Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-25, 08:04   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?

Jeg hører på NRK Lokalen, og det snakkes om prisen på kaffe. Da kom jeg på at jeg i går betalte 69 kr for en latte, noe jeg syntes var temmelig mye. Det er mulig jeg har betalt det samme tidligere uten å registrere prisen, men oftest kjøper jeg svart kaffe, da jeg foretrekker det.

I Danmark (hvor vi er med ujevne mellomrom) har jeg de siste årene betalt rundt 60 danske for en latte, noe som tilsvarer 90 norske. Men når man er på reise, er det jo ikke så lett å lage kaffen selv.

Nå handlet radioinnslaget jeg hørte om klimaendringer, betaling til kaffeprodusenter, hvor mye lønnen vår har steget i forhold til hva kaffen koster, og hva råvaren koster å produsere, og selv om det er en viktig og interessant diskusjon, spør jeg egentlig bare om hva DU synes er for dyrt for en kaffe.

(Jeg kjøper kaffe uavhengig av prisen, for jeg har alltid bestemt meg på forhånd om jeg skal kjøpe det eller ikke, og jeg går ikke på kafé ukentlig engang. Men jeg har likevel en mening om hva jeg synes er mye å betale for den.)

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.