Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frustrasjon: å gå på bussen før alle har gått av

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 08:58   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frustrasjon: å gå på bussen før alle har gått av

Jeg blir så innmari sint. Hva er det med folk som skal trenge seg på bussen mens jeg forsøker å gå av?

Jeg har nå sluttet å være høflig. Går de på, så fortsetter jeg bare rett frem og noen klager da over at de får vondt. "Så vent med å gå på da, FOR POKKER"

Gammel 18-11-09, 09:01   #2
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Frustrasjon: å gå på bussen før alle har gått av

Der er vi heldige, her er det utgang bak og dem som skal på går på forran. Men så bor vi ikke i storby heller. Skjønner det er irriterende, som oftes opplever jeg det når jeg skal ut av heisen med barnevogn og folk nærmest trenger seg inn. Husker jeg engang sa att jeg kommer ikke ut før du flytter deg.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:02   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske håpløst ja. Og dette med at ingen reiser seg for å hjelpe ei som skal inn med vogn. En gang måtte bussjåføren reise seg og komme for å hjelpe meg opp trappene bak, da jeg kom inn satt det 30 tryner og stirret ut vinduet.

Det er jo det samme med heiser. Folk står klint inntil heisdørene, selv om de VET det mest sannsynlig kommer folk ut derfra.

Gammel 18-11-09, 09:03   #4
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Virker som folk har det veldig travelt ja.

Skjønner godt at du blir sint. Jeg opplever det samme når jeg skal frem med barnet mitt som er rullestolbruker. Folk SKAL, koste hva det koste vil, gå foran rullestolen. De kan ikke vente på at barnet mitt kommet seg frem. Nedverdigende og tragisk.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:10   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er utrolig irriterende, jeg dytter vekk folk jeg.

Ang. barnevogn så har jeg brølt inn på trikken eller bussen om noen kan hjelpe meg, og da skvetter det alltid noen opp. Jeg står ikke og bare venter altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:12   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble intervjuet på radio i forbindelse med Ruters høflighetskampanje og fikk virkelig sagt mitt for å si det sånn.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:34   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Buss, trikk eller t-bane, samme irritasjonen uansett. Jeg bare går rett på, uten å ta spesielt mye hensyn. Det er en av de få gangene i livet jeg tillater meg å være skikkelig bitchy.

Gammel 18-11-09, 09:35   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier fra stadig vekk. Senest forrige uke da en skokk kjerringer i førtiårene trengte seg på mens jeg sto midt i døra med handleposer og skulle av. Jeg er ikke smal, for å si det mildt, men likevel svermet de på og presset seg rundt meg. Jeg sa veldig høylydt ifra, men de evner jo faen ikke å forstå hvordan de holder på.

Gammel 18-11-09, 09:48   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det som også er så irriterende, er at det er så totalt irrasjonelt. Hvis de har det så travelt, burde de jo heller vente til folk har kommet av. Det tar lengre tid hvis de først skal på, lage masse kaos, og folk må presse seg ut etterpå.

Og mens vi er inne på temaet: De nye t-banene! De har faktisk ganske mye ståplass. Det er bare det at folk enten ikke ser en plass selv om den er rett foran dem, eller de tenker at "siden jeg bare skal 5 holdeplasser, er det nok best at jeg holder meg her ved døra". Det har hendt at t-banen er virkelig smekk full -men bare rett innenfor dørene. Til siden for dørene er det masse plass, og når jeg da prøver å komme ombord, og sier at "Hallo, det er flere plasser lenger inne der, kan jeg få komme på, eller?", blir jeg møtt av sure tryner. Knurr!!! (Ahhh, denne tråden var perfekt for PMS-Kanina! )

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:49   #10
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Det er utrolig frustrerende. Jeg bruker tidvis krykker eller manuell rullestol og det har skjedd mer enn en gang at jeg har klasket folk over leggen med en krykke fordi de velter meg når de skal presse seg på. Med rullestolen tar jeg bare fart gjennom de som presser seg på banen og kjører.

Enkelte forstår ikke at det er langt enklere å la folk gå av før man går på

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:00   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

I Japan har de jo selvsagt en løsning på problemet. På perrongen er det merket av hvor man skal stå og vente. Oppmerkingen passer perfekt til dørene, slik at de som skal på står oppstillt på sidene av dørene. Det er forskjellig farget merking for forskjellige vogn-typer, og det står informasjon på tavla om hvilken merking man skal følge.

Gammel 18-11-09, 10:02   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig snar med å si fra om dette. Jeg kan bli skikkelig sur kjerring når folk skal presse seg på før jeg har kommet meg av.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:03   #13
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Ser at det kan være praktisk, Kanina, men det blir nok litt vanskelig å få til en sånn ordning på alle bussholdeplasser.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:11   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Ser at det kan være praktisk, Kanina, men det blir nok litt vanskelig å få til en sånn ordning på alle bussholdeplasser.

Ja, selv ikke i Japan har de det på bussholdeplassene.

Gammel 18-11-09, 10:16   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ang. barnevogn så har jeg brølt inn på trikken eller bussen om noen kan hjelpe meg, og da skvetter det alltid noen opp. Jeg står ikke og bare venter altså.

Jeg har litt buss-skrekk pga dette. Jeg opplever svært sjelden at noen hjelper meg med barnevognen. Min erfaring er at damer (i alle aldre) og menn er lite hjelpsomme, mens gutter i ungdomsskolealder er svært hjelpsomme.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:16   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Men japanere er veldresserte... her i landet er det helt sikkert noen som ville mene at de kan jo ikke tivnges til stå innenfor strekene... enkelte er jo så spesielle at reglene gjelder ikke for dem....

Jeg tar forøvrig tog til jobb, met meget søtt lite tog som bare går frem og tilbake mellom to stasjoner. Det er nordeuropas mest punktlige toglinje eller noe sånn, det går nok klokka sier at det skal gå. Liekvel er det et sabla press på å få komme seg på før folk har gått av. For deretter å sitte pent stille på toget i 5-10 minutter før det lukker dørene og kjører... Jadda... travelt eller eil toget går når det går... det er bare litt LETTERE dersom folk fr gå av først... litt mer praktisk på et vis... og da skal jeg ikke engang begynne å snakke om det med at de som har med vogn blir stående i veien for alle andre, fordi de ikke kommer seg ut, fordi folk presser seg forran dem hele tiden... og skuler på dem for at de står i veien...

Gammel 18-11-09, 10:20   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er ganske håpløst ja. Og dette med at ingen reiser seg for å hjelpe ei som skal inn med vogn. En gang måtte bussjåføren reise seg og komme for å hjelpe meg opp trappene bak, da jeg kom inn satt det 30 tryner og stirret ut vinduet.
.

Da ser man en av de øvrige passasjerene i øynene og spør pent: Kan du hjelpe meg?

Jeg er vel så irritert på de som skal trøkke seg ut av bussen som førstemann. Akkurat som om noen ikke kommer seg av bussen før den kjører....

Gammel 18-11-09, 10:21   #18
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg HAR opplevd å ikke komme meg av bussen før den kjørte... dog fordi bussen var veldig full, og jeg satt langt fra døra... likevel, kjedelig er det jo...

Det brasiliaske systemt så rett og slett... fasinerende ut...

Gammel 18-11-09, 10:26   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har litt buss-skrekk pga dette. Jeg opplever svært sjelden at noen hjelper meg med barnevognen. Min erfaring er at damer (i alle aldre) og menn er lite hjelpsomme, mens gutter i ungdomsskolealder er svært hjelpsomme.

Jepp, unge gutter hjelper! Men jeg har aldri opplevd å bli oversett når jeg ber om hjelp, og det er jo ikke noe vaskelig å rope: Unnskyld, kan noen hjelpe meg med barnevogna?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:31   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det verste er de som føler de MÅ hjelpe til, men som egentlig ikke vil. Sånne som deiser vogna i bakken i stedet for å sette den pent ned og sånt. Da synes jeg det er bedre at de sier at de ikke vil hjelpe til.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.