjonalfølelsen våre med nye briller. Det som provoserer meg her er den enorme sprekken i budsjettet. Hvordan er det mulig å bomme så totalt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Nye Holmenkollen - verdt det?Ja, man kan selvsagt godt gjøre det litt mer utbredt å rulle noen hoder når kostnadsoverslag viser seg å være så fullstendig på trynet. Men det gjelder jo enten man bygger hoppbakke eller barnehage.
![]() |
#6 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Nye Holmenkollen - verdt det?Digresjon: Er det ikke mulig å overnatte uti skogen lenger og se løpene "gratis"? Da mister Holmenkollen mye av sjarmen synes jeg! Forøvrig synes jeg at det er lurt å bruke penger på dette når man tenker på hvor mange turister som kommer til Oslo for å blant annet se Holmenkollen.
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10 ![]() Sist redigert av oslo78 : 13-03-10 kl 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Nye Holmenkollen - verdt det?Av og til må man prioritere. Rett og slett. Dessuten drar Holmenkollen (og andre gjennomdiskuterte bygg) så sykt mange turister og turistlommebøker til Oslo at regnestykket neppe er så enkelt som "det kostet masse!". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
guru advisor
|
![]() Sv: Nye Holmenkollen - verdt det?
Mener jeg hørte på radio at det fortsatt er mulig å overnatte gratis, de oppfordrer folk til å komme. Tilbyr gratis ved i sekker og så har de satt ut doer på forskjellige steder. Så værsågod. Det er vel bare selve "gratishaugen" som nå ikke er så gratis lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Nye Holmenkollen - verdt det?Jeg er enig ned Shute og aC. Jeg vil ikke bo et sted som ikke prioriterer slike ting også. Den ser riktignok ut som en gigantisk, lysende dildo, men det er en annen diskusjon.
![]() |
#11 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Nye Holmenkollen - verdt det?Hva med bakkene som ble bygd på Lilelhammer til OL. Står de bare å "søver" ned?
![]() |
#13 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Nye Holmenkollen - verdt det?Jeg bor i Oslo helt frivillig jeg.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Nye Holmenkollen - verdt det?Hvis vi ønsker å ha et hoppmiljø så må vi ha bakker. Å ha ett anlegg i hele Norge gir ikke noe godt grunnlag for å skape et miljø. Det er omtrent like teit som å si at vi trenger en fotballbane, en ishall eller en konsertsal fordelt på alle innbyggerne.
![]() |
#15 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() |
#16 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye Holmenkollen - verdt det?Oslo er Norges hovedstad, Holmenkollbakken er et viktig landemerke, og jeg er absolutt for at det brukes penger på den. Budsjettsprekk eller ikke. Er det overhodet noe som bygges uten budsjettsprekker lenger da. Men jeg håper hopprenn og andre aktiviteter blir for alle. At de på noe vis får penger, det være seg fra kulturministeren, slik at jeg som ikke bor i Oslo også får råd til å dra til Oslo med alle barna og gå på hopprenn. Og at ikke minst de som bor i Oslo får råd. Jeg har bodd i Oslo, og det er bare så fint der oppe. Virkelig en perle i byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Nye Holmenkollen - verdt det?Jeg syns det er verdt det, og jeg kommer sannsynligvis ikke til dra dit noengang. Norge trenger et bra annlegg, og det er bare bra at de ruster opp.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|