Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Syden aleine med barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-13, 09:38   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syden aleine med barn?

Min nye singeltilværelse kreve nye tankar om ferie. Min eksmann har leilighet i Tyrkia og skal dit sammen med barna ei veke i juli. Han foreslo at eg kunne dra nedover ei uke før sammen med barna og vere der ei veke og så bytta vi samvær der nede. Vi kunne sjølvsagt bo i leiligheten hans. No sjekka eg fly og ser at det nesten er like billig å kjøpe en chartertur med et fint hotell på et anlegg med basseng og full pakke.

Men korleis er det å vere i syden aleine med barn? Går det greit? Dei er 8 og 11 på det tidspunktet og eg ser for meg en tilværelse med AI og omtrent kun vere på hotellet. Å vere i leiligheten har eg slått frå meg, det trur eg er stusselig.

Og er det nokon som veit om charterferiar blir solgt enveis? Altså, kan eg og barna reise nedover, eg returnere etter ei veke og ungane etter to sammen med pappaen?

Gammel 30-01-13, 10:16   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Syden aleine med barn?

Med en 8 og 11 åring tror jeg at jeg lett kunne reist til syden alene. Når det er snakk om en uke, så hadde iallefall jeg fint kunne holdt ut så lenge jeg hadde med meg lesestoff. Og ungene er jo såpass store at du kan ligge på solsenga mens de bader.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 10:18   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ville jo overraske meg om du ikke kunne løse dette ved å bestille fly og hotell separat, uten å gå om et charterbyrå, men jeg har ikke noen erfaring med Tyrkia.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 10:24   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Til og med pysete meg kunne vurdert å reise åleine med såpass store barn.

Gammel 30-01-13, 11:02   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet er at eg gjerne vil reise direkte og sleppe om Oslo og da er charter einaste utvei.

Gammel 30-01-13, 11:21   #6
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det må da være fryktelig kjedelig å reise på AI og være der hele tiden?! Du har jo store barn og kan finne på masse gøy med de.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 11:22   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan svare deg etter vinterferien. Da har jeg forsøkt meg på resortferie alene med barn på 5 og 8. Jeg gruer meg faktisk ikke i det hele tatt, og tror vi får en super ferie.

Begge barna er svømmedyktige, og det tror jeg hjelper stort.

Gammel 30-01-13, 11:27   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg reiste alene da barna her var 7 og 8 år.
Det var en fantastisk fin tur til Kypros, ungene spør ofte om vi ikke kan ta en mor og barn-tur igjen.
Null problem, utelukkende koselig.

Ingen av barna kunne svømme.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 11:29   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde også satset på AI og bassengliv.
Selvsagt kan man finne på masse annet, men om man er usikker på om en sydenuke alene med barn er tingen, så er det i hvertfall fint å tenke på at man kan ha en superfin uke akkurat der man er og at man ikke MÅ farte så mye rundt.

Gammel 30-01-13, 11:32   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde AI og det var helt topp!
Hadde garantert valgt det igjen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 11:35   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg ansett som uproblematisk, rett og slett! Enten går man inn for å bli kjent med folk, eller så nyter man bare tiden med kidsa.

Gammel 30-01-13, 11:41   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg hadde også satset på AI og bassengliv.
Selvsagt kan man finne på masse annet, men om man er usikker på om en sydenuke alene med barn er tingen, så er det i hvertfall fint å tenke på at man kan ha en superfin uke akkurat der man er og at man ikke MÅ farte så mye rundt.

Jeg tror dette hadde vært supert for en doven Tussa som kan lese bøker, sole seg og slappe av mens kidsa er happy med AI, bading og sånn.

Jeg tror jeg kunne ha reist med mine alene jeg og nå, til sommeren. Men det vil nok kreve litt mer av en 5 åring, enn dine som er såpass store, tross alt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 11:43   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke nølt med så store barn. Om du vil slappe av med AI, eller oppleve mer, blir jo helt opp til hva du/dere foretrekker. Begge deler er jo fullt mulig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 12:01   #14
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Problemet er at eg gjerne vil reise direkte og sleppe om Oslo og da er charter einaste utvei.

Jeg tror at du fint kan bestille en chartertur, men jeg tror ikke det lar seg gjøre at du får noe fratrekk på at de ikke bruker returbilletten.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 12:05   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men du kan vel bestille kun fly, og kun hotell, hver for seg?
Feks på Solfaktor.com - som gir det oversikt over alle charterselskapene.
Om du tar en bestilling på fly, med deg og barna ned og kun deg opp. Og så en bestilling på charterhotell?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 13:45   #16
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Poenget er at det er en tusenlapp i forskjell på berre flybillettane og heile pakken.

Å benytte anledningen til å race rundt er ikkje meg i det heile tatt. Å ta med ungane på oppdagelsesreise og finne dei spennande pittoreske restaurantene er så langt frå mi komfortsone som mulig

Takk for innspel! Begge mine svømme godt forresten.

Gammel 30-01-13, 13:45   #17
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg tror at du fint kan bestille en chartertur, men jeg tror ikke det lar seg gjøre at du får noe fratrekk på at de ikke bruker returbilletten.

Men ungane skal ha retur. Dei skal berre ha den ei veke etter meg sammen med pappaen sin.

Gammel 30-01-13, 13:49   #18
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Men ungane skal ha retur. Dei skal berre ha den ei veke etter meg sammen med pappaen sin.

Jeg tenkte at da fikk faren ordne returbillett med vanlig rutefly.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 13:53   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ta med ungane på oppdagelsesreise og finne dei spennande pittoreske restaurantene er så langt frå mi komfortsone som mulig

Du och jag ...

Gammel 30-01-13, 15:23   #20
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Og alt det andre gjer eg uten ungane.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.