|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Gode kjøttkakerJeg tror ikke jeg kan steke kjøttkaker.
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: gode kjøttkakerJeg steker de til de har fått fin farge , deretter lar jeg de trekke i en kjele litt for å være sikker på at de er gjennomstekt . kokevannet lages det saus av . |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: gode kjøttkakerJeg synes kjøttkaker blir best når de først stekes litt (ikke gjennom, bare litt på hver side) og så kokes i sausen. Det er sånn jeg alltid har laget kjøttkaker, og får masse skryt. Jeg bruker oppskriften til Matprat, men har også i litt nellik:
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: gode kjøttkakerJeg bruker å steke de litt brune i panna, og så legger jeg de i langpanne og putter de i ovnen i ca 10 min på 200 grader varmluft (litt vann i lanpanna da).
![]() |
#5 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Gode kjøttkakerJeg har aldri kjøttkakene i sausen. Steker dem til de er gjennomstekt. Steker på svak varme, slik at de ikke blir brent. Men vet jo at mange har dem i sausen, tror kanskje jeg er litt utenom det vanlige.
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Gode kjøttkakerJeg steker kjøttkakene til de får fin farge og koker dem ca. 10 minutter i sausen.
![]() |
#8 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Gode kjøttkaker
Det var sånne fra bunnen av jeg tenkte på ja.
Men koker du i noe annet?
![]() |
#9 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Gode kjøttkakerSteker de raskt og koker de i sausen. Syns det blir bedre enn lang steking på svak varme.
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gode kjøttkakerHvis jeg lager mange så bruner jeg dem bare og ettersteker dem i stekeovnen til de er gjennomstekt, hvis jeg bare lager så mange som får plass i stekepannen så lar jeg dem stå på svak varme under lokk til de er gjennomstekt, evt. med en liten skvett vann i panna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
![]() Sv: Gode kjøttkakerJeg steker dem alltid ferdige i stekepanna. Har dem kun i sausen på slutten for å holde dem varme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Unik
|
![]() Sv: Gode kjøttkakerLar dei få fin steikeskorpe på begge sider og legger dei så i buljongvatnvatn for å trekka seg ferdig der. Så bruker eg deler av det vatnet til å laga saus av etterpå.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode kjøttkakerJeg koker i sausen, om vi har saus, eller lar dem holde seg varme i ekstrastekepanne med lokk ellers.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Gode kjøttkakerSteker de raskt på hver side, slik at de får litt stekeskorpe, og så trekkes de ferdige i sausen. Koker ut av panna når de er ferdig stekt, og bruker det i sausen. |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode kjøttkaker
Signerer denne metoden
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|