Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fotballkake fra hel****

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-09, 22:03   #1
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fotballkake fra hel****

Pandagutten har bursdag i morgen. 5 år. Et stort ønske. Fotballkake. Ikke sånn enkel sak ala langpanne med grønn kokos på, men en fotball. Jeg har gått til anskaffelse av en wilton-form som ser ut som en ball.

Vel, problemet er at jeg nå er på kake nummer 3 i ovnen for de to forrige ble ikke stekt godt nok!! Jeg har fulgt oppskrift som det står, men sjokoladefondant i så stor form og til 5-åringer, er ikke helt det jeg hadde sett for meg..

Noen gode tips? Noen som har bakt slik kake før? Og hvor lenge stod den da i ovnen? Jeg tenker at denne som nå står i ovnen får stekes mye lengre enn de to forrige og så får jeg se.

Jeg er IKKE i godt humør for å si det sånn...

Altså, jeg ønsker IKKE å lage fondant, men kaken blir ikke stekt gjennom og blir mer som fondant enn vanlig sjokoladekake.

Sist redigert av Ingrid-lille : 07-11-09 kl 22:11.
Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.