|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?Det er jo pingleversjonen. Hilsen hun som egenhendig har designet Stavanger domkirke, barndomshjemmet, oljeplattform, rådhuset i Oslo, Keopspyramiden, Holmenkollen osv.
|
|
|
#3 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?Jeg tror han ser for seg noe slikt som dette |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?Nå lager jeg ikke noen domkirker el. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?Jeg fant jeg fant! PepperkakeTOG! Kan det bli bedre? (Men tror dere mannen vil lage det? Neeida. Heldigvis var det tøffe hus på den siden også). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?Pyramide er kjempeenkelt. Du trenger bare 2 maler. En firkant og en trekant.
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?I det der juleheftet til Tine er det oppskrift på et stabbur som er enkelt å lage.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?Et pepperkaketips fra en som lager skakke og skeive hus. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?
Næh? Så enkelt?? Stilig!! Det tror jeg at jeg skal legge frem forslag til bakesjefen om å prøve. Skal dropsene steke like lenge som resten av huset? Takk for tipset |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?Bringebærdrops i vinduene er genialt! Jeg lagde også store pepperkakehjerter, stakk ut et mindre hjerte i midten og fylte det med bringebærdrops. Kjempefin vindusdekorasjon! |
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?Maz kom meg visst i forkjøpet... |
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?For morro skyld, her er fjoråres ikke helt stilrene hus. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
På vei
Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?Jeg bruker kjærlighet på pinne når jeg lager "blyglassvindu", i rødt, gult og grønt, og selvfølgelig med lys inne. Jeg knuser kjærlighetene først og drysser på pulveret. Min erfaring er at dette ikke kan steke med hele tiden, fordi da blir det brent. Jeg husker ikke helt, men tror jeg lar "pulveret" steke med i max 4-5 minutter. Det avhenger av ovnsvarmen også. Glassvinduene må heller ikke bli for tykke, for da slippes ikke lyset ut like godt og det blir ikke like pent. Jeg er perfeksjonist, så dette har jeg testet ut. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
--
|
Det var Teofelia som hadde lagd slott. Sjekk her: http://www.foreldreportalen.no/forum...=pepperkake%2A |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Mønster til pepperkakehus på nett?Jeg skal ha med strøm. De der fra IKEA sluker batterier, og du blir gal av at det aldri er guffe igjen når du trenger det.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|