|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Har bønner – trenger oppskriftJeg har en pakke 10 bean mix, bestående av tørkede "black eyes beans, black turtle beans, butter beans, haricot beans, lima beans, pinto beans, read kidney beans, rose cocoa beans, alubia beans and mungbeans" (ikke be meg om å oversette ...
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Har bønner – trenger oppskriftLegg i vann over natten og kok dem, det tar en stund. Jeg koker for en uke i slengen når jeg er i gang. Bruker dem i grønnsakssupper, blander dem med ris og ikke minst lager chili con carne. |
![]() |
![]() |
#3 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har bønner – trenger oppskrift2 medium onions |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har bønner – trenger oppskriftStek en pakke kjøttdeig, en løk og litt hvitløk i olje til i en gryte til hvitløken er ferdigstekt og løken mør - ikke for sterk varme - det skal ikke brunes. Ha oppi bønnene dine (er de i "lake" eller må de vannes ut? - slik skvetten beskriver), en boks mais, og en boks tomater i gryta. Krydre med spisskummen (f.eks 2 ts), salt, pepper og chili (1 liten ts) (eller en eller annen texmex-kryddermiks om du har det liggende). La det koke en stund, og smak til med mer krydder om det trengs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Har bønner – trenger oppskrift
Går det an? Hvordan oppbevarer du bønnene etter de er kokt? Jeg trodde de begynte å lukte etter en dag eller to.
![]() |
#6 |
Passiv
|
Jeg har dem i en boks i kjøleskapet. Det går helt fint så sant de er kokt og godt skylt. |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg fryser dem. Jeg koker opp 2 kg kikerter om gangen, for vi bruker MYE kikerter her i huset. Når de er avkjølt, veier jeg dem opp i poser på 200 gram hver og slenger i fryseren. Da er det kjempegreit å kunne ta opp en pose eller to når jeg trenger dem. Jeg har dem direkte i gryter eller varmer litt i mikro feks. Genialt.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|