Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan er morgenene deres?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-09, 14:19   #1
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan er morgenene deres?

Både jeg og mann er b-mennesker og sliter med å dra oss opp om morgenen. Vi er ofte litt for trege i sengen om kvelden og blir som regel vekket flere ganger av en, flere eller alle barna. Når vi da må opp for å få unger avgårde på skole og barnehage, er vi ofte ganske trege.

Før når vi bare hadde barnehage å forholde oss til, var det ikke like mye pes om å komme oss opp. Mannen min bestemmer arbeidstiden ganske fritt og jeg er hjemmeværende. Men nå som vi har en førsteklassing, må hun være på skolen til 8.30. Vi drar oss ut av sengen 7.20-7.30 og bruker enda lengre tid på å dra førsteklassingen ut av sengen, som er like treg som oss. Vi får ofte litt for dårlig tid, og mannen min går ut av døren med henne 5-10 min før skolen starter (tar 5 min å gå til skolen).

Når står dere opp om morgenen og har dere lett for å komme dere opp? Er dere a- eller b-menneske?

Gammel 18-03-09, 14:30   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er morgenene deres?

Jeg legger meg forholdsvis tidlig, dvs. mellom 2230 og 2300 en gang, og har vekkeklokka på 0700. Glittermannen liker å være lenger oppe, men er selvstendig næringsdrivende, og må ikke alltid opp så veldig tidlig.
Jeg står opp relativt umiddelbart og vekker Glittermannen som begynner å lage frokost mens jeg dusjer. Etter det står Glitterbarnet opp, eller vekkes rundt 0730, også er vi på vei ut døra innen 0800.

Glittermannen er helt klart B-menneske, jeg er noe midt i mellom A og B. Jeg sover helst til nærmere 0800, men har ingen store problemer med å komme meg opp klokka 0700 hvis jeg er i seng i rimelig tid. Jeg våkner som oftets tidlig, men faller sammen igjen etter et par timer hvis jeg ikke har fått nok søvn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 14:33   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi er så utrolig strukturert om mogenen. Jeg står opp og rett i dusjen kl. 0740. Barna er greie og står opp,pusser tenner og kler på seg samtidig som jeg dusjer. Jeg bare roper,trenger ikke slite med å vekke de.De går opp, finner frokost og ser på tv til jeg kommer opp,ferdig sminket og kledd. Jeg tar en kjapp frokost og vi er ut av dørene ca. o815. Nistepakker og frokost til de små blir laget kvelden før.
Rett skal være rett, barna er fantastisk medgjørlige om morningen. Svært sjelden noe dill og dall med de.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 14:34   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er en gjeng med uforskammet glade a-mennesker, så vi har ikke noe problem med å komme oss opp om morgenen. Mannen er førstemann, han står opp rundt 0530, gjerne litt før om det er jeg som skal levere i barnehage, sånn at han kommer seg ekstra tidlig på jobb. Jeg står opp når han er ferdig på badet, sånn rundt 0540-0545. Skal jeg rett på jobb tar jeg som oftest halvsyv-toget, og trenger bittelitt tid på å komme meg opp og få stelt meg. Ungene våkner av seg selv en gang mellom 0530 og 0630, steller seg og får frokost. Vi er ute av dørene og på vei til barnehage i halvåttetiden. Det er sjelden stress hos oss om morgenene, vi får den tiden vi trenger til å våkne, få i oss mat og starte dagen rolig og forsiktig.

Og ja, vi legger oss relativt tidlig, er i seng før 2300 hver kveld.

Gammel 18-03-09, 14:39   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har vært syk noen uker så døgnrytmen er på bærtur. Dermed spretter jeg opp i fem, halv sekstiden for tiden og surrer rundt med alt mulig. I dag stekte jeg karbonader fra skrætsj til frokost til hele familien og serverte med grønnsaker og ristet hamburgerbrød for eksempel.

Også slokner jeg som et lys i nitiden på kvelden. Skikkelig drømmedame for drømmeprinsen for tiden, ja?

Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 14:45   #6
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen har dratt på jobb når klokka mobilen min ringer klokka 07. Står opp 07.15, hvis lillebror våkner tidligere står vi opp tidligere.
Vekker storesøster umiddelbart. Mellombror får sove litt lengre, han går i barnehage to dager så det er ikke hastverk med han.

Vi er nede mellom 07.30-07.40. Jeg lager frokost til storesøster, lager nistemat, gir lillebror ei skål med grøt, lager frokost til mellombror som også har våknet. Da er klokka blitt nesten 08.00. Storesøster og jeg går på gangen, jeg fletter håret hennes og hjelper henne på med uteklærne. Nabogutten kommer, og jeg sender de avgårde.

Er det barnehagedag gjentar jeg samme prosessen med mellombror, putter lillebror i vogna og følger han dit til ca.kl.09.

Da er det tid for formiddagsduppen til lillebror. Han sovner, og jeg tar en rask runde over badet, gangen, kjøkkenet og stua.

Deretter er det litt PC-tid.

Det ble informativt og langt.

Gammel 18-03-09, 14:45   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt grusomme, om mannen drar tidlig for å jobbe i gokk.

:innser at det holder med ett barn:

-----------------
For tiden er det komplett kaos, alle er trøtt og slitne, vi er b-mennesker alle tre, og det er hei hvor det går hver morgen.
Vi bytter på å levere i barnehagen, slik at minst en av oss kommer på jobb i tide. Ungen er et skikkelig sovedyr og må hales ut av sengen, kles på og slepes ut døren for å i det hele tatt rekke frokost kl. 9.

Gammel 18-03-09, 14:48   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg skal begynne tidlig så står jeg opp 06.15, steller meg, smører frokostmatpakke og er ute av huset 06.50.

Hvis mannen begynner tidlig så står jeg opp 06.15, steller meg, vekker Vesla, fikser frokost og skolemat, spiser koselig frokost med Vesla og drar av sted 07.20.

Vi stresser sjelden og har rolige, fine morgener med godt innarbeidede rutiner.

Jeg er nok en mellomting mellom A og B-menneske. Det gjør meg ikke noe å stå opp tidlig, men jeg kan være fryktelig trøtt i det klokka ringer. Den siste tiden har jeg vært så trøtt om kveldene at jeg har lagt meg mellom 20.30 og 21.30, da våkner jeg faktisk godt utvilt i sekstiden om morgenen uten å være særlig trøtt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 14:50   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med barn: Jeg står opp en gang. Fortrinnsvis rundt 07, ofte nærmere 08. Dusjer, napper opp et par unger, putter i de mat og får på klær, lager matpakker til de og er forhåpentligvis ute av døren litt før 09, leverer begge i barnehagen og er stort sett på jobb 10.

Uten barn: Jeg har planer om å stå opp tidlig for å dra tidlig på jobb, ender med å sulle rundt og er på jobb til 10.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 14:53   #10
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Vi har et luksusår i år! Dette fordi jeg har permisjon.

Står opp halv åtte og sender ungene rett på skolen klokken halv ni - mindre enn hundre meter fra heimen. Til neste år blir det andre boller med levering i barnehage (igjen) og sfo på morgenen.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 15:00   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden er ekstremt A-menneske, og jeg er A-menneske Light, så hos oss går stort sett morgenene helt fantastisk bra. I tillegg føler jeg at hele dagen min blir ødelagt om jeg ikke har god tid om morgenen. Og jeg hater å komme for sent.

Jeg har vekkerklokken på 6, og det er stort sett da poden våkner også. Da har vi litt over en time på oss før vi må ut døren. Jeg følger Poden til barnehagen litt over 7, god tid på levering, (barnehagen ligger rett bak blokka vår) også småløper jeg til bilen. Da er jeg på jobb rundt 7.45 en gang.

Men det har ikke alltid vært sånn. På grunn av noen litt utrivelige morgener der det var veldig tydelig at travelhet og lite tid for annet enn må-ting ødela store deler av dagen både til Poden og meg, måtte vi bare legge nye vaner.

Jeg bør være i seng til 23, men det er sjeldent jeg får det til. Men så lenge jeg passer på å få sovet nok innimellom så går det greit med litt lite søvn i perioder.

De ukene jeg er bare meg, og ikke har Poden å ta hensyn til, står jeg opp like tidlig og kommer meg på jobb litt tidligere.

De ukene jeg har Poden er jeg veldig flink til å gjøre klart så mye som mulig på kvelden, slik at det ikke skal være mye ting som må gjøres på morgenen.
(Legger fram klær til han og meg, lager lunsjboks til meg, legger fram saker og ting som skal være med i barnehagen ...)

Gammel 18-03-09, 15:01   #12
Left
Passiv

Standard

Våre dager varierer veldig, for det kommer an på om jeg skal på skolen, eller er i praksis, og når denne evt. starter.
Nå begynner jeg kl 08.00, og i går når vi forsov oss - les JEG forsov oss - så brukte jeg ikke mer enn 35 min fra jeg slo opp øynene og til jeg selv var på jobb. Da var jeg selv stelt og kledd, det samme med to barn, de var levert på hver sin avdeling i barnehagen, og jeg kjørte 15 min for å komme dit jeg skulle
Sånn er det ikke vanligvis. Vi står opp ca 1 time før vi skal dra, og har god tid til det vi skal. Jeg er nok midt mellom A og B. Kan sove til 10, men aldri lenger, og kan også stå opp tidlig uten problemer.
Gutta mine er supergreie om morgenen. Storebror er stort sett alltid oppe tidlig, mens lillebror gjerne vekkes.

Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 15:08   #13
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg står opp først, nesten alltid kl 6.

Når mannen er hjemme, ordner jeg meg selv, dvs. tar meg god tid til frokost og avis, og sykler av gårde rundt kvart over syv. Hvis Eivind våkner, spiser han med meg. Mannen og Eivind står ellers opp i 7-1/2 8-tiden. Mannen (selvstendig næringsdrivende) jobber gjerne litt hjemmefra før Eivind leveres i barnehagen i 9-tida.

Når han er borte, vekker jeg Eivind etter dusj. Ettersom jeg har bil da, kan jeg fortsatt ta meg god tid og levere Eivind før jeg selv drar på jobb. Er alltid på jobb til 8.

Det rare er at jeg har vært et utpreget B-menneske hele livet.

Gammel 18-03-09, 15:13   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg og samboer er uhelbredelige B-mennesker med patologisk lakenskrekk. Derpå følger grusomme morninger med to sure mennesker som bælmer innpå koppevis med kaffe før kroppslige og kognitive funksjoner er på plass.

Poden er sånn midt i. Han legger seg selvsagt tidlig, men sover til 08.00 om han ikke blir vekket. Siden jeg er student og mannen har "fri" når han er hjemme står vi ikke opp før klokken 08.
Da er det først stelling og frokost til poden. Så kaffe og frokost. Så kaffe. Så stelling av mor/far. Så komplett bekledning. Så lete leiligheten rundt etter nøkler, bøker, barnehagesekk, pengbok osv. Så huske på å slå av alt elektrisk. Så litt løping opp og ned trappa for å hente det man glemte på leterunden.
Avsluttes som regel med blodspringing til bussen. Rekker den med ett nødskrik (som jeg gleder meg til jeg har kjørt opp om en mnds. tid ) og vi er i "rute"

Morgenene hos oss er med andre ord totalt ustrukturerte, og har en tendens til å dra ut i det uendelige.
Det er sjelden poden er i bhg. før klokka 10.30, for å være ærlig.

*drømmer om å bli strukturert ordensmenneske som legger seg klokken 10 og alltid er duggfrisk, lett til bens og flink til å disponere tid*

Sist redigert av Vianne Rocher : 18-03-09 kl 15:18.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 15:16   #15
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg jobber turnus, så her er morgnene aldri like.
Ofte leverer mannen, da står jeg opp og hjelper han avgårde, så tusler jeg tilbake under dyna.
Jenta er A og gutten og foreldrene er B (eller B-), så i helgene sverger vi til barne-tv!!

Gammel 18-03-09, 15:19   #16
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir vekket rundt klokka seks av storesøster. Morgenene er rimelig ustrukturerte og veldig surrete. Det går ofte både 2 og 3 timer før vesla er klar for å dra i barnehagen...

Gammel 18-03-09, 15:37   #17
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Mannen har nettopp dratt når jeg står opp 6:30. Som regel sover en unge i senga vår, og han blir med inn på badet og koser seg mens jeg dusjer. Når jeg er ferdig stellet, steller jeg ungene (og vekker de først om det trengs ). Vi drar 7:30, frokost spiser de i bhg.

Gammel 18-03-09, 16:00   #18
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er alene med ungene om morgenen. Det g[r helt fint. Vi har innarbeidet rutiner som ungene kjenner godt.

Gammel 18-03-09, 16:38   #19
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minsten har siden han ble født som regel stått opp rundt 5. Da koser vi litt i senga så dusjer vi ca halv seks. Spiser frokost og vekker eldste ca. halv sju, leverer begge i bhg 7. Jeg får alt for lite søvn,men morgenrutinene går veldig greit.Lite stress.

Gammel 18-03-09, 17:17   #20
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når jeg jobber fulle dager (noe jeg i utgangspunktet gjør, men har litt kortere dager for tiden pga delvis sykmelding etter opr) vekkes mannen 0530, han går da i fjøset. Jeg slumrer til kl er 0630, går i dusjen, smører nistepakker hvis det ikke er gjort kvelden før. Lager meg frokost før jeg vekker ungene om de ikke er våkne, så spiser vi sammen etter de har fått på seg tøy. Er da som regel ferdige før 0730, mannen kommer inn igjen ved de tider, så reiser jeg innen 0740. Han får da eldste på bussen til kl 8, og kjører minste til barnehagen innen rimelig tid.

Nå for tiden rekker jeg levere, så jeg reiser hjemmefra når eldste tar buss, og mannen slipper stresse for mye med fjøsstellet.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.