Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilke gardiner skal jeg ha?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-13, 15:04   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke gardiner skal jeg ha?

Vi har hatt hvite persienner til nå, men de er mer enn modne for utskiftning og vi har egentlig ikke lyst å ha persienner igjen. Jeg har alltid ønsket meg liftgardiner, men er det helt ut nå? Jeg tror vel egentlig det hadde passet finest her? Jeg vil ikke ha vanlige gardiner. Tips?
Bildene er fra oppussingen vår for halvannet år siden, vi har litt mer møbler nå, men her ser dere altså vinduene.

Gammel 08-12-13, 15:17   #2
energibombe
Aktiv

Medlem siden: Oct 2012
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke gardiner skal jeg ha?

Jeg hadde gått for hvite gardiner som går helt ned til gulvet. Det har jeg nettopp kjøpt, hehe

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 15:24   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nettopp det jeg IKKE vil ha. Dessuten går det ikke bak sofaen.

Gammel 08-12-13, 15:28   #4
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Vi har bestilt rullegardiner etter mål til hele 1. etg. Veldig fornøyd. Finnes i alle farger, mønstre og stofftyper. Våre er hvite, ensfargede og litt transparente.

Gammel 08-12-13, 15:30   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Litt finere rullgardiner eller lameller, sistnevnte er ikke jeg helt fan av.
Finnes fortsatt liftgardiner, men tror fotside gardiner som når høyt mot taket er ganske "inn".
Ser at det kan bli vanskelig ved sofaen.

Edit: peker opp til Mirmell, sånne rullgardiner jeg mente!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 15:38   #6
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker godt plissegardiner:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 16:14   #7
energibombe
Aktiv

Medlem siden: Oct 2012
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det er nettopp det jeg IKKE vil ha. Dessuten går det ikke bak sofaen.

Går bak sofaen jo, må bare dra den bittelitt frem.

Skjønner godt at du IKKE vil ha det, skulle ikke ha det jeg heller. Hehe

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 17:04   #8
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ingen gardiner.

Gammel 08-12-13, 17:43   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vil ikke ha dette svaret, men hvis du kjøper florlette, hvite gardiner og en litt fin gardinstang, så kan du ha gardinene på veggen ved siden av vinduet. Da dekker de ikke til vinduet overhodet, og det skaper en optisk illusjon om at vinduene er mye større enn de faktisk er. Samme hva du sier, så vil dette være det fineste alternativet i og med at vinduene er som er er. Jeg er sikker på at en interiørkonsulent ville sagt det samme. Stua ville sett lysere ut og virket større. Men du trenger ikke høre på meg, altså.

Plisségardiner, liftgardiner og sånt er fint det, men til sitt bruk. Ville ikke hatt liftgardiner i de vinduene. Dessuten stjeler de lys.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 17:46   #10
konsulenten
Passiv

Standard

Godt mulig Hyacinth har rett. Men hvis du alltid har ønsket deg liftgardiner og fremdeles vil ha det, så spiller det vel ingen rolle om det er ut eller inn. Det er fint. Skal kjøpe meg det selv.

Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 17:48   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ser jeg at alle vinduene er på samme vegg og at begge har vegg på hver sin ende. Da ville jeg ihvertfall hatt gardiner i hver sin ende, plassert på veggen. Helt opp til taket og helt ned til golvet. Men ikke tunge gardiner. Og det er viktig at gardinstangen er fin. Det finnes ufattelig mange stygge.

Og så ville jeg hatt maljer.

Gammel 08-12-13, 17:49   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Godt mulig Hyacinth har rett. Men hvis du alltid har ønsket deg liftgardiner og fremdeles vil ha det, så spiller det vel ingen rolle om det er ut eller inn. Det er fint. Skal kjøpe meg det selv.

Selvsagt er det fint. Men det passer jo likevel ikke overalt.

Men likevel, er det det Dixie vil ha, så skal hun ha det. Jeg sier bare hva som vil bli finest.

Gammel 08-12-13, 17:50   #13
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå ser jeg at alle vinduene er på samme vegg og at begge har vegg på hver sin ende. Da ville jeg ihvertfall hatt gardiner i hver sin ende, plassert på veggen. Helt opp til taket og helt ned til golvet. Men ikke tunge gardiner. Og det er viktig at gardinstangen er fin. Det finnes ufattelig mange stygge.

Og så ville jeg hatt maljer.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 18:01   #14
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Selvsagt er det fint. Men det passer jo likevel ikke overalt.

Liftgardiner er fint uavhengig av om det er inn eller ut. Det betyr ikke at ethvert vindu blir finest med liftgardiner, enig i det.

Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 18:07   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Liftgardiner er fint uavhengig av om det er inn eller ut. Det betyr ikke at ethvert vindu blir finest med liftgardiner, enig i det.

Enig. Jeg nevnte da ingenting om inn eller ut? Sånt bryr jeg meg lite om. Ting kan være kledelig selv om det er ut og omvendt.

Gammel 08-12-13, 18:48   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig enig med Hyacinth.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 20:05   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men problemet er at vi har innsyn. Jeg har ikke så lyst å sitte på utstilling i stua hele kveldene, så NOE gardiner må vi ha som dekker. Kanskje sånne Hya og energibombe snakker om, men rullegardingreier i tillegg, som kan dras ned etter behov? Om sommeren er det i tillegg så mye sol inn i stua at jeg blir sinnsyk, så det kan være godt å få dekket vinduene i ny og ne.

Gammel 08-12-13, 20:14   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Men problemet er at vi har innsyn. Jeg har ikke så lyst å sitte på utstilling i stua hele kveldene, så NOE gardiner må vi ha som dekker. Kanskje sånne Hya og energibombe snakker om, men rullegardingreier i tillegg, som kan dras ned etter behov? Om sommeren er det i tillegg så mye sol inn i stua at jeg blir sinnsyk, så det kan være godt å få dekket vinduene i ny og ne.

Ja, men enten kjører du rullegardiner a la Enje fra Ikea i tillegg. De er ganske fine og litt trasparente. Men du kan også trekke for gardinene selv om de henger utenfor vinduet. Absolutt.

Gammel 08-12-13, 20:16   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

http://www.abcnyheter.no/livet/2011/...e-opp-gardiner

Gammel 08-12-13, 20:19   #20
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Det er mye smart og pent å få. Fra Kirch bl.a. Plissé og rullegardiner som vist over. Noen kan være inni vinduskarmen og trekkes opp eller ned ettersom det er sollys, innsyn eller begge deler du vil dekke.

Vi har gardiner fordi de smarte løsningene er så dyre. Og vi vurderer å bytte utvendig markise med tynne utvendige rullegardiner. Og våre vinduer vender innover, og da er ikke alt som bygges i vindu og liftgardiner like smart.

På kjøkkenet har vi kun folie mot innsyn.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.