Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God lørdagssnacks?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-09, 19:39   #1
håpefull78
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2008
håpefull78 har et hav av muligheter foran seg
Standard

God lørdagssnacks?

Hei!

Er det noen som har noen gode, enkle lørdagssnacksoppskrifter å dele med meg? Er litt lei av de samme hver helg...

håpefull78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 19:48   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: God lørdagssnacks?

Bakt potet med masse snadder

har nevnt det før og tror jeg.
Men spiser ikke bare bakt potet altså!

Her går det ofte i taco på lørdager, så jeg henger meg på her og snikleser tips

Gammel 20-02-09, 19:56   #3
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Vi bruker ofte å ha helstekt indrefilet, gratinerte poteter og grønnsaker
Steiker filen først i panna, så i ovnen.. Det går ganske "fort" ca 30-40 min, men det er enkelt å lage

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 21:01   #4
vaesla
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Blunk

Heisann!
Vi koser oss ofte med en slags kylling i form som jeg lager. Kjøper ferdig grillet kylling, tar av skinnet og deler kjøttet i småbiter. Legger dette i en ildfast form. Så blander jeg lett-rømme og mat-fløte sammen og har i pommes frites krydder til passe smak. Heller det over og har masse revet ost på toppen. Inn i stekovnen på ca 150-180 grader til osten er smeltet og gylden. Og vi har ris ved siden av. Kjempe godt, og er godt likt av barn også.

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 21:05   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av vaesla, her.

Heisann!
Vi koser oss ofte med en slags kylling i form som jeg lager. Kjøper ferdig grillet kylling, tar av skinnet og deler kjøttet i småbiter. Legger dette i en ildfast form. Så blander jeg lett-rømme og mat-fløte sammen og har i pommes frites krydder til passe smak. Heller det over og har masse revet ost på toppen. Inn i stekovnen på ca 150-180 grader til osten er smeltet og gylden. Og vi har ris ved siden av. Kjempe godt, og er godt likt av barn også.

Nam, dette hørtes godt ut.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 21:10   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Snacks eller middag?

Middag:
Svin indrefilet fyllt med sopp, kremost, løk og bacon.
Servert med båtpoteter og salat.

Snacks:
butterdeigsplater (ferdige frossne) med pesto (varierer mellom rød og grønn) og div ost. Smører på, deler i i biter og steiker til osten er gyllen.

Gammel 20-02-09, 21:15   #7
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Nachos:

Nachos-chips (runde) (1 pose på en pai-form)
Kjøttdeig/karbonadedeig (400 g på en pai-form)
1 pose taco seasoning mix
En boks hakkede tomater, gjerne med chili
En liten boks mais
Raspet ost, evt. skiver av mozzarella-ost (ca 1 pose ferdig raspet)

Legg chipsen i bunnen av en ildfast form, paiform el.l. Stek kjøttdeigen og tilbered med taco-pulver og litt vann - kok inn, tilsett mais og hakkede tomater. Hell dette over chipsen. Strø over ost.

Gratiner i ovnen på 200 grader i ca 10 minutter.

Serveres med en lett salat (f.eks salatblader, tomat, løk og avocado), rømme/kesam, guacamole og taco-saus.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 21:16   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Snacks:
butterdeigsplater (ferdige frossne) med pesto (varierer mellom rød og grønn) og div ost. Smører på, deler i i biter og steiker til osten er gyllen.

Det hørtes sinnsykt godt ut!!!

Gammel 20-02-09, 21:18   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Pitabrød som småpizzaer. Kjempegodt. Alle får hver sin med sitt fyll på.

Gammel 20-02-09, 21:19   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vin.

Det enkle er ofte det beste. Trallala.

Gammel 20-02-09, 21:32   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Quesadillas!!

Fyll: valgfritt, men vi liker best kyllingfyll. Da bruker jeg 2-3 fileter i strimler eller biter, som jeg steker sammen med litt hakket løk og hvitløk, paprika i biter og gjerne også litt purre. Ha over et halvt lite glass salsa og la det putre litt. Fyllet skal ikke være veldig fuktig.

Ta en tortilla og spre fyllet litt tynt utover hele platen. Dekk med masse hvitost og legg en tortilla oppå. Klem litt forsiktig sammen og stek tortillasen i en tørr stekepanne på litt sterk (ikke for sterk) varme. Ha gjerne lokk over pannen. Snu tortillaen etter noen minutter, vær forsiktig så ikke fyllet ramler ut. La den steke noen minutter på andre siden også. Osten smelter og binder fyllet sammen inni.

Ta frem pizzahjulet og skjær tortilla-"kaken" i 4 eller 8 biter. Server med salsa, rømme og guacamole.

Ikke mitt bilde:

Gammel 20-02-09, 21:34   #12
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nachos
God oppskrift på www.matprat.no

Og så har man coop chili bønner ilag med kjøttdeigen. NAM

Gammel 20-02-09, 21:35   #13
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

*følgermed*

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 21:53   #14
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Vi lagde noe sinnsykt godt i dag, parmesankyllingvinger (eller, vi brukte manchego, da, men det skulle egentløig være parmesan)
Marinerte ca 1 kg kyllingvinger i 8 ss olje, masse (virkelig masse) hakket persille og oregano, et par hvitløkfedd og salt/pepper. Når ovnen var varm (250 grader) rev jeg ca en kopp parmesan over vingene og bladet. Så la jeg vingene med urter og ost på stekeplate og helte over resten av marinaden, og stekte i ca 20 min, snudde en gang. det er gost å bruke litt grillelement på slutten, så de blir sprø. Det var helt nydelig!

Gammel 20-02-09, 23:19   #15
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Quesadillas!!

Fyll: valgfritt, men vi liker best kyllingfyll. Da bruker jeg 2-3 fileter i strimler eller biter, som jeg steker sammen med litt hakket løk og hvitløk, paprika i biter og gjerne også litt purre. Ha over et halvt lite glass salsa og la det putre litt. Fyllet skal ikke være veldig fuktig.

Ta en tortilla og spre fyllet litt tynt utover hele platen. Dekk med masse hvitost og legg en tortilla oppå. Klem litt forsiktig sammen og stek tortillasen i en tørr stekepanne på litt sterk (ikke for sterk) varme. Ha gjerne lokk over pannen. Snu tortillaen etter noen minutter, vær forsiktig så ikke fyllet ramler ut. La den steke noen minutter på andre siden også. Osten smelter og binder fyllet sammen inni.

Ta frem pizzahjulet og skjær tortilla-"kaken" i 4 eller 8 biter. Server med salsa, rømme og guacamole.

Ikke mitt bilde:

Jømmi! Dette skal jeg lage til barnevakten i morgen.

Gammel 20-02-09, 23:33   #16
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Quesadillas!!

Ikke mitt bilde:

Nam! Her må jeg regne litt og se om jeg klarer å lage en høvelig GR-vennlig variant.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 00:41   #17
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen som har en god salsa-oppskrift?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 08:16   #18
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Tips til når man lager Quesadillas; I stedet for å legge to hele lefser oppå hverandre, kan man brette en lefse med fyll i i stedet. På den måten detter ikke fyllet så lett ut når den skal snues. Det er plass til to sammenbrettede lefser i en normal stekepanne, så man bruker ikke lenger tid på å gjøre det på denne måten.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 08:26   #19
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Nam! Her må jeg regne litt og se om jeg klarer å lage en høvelig GR-vennlig variant.

Si fra hva du kommer frem til da. Elsker Quesedillas, men har ikke spist det siden jeg begynte på GR.

Gammel 21-02-09, 09:04   #20
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg kan ikke det spor om GR, men hvis du lager guacamole med kesam (har gjort det med hell) og er litt sparsommelig med osten, så kan det vel ikke være så ille?
Og så synes jeg du skal gå til innkjøp av en stavmikser (om du ikke allerede har gjort det), for da er det enkelt å lage sin egen salsa og få den akkurat som man vil.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.