|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Med gutter i sin beste alder så er det ikke fritt for at klærne både får flekker og hull. Senest i sted så lappet jeg et hull (med symaskina) på buksa til eldste. Ikke hadde jeg helt rett farge så tok den som var nærmest.
Sist redigert av star : 24-11-13 kl 14:26. Årsak: La til noen spørsmål og rette opp skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
koko
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?"Rene" flekker, altså de som ikke går av i vask, passerer glatt. Jeg synes det blir råflott å kvitte seg med gode plagg pga denslags.
![]() |
#3 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Først og fremst så legger jeg aldri merke til om barnas venner har klær med flekker eller små hull. Jeg har jo heller ingen forutsetning for å vite om klærne var flekkete da barnet tok de på eller om de har blitt flekkete i løpet av dagen.
![]() |
#4 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Joggebukse på skolen er ikke noe jeg syns noe særlig om. Greit nok i barnehagen. Jeg reagerer ikke noe særlig på at barn går i joggebukse i de minste trinnene på skolen, men jeg Tenker litt Mitt når jeg ser barn eller voksne i hullete eller flekkete klær. Tøy som er flekkete eller hullete trenger man ikke bruke ute av huset, syns jeg.
![]() |
#5 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Men hva gjør at man ikke syns noe om det? Er det tanken på at man bare kan kjøpe nytt? At man selv er vant til at man kler seg pent? Redd for at andre skal synes noe om det?
![]() |
![]() |
#6 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Hva jeg har på meg må da være likegyldig for andre. Jeg jobber i bhg og gidder ikke pynte meg for å gå på jobb. Altså går jeg i joggebukse. Alternativt går jeg faktisk i ullongs om jeg ikke rekker å skifte med en gang etter utetid (men skifter seff før jeg kler på meg og går hjem - eller før foreldrene begynner å ramle inn for å hente.
![]() |
#7 |
er her
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Når klær er vasket er de rene per definisjon i min bok, de flekkene som evt ikke går av i vask bryr jeg meg ikke så mye om (men prøver å unngå de klærne til "fint"). Hull, de vokser seg gjerne så store at jeg ender opp med å klippe av bena, så de blir shorts om de ikke er for små før sommersesongen. Hullete sokker går i søpla, andre klær er altså i bruk med hull ( ikke ytterklær, de lapper jeg med sånn klisterlapp om mulig), størsten bryr seg ikke om litt hull, så da tar ikke jeg det så tungt heller. Det hender jeg (eller min mor) syr noen klær, men det er ytterst sjeldent.
![]() |
#8 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Ja klær med sånne hull går jo i søpla her også Jolie.
![]() |
![]() |
#9 |
er her
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Og ja, både jeg og unga bruker joggebukse, både hjemme og ute, hva andre synes om det bryr jeg meg utrolig lite om.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Buksene til guttungen har lapp på kneet. Ikke de han pynter seg i, men til hverdags, er det mange med lapp. Hull stress. Flekker prøver jeg etter beste evne å få bort med div flekkferjningsremedier, men det som ikke går, det går ikke.
![]() |
#11 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Et ordentlig lappet eller pent sydd hull, er ikke et hull lenger i min bok. Mine snurpeprestasjoner, derimot ...
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Jeg kjøper "stryke på lapper" på sybutikken, og stryker på, og på de fleste bukser fester jeg med sting rundt kanten ettersom de ellers faller av på et blunk. Guttungen vil helst ha disse med motiv, som er sydd, så da er det greit å feste med sytråd av samme farge som kanten rundt, men disse ensfargede lappene sitter greit på type dongribukse og andre" glatte, stive bukser" (det er joggebukser og ullbukser de må sys på) og brukes evt der.
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Tja. Kommer an på. Svigemor fikser en del klær. Da blir de så fine, så. Klær som er ødelagt eller utslitt kastes. Flekker på ting som ikke vises bryr jeg meg ikke om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Nå fikk jeg endelig sparket bak til å sy hullet i umbrobuksa til 11-åringen. Disse buksene bor guttene omkring her i, også på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Joggebukser må da være helt greit. Jeg tenker mitt når jeg ser unger i pene, stive klær. Unger skal ha på seg praktiske klær som er gode å bevege seg i.
![]() |
#16 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?
Hvorfor ikke?
![]() |
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?[quote=star;3854675]
![]() |
![]() |
#19 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Man må ikke gå i joggebukser for at det skal være komfortabelt og behagelig. Poden har svært sjelden gått i joggebukser, ingen av oss er fan av det,. Jeg har dee årene jeg jobbet i barnehage sett mange bukser som har vært komfortable selv om de ikke var joggebukser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?Jeg synes jo det er forskjell på joggebukse og joggebukse. Poden har noen joggebukser som helt klart er til hjemmebruk, men også noen (f eks. Hummel sine) som jeg synes er greie til skolebruk. Men han foretrekker dongeribukser på skolen.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|