|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Hvilke ullsokker er best?Jeg fryser på tærne. Så og si alltid når jeg skal være utendørs over tid.
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Har du noen i familien som strikker? De varmeste sokkene jeg har er håndstrikket av en tråd nylonforsterket sokkegarn og en tråd tynn alpakka.
![]() |
#3 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Jeg har forelsket meg i Kari Traa sine sokker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Du bør finne deg sko som ikke er så smale som disse. Brede sko - bedre plass til luftsirkulasjon og dermed mindre kalde tær.
![]() |
#6 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Har du prøvd ekstra tykke termo ullsokker? Jeg kjøpte sånne ifjor til de kaldeste dagene. Jeg tror det er Helly Hansen jeg har, LilleVenn har Ulvang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Safa har veldig gode ullfrottesokker, med de fryser jeg aldri.
![]() |
#8 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Janus sine har samme tykkelse som Trysilsokken, men har 70% ull. Jeg fryser mye mindre med dem enn med andre som har mindre ull.
![]() |
#9 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Jeg er veldig fornøyd med Pierre Robert sine tynne ullsokker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Jeg sverger til ulvang spesial (tror jeg de heter). De som er litt tykkere under, og tynnere lenger opp. Litt luft rundt foten gjør også mye for varmen.
![]() |
#11 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Jeg kjøpte sokker i alpakkaull til :mann: til jul. (På Garnstudio). Er Frode Estil som står bak de. De var dyre, men dama i butikken mente de var supre. Skal kjøpe meg et par selv også!
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Det viktigeste er ikke sokkene, men at skoene ikke er det minste trange. Tynn ullsokk, tjukkere ullsokk - gjerne hjemmestrikka, og fortsatt god plass i skoen - da fryser du ikke. Ullsåle er også en bra ting, kulda komme gjerne gjennom sålen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?
Jeg synes jo nesten de er litt store med en vanlig ullsokk i.
![]() |
#15 |
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Jeg bruker stort sett bare PR sine tynne ullsokker, eller noen tynne jeg kjøpte på Cubus i mine UGG Adirondack. Godt og varmt. Har god plass til å bevege tærne i skoene også. Med ullsåle blir det fort kaldt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Mer plass i skoene og sokker i 100 % ren ull. Det er ikke ren ull i Trysilsokker og andre sokker av samme type.
![]() |
#17 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Det aller beste i følge hele vår familie er tynne, hjemmestrikkede. Det er ingenting kjøpt som kommer i nærheten når det er skikkelig kaldt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hvilke ullsokker er best?Jeg har to typer ullsåler. Norsk Ullsåle sinn innmark og utmark. Innmark er mye tynnere enn utmark. Og i ungene sine sko har jeg tatt ut sålen ja, og erstattet med ullsåle. Hvis skosålen ikke har ull på seg så hadde jeg prøvd dette. Viktig med plass i skoen ja.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|