|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Kva påverkar stemma di? | |||
Ingenting, eg har alltid stemt det same |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 5,43% |
Ingenting, eg stemmer ideologisk |
58 | 63,04% |
Ingenting, eg stemmer utifrå saker |
11 | 11,96% |
Eg lar meg påverke av valkampen i media |
0 | 0% |
Eg lar meg påverke av statsministerkandidat og koalisjonar |
14 | 15,22% |
Eg lar meg påverke av familie |
1 | 1,09% |
Eg lar meg påverke av ektefelle/sambuar |
1 | 1,09% |
Eg lar meg påverke av venner |
0 | 0% |
Eg stemmer på den søtaste partileiaren |
1 | 1,09% |
Eg stemmer ikkje |
1 | 1,09% |
Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Librocubicularist
|
![]() [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Lar du deg påverke av andre, når du skal bestemme deg for kva du skal stemme eller ikkje? Eg bare lurer, for vi har hatt ei rekke politiske diskusjonar rundt middagsbordet i det siste, og eg er i ferd med å lande på same parti som Mannen, sjølv om eg opprinneleg ikkje hadde tenkt det. Og nå såg eg eit innslag på Dagsrevyen om folk som samler informasjon rundt valbodene.
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Jeg synes det er merkelig å stemme "taktisk". Altså stemme på et parti fordi spekulerer i koalisjonene og sammensetningen. Det kunne jeg ikke ha gjort. Jeg må stemme det jeg føler er riktig uavhengig av de andre partiene og hva som ev skjer i forhandlingene etter valget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tankefull
|
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?I hovedsak stemmer jeg ideologisk, men lar meg påvirke av valgkamp i media, sterke meninger i enkeltsaker og hvem som står på valg i mitt fylke. Jeg holdt på å lande på samme som mannen (i hovedsak pga taktikk, og fordi "mitt" parti er så lite), men gått tilbake til ideologien.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Jeg stemmer ideologisk og har stemt det samme med ett unntak siden jeg fikk stemmerett. Det finnes saker som kunne fått meg til å stemme annerledes dersom partiet jeg stemmer hadde tatt et standpunkt jeg ikke kunne støtte, men det har hittil ikke skjedd.
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?
![]() |
#8 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Jeg stemmer ideologisk, jeg vet hvilken side jeg er på, har variert litt innenfor samme side, men jeg har det samme grunnleggende verdisyn i år som i fjor og som jeg også hadde for 30 år siden, og jeg stemmer alltid i overenstemmelse med dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Jeg er ikke så klar på hvilken ideologi jeg synes er riktigst, jeg synes flere har noe riktig i seg. Jeg lar meg nok litt påvirke av koalisjoner, for det spiller en rolle for meg hvem som har tenkt å samarbeide.
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?
Amen.
![]() |
#12 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Jeg stemmer hovedsaklig ideologisk - men lar meg påvirke av f.eks. koalisjoner (særlig om jeg ikke ønsker dem). Enkeltsaker som er spesielt viktige for meg påvirker også det endelige valget jeg tar. Jeg har ikke stemt på samme parti ved hvert eneste valg, men når det gjelder Stortingsvalg så har jeg variert lite - kun to parti. Kommunevalg har vært ganske annerledes, og her har jeg i løpet av årene fra jeg fylte atten stemt på hele fire ulike partier. Nå bor jeg i en stor kommune, og lar meg i mindre grad påvirke av hvem som er hvem i kommunepolitikken enn jeg gjorde da jeg bodde i en liten kommune der alle kjente alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Når eg tenker meg om er jo ein del av alternativa upresise, det er jo argumentasjon som påverkar meg, ikkje folka... Og eg synest og koalisjoner er ein kompliserande faktor.
![]() |
![]() |
#14 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Tar utgangspunkt i ideologi og noen viktige saker, så sjekker jeg et par valgomater for å se om jeg er på rett vei.
![]() |
#15 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Ingen av alternativene passer. Jeg stemmer ideologisk, så dueller i valgkampen er nokså uinteressante. Jeg har skiftet mellom to partier, men de ligger ganske tett opp til hverandre.
![]() |
#16 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Den søtaste partileiaren. Kva anna, liksom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Det burde vært flervalgspoll.
![]() |
#18 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Jeg stemmer på saker. Jeg er ikke helt enig med noen, så jeg stemmer på de som er enigst med meg i de sakene jeg syns er viktigst. Jeg tok en test som sa jeg ikke hadde så mange sterke meninger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Den testen var morsom! Jeg fikk:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: [Stortingsval] Kva påverker stemma di?Jeg er lettpåvirkelig og lar meg nok påvirke av så mangt. Har prøvd å få med meg en del debatter og valgsendinger og skifter side hele tiden. Føler ikke at jeg har nok kunnskap til å uttale meg bastant verken i den ene eller andre retningen. Har tatt flere valgomater og de viser jo alle forskjellig: AP, H, MDG, V.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|