Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du potteplanter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-06, 21:39   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du potteplanter?

Som en fortsettelse på kishas tråd lurer jeg på dette. Jeg har nemlig ikke det heller. Bare i korte perioder etter at noen gir det til meg i gave, også dør de. Jeg er helt håpløs med planter og klarer ikke å holde liv i dem.
Jeg liker forresten avskårne blomster mye bedre enn potteplanter. Selv om de ikke varer så lenge (dvs omtrent like lenge her i huset ).

Innimellom har jeg potter med krydderurter på kjøkkenbenken da. Men det er alt.

Skulle tro jeg var læstadianer eller noe ... ikke gardiner, ikke potteplanter. Høres skikkelig stusselig ut! Men jeg synes ikke det er stusselig her heller. Faktisk ganske hjemmekoselig om jeg skal si det selv

Gammel 08-11-06, 21:40   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Jeg har ingen planter. Er gardinløs og læstadianer jeg også.

Gammel 08-11-06, 21:42   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nix potteplanter (herunder også planteimitasjoner). Nix gardiner.

Gammel 08-11-06, 21:42   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bare en grønn plante igjen som overlevde sommeren. Resten blei kasta på dør gitt.

Nå har jeg gitt opp, så den ene stakkars "skuddsikre" planten får stå til den ikke klarer mer av vanskjøtsel.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:43   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har noen potteplanter, men bare sånne som overlever å bli forsømt i lange tider. En aloe vera, en St. Paulia, en pengeplante. Ingen av disse er videre pene, forresten. Orkideen og den stygge lille kaktusen er visst døde nå, stakkars. Jaja, de holdt da ut en stund.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:45   #6
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Vi har potteplanter, men er nå nede i tre hardføre typer og en eføylignende sak som holder på å dø.

Den ene hardføre rakkeren spirer faktisk, så jeg føler virkelig at jeg har funnet noen som passer for meg.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:45   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så godt å se at vi er flere! Ingen planter og ingen gardiner her heller

(Har gardiner på soverom.)

Jeg liker ikke planter. De krever en type omsorg som jeg ikke er istand til å gi .

Gammel 08-11-06, 21:49   #8
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg har 5 potteplanter.

Den ene fikk jeg av en venninne for 19 år siden, en har jeg arvet etter mormor og den nærmer seg 30 år (aner ikke hva det er for noe!) En kjøpte jeg da jeg kjøpte min første leilighet (10 år) og to grønne små har jeg vel bare hatt i noen få år.

Det har vært langt flere innom, men det er ikke alle jeg greier å holde levende....

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:52   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde en haug med potteplanter og var på vei til å få grønne fingre da jeg ble gravid med ztjerna. Etter en lengre kvalmeperiode som ble avløst av bekkenløsning tok mannen over vanninga. Nå er det 7,5 planter igjen.

Kjøper heller buketter.
Eller mannen får dem tilsendt anonymt

Sist redigert av Mei : 08-11-06 kl 21:58. Årsak: leif
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:53   #10
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg har potteplanter. Vanligvis mange flere enn jeg har akkurat nå. Nå kan jeg telle 5 levende og en død... Jeg vet ikke hvor lenge den døde skal få bo her. Kanskje på tide å ta farvel. Forresten døde det en kaktus i går også. Den knakk rett av stakkars.

Jeg elsker potteplanter som ikke skal ha mye vann, da klarer de seg bedre her for jeg glemmer å vanne.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:22   #11
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Ja det har jeg.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:25   #12
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har masse potteplanter, noen kaktuser og palmer, flere hawaiiroser, gullranker og masse masse mere. Min bestemor var blomsterhandler så jeg har vel arvet litt fra henne.
Jeg har de samme plantene år etter år, det synes jeg er morsomt. Men jeg vet at det finner enkelte som kaster plantene så fort de er avblomstret.
Planter er moro!!

Gammel 08-11-06, 22:26   #13
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Men jeg vet at det finner enkelte som kaster plantene så fort de er avblomstret.

Ja, avblomstret.

Gammel 08-11-06, 22:27   #14
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg har 4 potteplanter og 4 orkideer.

Orkideene kommer på nytt og nytt og er veldig moro å ha. Potteplantene er av type hardføre og overlever både mye og lite vann. Noe annet kan jeg ikke ha...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:27   #15
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en del potteplanter, ja. Kanskje ti-tolv stk. rundt om i huset. Jeg har til og med et par planter på kontoret mitt. Og alle er i live så vidt jeg vet. Planter må man ha.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:28   #16
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Ja, avblomstret.

Mange blomstrer på nytt igjen. Tålmodighet min venn.

Gammel 08-11-06, 22:28   #17
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Potteplantar har eg, og dei overlever... såvidt.
Difor har eg ikkje blomster :konkluderer:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:29   #18
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Før hadde jeg forresten over 100 potteplaner i huset, jeg drev masse med avleggere og hadde riktig så grønne fingre. De grønne fingrene er blitt borte med åra...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:30   #19
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en halvdød yuccapalme som jeg fikk til bursdagen min i fjor, og et digert gummitre som har vært mannens mormor sitt. Det er over 40 år gammelt, så jeg får meg liksom ikke til å la det dø.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:31   #20
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Mange blomstrer på nytt igjen. Tålmodighet min venn.

Jeg tror så gjerne at dine blomstrer på nytt, men at mine gjenoppstår stiller jeg meg tvilende til.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.