|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Hva er vanntett egentlig?Nå er jeg litt sur kjenner jeg, for storebror kom hjem fra skolen i dag, og var så klissvåt som man kan få blitt, påtross av skallklær (Skogstad) med ull under. De skal være vanntette, men det er de jaggu meg ikke! |
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva er vanntett egentlig?Reimatec og Bergans (Entrant og Dermizax) er vanntett.
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er vanntett egentlig?Vi har Skogstad, og storebror var så klissklass at han kunne like gjerne hatt på seg tøy av trekkpapir |
|
|
|
#5 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er vanntett egentlig?
Vanlig regntøy er ofte mindre vanntette enn en ordentlig vinterdress. Vanlig regntøy tåler som regel en vannsøyle på 3000 - 5000. Ticket vinterdress tåler en vannsøyle på 10000, i tillegg puster den.
|
|
|
#6 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er vanntett egentlig?Vi har hatt Skogstad, men aldri brukt det i regnvær....har kun brukt det når det har vært f.eks litt vått på bakken og har ikke vært helt overbevist om at det er vanntett......Tidligere i høst, brukte snuppa vår P.op todelt sett i skikkelig regnvær og hun var tørr og fin......Dagene før P.op settet ble kjøpt, var hun også våt i regntøy, men altså, ikke vært våt en eneste dag etter at vi kjøpte det siste settet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Hva er vanntett egentlig?Vi har brukt Skogstad på gutta i flere år, bla. på lange speiderturer i regnvær. Kan ikke huske at de noensinne har blitt våte igjennom, faktisk. Vanlig regntøy har vi ikke hatt på årevis.
|
|
|
#8 |
|
...
Sv: Hva er vanntett egentlig?Refleks er vel eneste vi har testet skikkelig så langt. Den dressen holdt tett selv med svømming i svær vannpytt.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er vanntett egentlig?Vi har aldri vært våte i Bergans dermizax. Verken store eller små |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er vanntett egentlig?Jeg vet jo faktisk hva som er vanntett når jeg får tenkt meg om. T2H-dressene vi har hatt har vært HELT vanntette. Storebror har svømt! i vanndammer, og aldri vært våt inni dressen. Den har vært så det rant på utsiden, men aldri våt inni. |
|
|
|
#12 |
|
...
Jepp. De er vanntette. Derfor har begge ungene det. Dessuten er de slitesterke, i motsetning til ReimaTec f.eks.
|
|
|
#13 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#15 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan jo tenkes jeg får en annen erfaring med Trulserns bruk - men Sandra har brukt Reima Tec i alle år og har aldri blitt våt, og hun har ikke bare brukt nye dresser. Jeg opplever henne som aktiv, men det er mulig gutter har en annen måte å være aktive på da.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er vanntett egentlig?Skogstad, men ikke skallklærne. Storesøster har brukt Skogstadbukser siden hun begynte på skolen, og de er fantastisk slitesterke, og helt vanntette. |
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva er vanntett egentlig?Poden har sin 6. eller 7. Reimatecdress, og har aldri fått hull på dem.
|
|
|
|
#18 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er vanntett egentlig?Kanskje det spørs det hva slags skogstad-modell det er da? Har hørt mange som har skogstad og som er superfornøyde... helt vantette. Men jeg vet ikke hva slags modell det er. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er vanntett egentlig?Storebror har hatt flere Reimatec han også, både nye og brukte, og det har konsekvent blitt hull i dem. Fikk ny vår/høstdress i fjor høst, og han rakk å bruke den to ganger før det var hull på kneet. Mens T2H holder utrolig lenge. Den ene dressen vi hadde i reserve var brukt av 2 barn før storebror, han brukte den og lillebror arvet, og den var fortsatt helt tett. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|