|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan er morgenene deres?Både jeg og mann er b-mennesker og sliter med å dra oss opp om morgenen. Vi er ofte litt for trege i sengen om kvelden og blir som regel vekket flere ganger av en, flere eller alle barna. Når vi da må opp for å få unger avgårde på skole og barnehage, er vi ofte ganske trege.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Jeg legger meg forholdsvis tidlig, dvs. mellom 2230 og 2300 en gang, og har vekkeklokka på 0700. Glittermannen liker å være lenger oppe, men er selvstendig næringsdrivende, og må ikke alltid opp så veldig tidlig.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Vi er så utrolig strukturert om mogenen. Jeg står opp og rett i dusjen kl. 0740. Barna er greie og står opp,pusser tenner og kler på seg samtidig som jeg dusjer. Jeg bare roper,trenger ikke slite med å vekke de.De går opp, finner frokost og ser på tv til jeg kommer opp,ferdig sminket og kledd. Jeg tar en kjapp frokost og vi er ut av dørene ca. o815. Nistepakker og frokost til de små blir laget kvelden før.
![]() |
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Vi er en gjeng med uforskammet glade a-mennesker, så vi har ikke noe problem med å komme oss opp om morgenen. Mannen er førstemann, han står opp rundt 0530, gjerne litt før om det er jeg som skal levere i barnehage, sånn at han kommer seg ekstra tidlig på jobb. Jeg står opp når han er ferdig på badet, sånn rundt 0540-0545. Skal jeg rett på jobb tar jeg som oftest halvsyv-toget, og trenger bittelitt tid på å komme meg opp og få stelt meg. Ungene våkner av seg selv en gang mellom 0530 og 0630, steller seg og får frokost. Vi er ute av dørene og på vei til barnehage i halvåttetiden. Det er sjelden stress hos oss om morgenene, vi får den tiden vi trenger til å våkne, få i oss mat og starte dagen rolig og forsiktig.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Jeg har vært syk noen uker så døgnrytmen er på bærtur. Dermed spretter jeg opp i fem, halv sekstiden for tiden og surrer rundt med alt mulig. I dag stekte jeg karbonader fra skrætsj til frokost til hele familien og serverte med grønnsaker og ristet hamburgerbrød for eksempel. |
![]() |
![]() |
#6 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Mannen har dratt på jobb når klokka mobilen min ringer klokka 07. Står opp 07.15, hvis lillebror våkner tidligere står vi opp tidligere.
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Helt grusomme, om mannen drar tidlig for å jobbe i gokk.
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Hvis jeg skal begynne tidlig så står jeg opp 06.15, steller meg, smører frokostmatpakke og er ute av huset 06.50.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Med barn: Jeg står opp en gang. Fortrinnsvis rundt 07, ofte nærmere 08. Dusjer, napper opp et par unger, putter i de mat og får på klær, lager matpakker til de og er forhåpentligvis ute av døren litt før 09, leverer begge i barnehagen og er stort sett på jobb 10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Vi har et luksusår i år! Dette fordi jeg har permisjon.
![]() |
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Poden er ekstremt A-menneske, og jeg er A-menneske Light, så hos oss går stort sett morgenene helt fantastisk bra. I tillegg føler jeg at hele dagen min blir ødelagt om jeg ikke har god tid om morgenen. Og jeg hater å komme for sent.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Våre dager varierer veldig, for det kommer an på om jeg skal på skolen, eller er i praksis, og når denne evt. starter. |
![]() |
![]() |
#13 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Jeg står opp først, nesten alltid kl 6.
![]() |
#14 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Jeg og samboer er uhelbredelige B-mennesker med patologisk lakenskrekk. Derpå følger grusomme morninger med to sure mennesker som bælmer innpå koppevis med kaffe før kroppslige og kognitive funksjoner er på plass.
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 18-03-09 kl 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Jeg jobber turnus, så her er morgnene aldri like.
![]() |
#16 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Jeg blir vekket rundt klokka seks av storesøster. Morgenene er rimelig ustrukturerte og veldig surrete. Det går ofte både 2 og 3 timer før vesla er klar for å dra i barnehagen...
![]() |
#17 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Mannen har nettopp dratt når jeg står opp 6:30. Som regel sover en unge i senga vår, og han blir med inn på badet og koser seg mens jeg dusjer. Når jeg er ferdig stellet, steller jeg ungene (og vekker de først om det trengs
![]() |
#19 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Minsten har siden han ble født som regel stått opp rundt 5. Da koser vi litt i senga så dusjer vi ca halv seks. Spiser frokost og vekker eldste ca. halv sju, leverer begge i bhg 7. Jeg får alt for lite søvn,men morgenrutinene går veldig greit.Lite stress.
![]() |
#20 |
Einsam
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Når jeg jobber fulle dager (noe jeg i utgangspunktet gjør, men har litt kortere dager for tiden pga delvis sykmelding etter opr) vekkes mannen 0530, han går da i fjøset. Jeg slumrer til kl er 0630, går i dusjen, smører nistepakker hvis det ikke er gjort kvelden før. Lager meg frokost før jeg vekker ungene om de ikke er våkne, så spiser vi sammen etter de har fått på seg tøy. Er da som regel ferdige før 0730, mannen kommer inn igjen ved de tider, så reiser jeg innen 0740. Han får da eldste på bussen til kl 8, og kjører minste til barnehagen innen rimelig tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|