Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags skøyter til jente på 6 år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-08, 08:47   #1
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva slags skøyter til jente på 6 år?

Storesøster skal få skøyer til jul, men jeg er så usikker på hvilken type vi skal velge - danseskøyter eller hockey? Hun har gått litt på hockeyskøyter tidligere.

Hva ville du ha valgt og hvorfor?

Gammel 08-12-08, 08:51   #2
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags skøyter til jente på 6 år?

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Storesøster skal få skøyer til jul, men jeg er så usikker på hvilken type vi skal velge - danseskøyter eller hockey? Hun har gått litt på hockeyskøyter tidligere.

Hva ville du ha valgt og hvorfor?

Danseskøyter fordi at de er mye lettere å balansere på og gjøre litt triks og ha det gøy med. Hockeyskøyter brukes til å spille hockey med

Gammel 08-12-08, 08:55   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har valgt hockeyskøyter, siden man lett snubler (setter fast piggene i isen) med danseskøyter, og fordi hun trenger å lære å på skøyter foreløpig, ikke danse på dem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 08:59   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse skal vi kjøpe par nr. to av nå: de er varme, stødige og kan utvides og vare i flere år. De er markedsført som "softskøyte", men jeg er ikke helt sikker på hva som er forskjellen på det og på en hockeyskøyte.

Gammel 08-12-08, 09:09   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hockeyskøyter fordi de skal lære å gå på skøyter.
Danseskøyter er greit når de er så store at de faktisk kan bruke hakkene foran og ikke bare sette de fast i isen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 10:01   #6
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hockeyskøyter. Danseskøyter er vanskelig å gå på.

Gammel 08-12-08, 12:46   #7
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Disse skal vi kjøpe par nr. to av nå: de er varme, stødige og kan utvides og vare i flere år. De er markedsført som "softskøyte", men jeg er ikke helt sikker på hva som er forskjellen på det og på en hockeyskøyte.

Sunniva fikk disse i fjor og vi er superfornøyd! De sitter godt på foten og er stødige

Gammel 08-12-08, 12:47   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Petra og hva nå guttungen heter fikk softskøyter til jul, begge to.

Gammel 09-12-08, 17:55   #9
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hm... husker jeg helt feil da? Da jeg var liten prøvde jeg begge deler og det var ikke sjangse for meg å klare hockey siden jeg synes de var ustødige, høye i skøyten og fikk bare føttene mine til å lene seg innover. På danseskøyter kunne jeg stå rett opp og ned, siden skøyten ikke var så høy. Altså metallet.
Jeg begynte vel å skøyte i den alderen.

Gammel 09-12-08, 18:37   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

mine jenter fikk danseskøyter som 2 og 4 åringer. De lærte seg å gå på dem uten problemer overhode. Jeg hadde kjøpt danseskøyter igjen.

Gammel 09-12-08, 18:43   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse har vi også to par av. De er geniale både fordi de går over flere størrelser, de er varme, og de er stødige. Det finnes en hvit danseskøyteutgave også, den er sikkert like bra.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 19:03   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Disse har vi også to par av. De er geniale både fordi de går over flere størrelser, de er varme, og de er stødige. Det finnes en hvit danseskøyteutgave også, den er sikkert like bra.

Det er mulig, men den kan ikke utvides, og den koster det samme. Med andre ord må man ha tre par danseskøyter i den samme perioden som man har et par softskøyter (til tre ganger prisen).

Gammel 09-12-08, 19:14   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes danseskjøyter er best å gå på. Man har utrolig mye mer kontroll. En av grunnene er at det er mye vanskeligere å falle bakover på de.

Mamma filte av nederste piggen så hun ikke skulle snuble når hun lekte på isen med gutta. Kanskje en ide for flere?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 20:06   #14
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster skal få disse fra XXL. Hadde tenkt til å kjøpe dem i butikk men så nå at de var 150kr billigere på internett. De går også over flere størrelser men er litt mer unisex i fargen. Jeg liker ikke Frost-seriene.

Gammel 10-12-08, 08:10   #15
Sue

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Usj, så lite samstemte dere er, da...

Det høres veldig forlokkende ut med skøyter som kan justeres i størrelsen - det er ikke sååå mange ganger de får gått på skøyter år sesong, så det hadde vært fint å drøye bruken lengst mulig. Men samtidig ser jeg for meg at det blir "kjedelig" å gå på hockey etter en stund - det er jo ingen danseskøyte. Men det er kanskje ikke noe problem å bytte etter et par-tre år dersom det viser seg at hun vil ha danseskøyter istedet. (Selv har jeg alltid gått på danseskøyter og trøblet veldig da jeg skulle prøve hockey for første gang da jeg var langt oppi 20-åra.)

Vel, vel - takk for svar så langt. Tar gjerne imot flere råd og tips - har ikke bestemt meg 100% ennå. (Dvs mannen har - han går for hockey...).

Gammel 10-12-08, 08:31   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg har sett for meg at Frøkna godt kan få danseskøyter når hun skal ha neste par og ikke vokser en skostørrelse i året.

Og dessuten: hvor mye vanskeligere og "kjedeligere" er det for jenter å gå på hockey-skøyter enn det er for gutter, egentlig?

Gammel 10-12-08, 08:50   #17
Sue

Sue sin avatar

Standard

Og dessuten: hvor mye vanskeligere og "kjedeligere" er det for jenter å gå på hockey-skøyter enn det er for gutter, egentlig?

Neida, det er sikkert en vrangforestilling - gutta spiller hockey, jentene danser .

Nå er ikke snuppa vår så veldig glad i dans, men liker heller litt sånn "gutteting" - så jeg får vel endre innstilling.

Gammel 10-12-08, 11:19   #18
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde (og har) valgt hockeyskøyter.
Fordi da kan man dra med seg teknikken over til rulleskøyter (inline-eller-hva-det-heter).
Fordi man kan dra nytte av skøyteteknkken på langrennsski.
Det er lettere å gå over til danseskøyter etter å ha lært hockeyteknikken enn omvendt. har man danseskøyter er det mange barn som bruker piggene til å komme seg fremover, de skøyter ikke. Sånt er tyngre å lære etter at pigge-metoden er lært.

Softskøyte er ikke godkjent som hockey-utstyr, tror det er derfor det heter soft... Hockeyskøyter er høyere i skalftet og harde hele veien.
Jeg støtter mannen!!!

Gammel 10-12-08, 11:42   #19
Sue

Sue sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Jeg hadde (og har) valgt hockeyskøyter.
Fordi da kan man dra med seg teknikken over til rulleskøyter (inline-eller-hva-det-heter).
Fordi man kan dra nytte av skøyteteknkken på langrennsski.
Det er lettere å gå over til danseskøyter etter å ha lært hockeyteknikken enn omvendt. har man danseskøyter er det mange barn som bruker piggene til å komme seg fremover, de skøyter ikke. Sånt er tyngre å lære etter at pigge-metoden er lært.

Softskøyte er ikke godkjent som hockey-utstyr, tror det er derfor det heter soft... Hockeyskøyter er høyere i skalftet og harde hele veien.
Jeg støtter mannen!!!

Takk, gode poeng og akkurat noe sånt jeg trengte for å bli overbevist. Da blir det softskøyter på snuppa.

Gammel 10-12-08, 12:01   #20
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Søren at vi allerede har ønsket oss skøyter og hun får det av tanten sin. Hun har jo kjøpt danseskøyter. De softskøytene var jo smarte. Men jeg kjøper ikke dem også bare for å kjøpe liksom.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.