Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Halloween 2012

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-12, 22:32   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halloween 2012

Vi trenger en skravle-, planleggings- og idémyldringstråd i år som i fjor og i forfjor! For oss som liker Halloween, hva er våre Halloween-planer?

2011-tråden: http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=Halloween
2010-tråden: http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=102353

Gammel 08-09-12, 22:34   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween 2012

Jeg er på ebay og har lyst på denne:

(Kilde: youtube.com)

Har litt lyst til å ha utendørs grillparty i år.

Gammel 09-09-12, 16:32   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Dessuten har jeg lyst på denne:

... og disse!

Gammel 09-09-12, 16:54   #4
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Hva er Halloween egentlig?, enkelt forklart.

Gammel 09-09-12, 16:59   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Du finner masse hvis du googler, zip. Hva forskjellige FP-ere synes om Halloween finner du i forskjellige tråder også - inkl. denne.

Jeg lurer på om vi skal ha utendørsarrangement i år. Det ble så fullt innendørs i fjor. Et spooky rebusløp kunne vært noe.

Dessuten er det himla mye gøy på ebay, denne f.eks.:

Gammel 09-09-12, 16:59   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult, Veronal.
Jeg har ikke planene klare enda, men må finne på noe. Jeg skal i hvert fall lage noe skremmende mat til bloggen, og ha godteri og pynt til unger som kommer på døra. I forfjor hadde eldste halloweenbursdag siden hun har bursdag midt i oktober, får se om det kanskje blir det i år også. UTEN rollerburgerne fra det året.

Gammel 09-09-12, 17:11   #7
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har for lite barn til å ta helt av, men satser på at hun kan gå innom naboene samt hjelpe meg å dele ut godis. Jeg har kjøpt en vampyrkappe, teaterblod og selvlysende sminke. Utenfor døra har jeg lyst til å lage det gresskaret jeg har sett bilde av her inne som har et buksebein med sko ut av munnen.

De får vel snart inn litt stæsj på nille??

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:16   #8
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Joda jeg har googlet men skjønner ikke helt :dum:. Står forskjellig og litt uklart syns jeg...

Gammel 09-09-12, 18:00   #9
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

http://no.wikipedia.org/wiki/Halloween

Eller Allehelgensaften, som den opprinnelig heter her i nord.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:01   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Joda jeg har googlet men skjønner ikke helt :dum:. Står forskjellig og litt uklart syns jeg...

Her

De plast-propsene så jo veldig fæncy ut, men jeg tror vi skal holde oss til gresskar og et par lakenspøkelser med innebygd lommelykt i år også. Eventuelt noe spindelvev - hvordan er den man får kjøpt å dandere rundt? Kan den gjenbrukes?

Ungene har planlagt kostymer siden jul.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:17   #11
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

... og disse!

Kjempestilig!

Jeg kjøpte noen plastposer på Standard som ser ut som gresskar i fjor, men de glemte jeg helt av å bruke. De skal fylles med papir/blader etc.
Nytt i år er en lydaktivert edderkopp som slipper seg ned og klatrer opp igjen.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:18   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor har du fått tak i en sånn edderkopp Tuppen? Virker den?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:21   #13
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken dato feirer man Halloween i år... en lørdag? :distre:

Gammel 09-09-12, 18:25   #14
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Noe av det jeg vurderer å kjøpe

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:25   #15
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult! Må henge litt her kjenner jeg. Vi har ikke noe halloween opplegg (litt diverse grunner), men her er nok plassen å være for inspirasjon. Jeg er imponert over at dere har tenkt å driste dere til noe utendørsopplegg, Veronal (men jeg er generelt skeptisk til alt som skal skje ute. Jeg er en værskeptiker.)

Gammel 09-09-12, 18:26   #16
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Halloween er ALLTID 31 oktober!

Gammel 09-09-12, 18:28   #17
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvor har du fått tak i en sånn edderkopp Tuppen? Virker den?

På Standard. Planen var at den skulle henge over inngangsdøra, men det er mulig vi må ha den inne hvis den blir for sensitiv for lyd ute. Den kommer hvertfall ned når vi klapper hendene sammen. Skal prøve den litt mer ut.

Gammel 09-09-12, 18:30   #18
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lurer på å innvitere noen venner med barn til Halloween i år, og servere litt spooooookey mat.
Gresskarlykter og et spøkelse eller tre må vi få til tror jeg.
Ellers er jeg dårlig på halloweenpynt. Men jeg elsker å se hva andre gjør.

Gammel 09-09-12, 18:31   #19
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Sånne har vi.
Den nederste ble vi pent bedt om å ta inn av noen jenter et år - de syns den var så skummel. (Hang på døra ute)

Gammel 09-09-12, 20:45   #20
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Halloween er ALLTID 31 oktober!

Vet det, men det har jo vært ymse diskusjoner om man skal feire den datoen eller nærmeste lørdag...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.