|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Julerengjøring?Hvor nøye er dere? Typ; Vaske vegger, inni skap, rydde og sortere? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tankefull
|
Sv: Julerengjøring?Jeg prøver å gå raskt igjennom skuffer og skap iløpet av november/desember, men ikke full shinings.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Julerengjøring?Bruk litt av tiden du egentlig hadde tenkt å vaske i til å jobbe litt med dine egne prioriteringer og krav.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Julerengjøring?
Signerer. *lat*
|
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Word!!
|
|
|
#8 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julerengjøring?Det blir liksom ikke skikkelig jul om ikke kjøkkenet og badet har blitt gjennomvasket og ryddet. Vegger og tak vasker jeg ikke, men resten av huset får seg en skikkelig omgang med vann og såpe.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julerengjøring?Jeg tar en helt normal helgevask. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, akkurat. Jeg vokste opp med en slik mor, med martyranlegg i tillegg.
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Julerengjøring?Vasker rundt, fra gulv til tak og inni skuffer og skap, men ikke i desember. Oktober er vaskemåneden her. Da blir ALT vasket. Så er det bare vanlig vask fram til jul. Desember bruker vi til kos. Ingen av oss skal stresse rundt med verken vasking, baking eller julegavehandling. De få gavene som gjenstår i desember (2 stk) kjøpes i ro og mak, og bakingen tar vi når det passer, og vi koser oss. I år blir det litt mer "rotete" med en på 18 måneder som skal være med |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Julerengjøring?Jeg vasker litt ekstra, men det skal ikke mye til. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tankefull
|
Sv: Julerengjøring?Får legge til at grunnen til at jeg rydder skap og skuffer før jul er for å få plass til nye gaver, og fordi jeg er sjuske som stapper alt inn i skuffer og skap resten av året.
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 04-12-13 kl 18:40. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Julerengjøring?Jeg vasker ikke ekstra til jul. Jeg liker å ha det ryddig og rent hele året. Vegger og tak og sånt vasker jeg aldri. Egentlig ikke inni skap heller. Og jeg har støv på hjernen. Hvorfor skal man vaske mer fordi det er jul? Tvert imot burde man vaske mindre. Det er nok annet å ta seg til før jul. Og dritten ser man best om våren uansett, dersom man absolutt vil ha storvask. Julen er midt på vinteren og man ser knapt skitten i mørket likevel. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Julerengjøring?Tok en avgjørelse for et par år siden ang julerengjøring, og det er å gjøre minst mulig ekstra. Vi vasker badene godt, ellers vanlig rengjøring. Hvis vi skal vaske takk og vegger hver jul, er førjulstiden ødelagt for meg. Jeg orker ikke stresse.
|
|
|
#18 |
|
Sv: Julerengjøring?Jeg er jo sjuske når det kommer til organisering i skuffer og skap. Out of sight, out of mind. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Julerengjøring?Vaske vegger? Tak? Neitakk. |
|