Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 10:26   #1801
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Men det er ikke alltid like befriende. For de gangene jeg har hatt lyst til å imponere med noe godt, har alt gått skjeis. Har til og med klart å brenne pasta.

Så klart, jeg skal ikke klage. Men jeg hjelper han alltid da. Med salaten ...

Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 16-02-07, 10:26   #1802
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Heldige dere som har menn som kan (gidder!) å lage mat.

Ja, det er ganske så deilig at de tar sine turer på kjøkkenet og gjør noe annet enn å ordne drikkevarene

Gammel 16-02-07, 10:28   #1803
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Men det er ikke alltid like befriende. For de gangene jeg har hatt lyst til å imponere med noe godt, har alt gått skjeis. Har til og med klart å brenne pasta.

Så klart, jeg skal ikke klage. Men jeg hjelper han alltid da. Med salaten ...

Hehe, jeg er veldig flink til å lage mat, liker det godt også. Men av og til, spesielt i helgene, hadde det vært deilig å bare slappe av mens mannen ordnet maten for en gangs skyld. Han sier selv at han KAN men han gidder ikke, skylder på at han jobber så mye og jeg jo er hjemme. Han har jo et poeng da, men hallo - en gang i skuddåret må vel gå an.

Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 16-02-07, 10:32   #1804
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe, jeg er veldig flink til å lage mat, liker det godt også. Men av og til, spesielt i helgene, hadde det vært deilig å bare slappe av mens mannen ordnet maten for en gangs skyld. Han sier selv at han KAN men han gidder ikke, skylder på at han jobber så mye og jeg jo er hjemme. Han har jo et poeng da, men hallo - en gang i skuddåret må vel gå an.

Du kan jo invitere han til å lage middagen sammen med deg. Så kanskje du vekker en kokk i han. Og skryte det han har laget opp i skyene.

Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 16-02-07, 10:35   #1805
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo invitere han til å lage middagen sammen med deg. Så kanskje du vekker en kokk i han. Og skryte det han har laget opp i skyene.

Dette er lurt!
Mannen min lagde all maten når vi flyttet sammen. Jeg kom rett fra mamma og han hadde bodd alene i mange år. Det tok sin tid før jeg skjønte at maten ikke hoppet på bordet av seg selv.
Han begynte å inkludere meg, og nå er det jaggu jeg som lager mat nesten bestandig.
(og jeg jobber 100% )

Gammel 16-02-07, 10:35   #1806
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pøh, det prøvde jeg meg på for en stund siden. Nyttesløst. Hehe. Nei jeg skal ikke klage, han er god på andre områder, snille mannen min. Men jeg bør helst ikke havne på sykehus eller dø, for da må vesla vokse opp på speilegg og takeaway.

Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 16-02-07, 13:30   #1807
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

grandiosa til turbo og bigone med peperonli til oss.
Usunn og syk

Gammel 16-02-07, 13:38   #1808
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

TACO! Jeg innbiller meg at det er sunt.

Gammel 16-02-07, 13:47   #1809
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Min mann lager gjerne middag. Men han roter så jævlig at jeg vet ikke helt hva jeg foretrekker.

Gammel 16-02-07, 13:52   #1810
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Min mann lager gjerne middag. Men han roter så jævlig at jeg vet ikke helt hva jeg foretrekker.

Claire er ikke aktiv  
Gammel 16-02-07, 15:10   #1811
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det er det som er mitt problem også. Han prøver så godt han kan, men å unngå søl er ikke hans sterkeste side. Og så er jeg ekstremt kontrollfrik. Dessuten liker jeg å lage mat.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 16-02-07, 15:20   #1812
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Det er det som er mitt problem også. Han prøver så godt han kan, men å unngå søl er ikke hans sterkeste side. Og så er jeg ekstremt kontrollfrik. Dessuten liker jeg å lage mat.

Gammel 16-02-07, 15:20   #1813
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjemmelaget pizza

Gammel 16-02-07, 16:43   #1814
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

. Har til og med klart å brenne pasta.

Jeg har klart å koke egg så lenge at de har eksplodert jeg....

Gammel 16-02-07, 16:51   #1815
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Hjemmelaget pizza

Samme her!

Gammel 16-02-07, 17:16   #1816
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fremdeles ikke helt i form til å stå på kjøkkenet, så enern og toern har laget grove vafler til middag. Fikset alt selv - jeg sto bare og pekte. Da de kom til stekingen gikk jeg og satte meg med kaffen, og så ropte de meg ned når de var ferdige.

Gammel 16-02-07, 18:04   #1817
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

I går hadde vi laks, røsti potet, agurksalat og rømme.
I dag blir det grillet kylling, slottspotet, salat med balsamicodressing.
I morgen blir det nok hjemmelaget lasagne, salat og hvitløksbargetter.

Gammel 16-02-07, 19:07   #1818
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og mannen er hjemme alene i helgen så jeg laget bare en skikkelig kjedelig pizza. Grov bunn og fyll av løk/karbonadedeig/tomatpure ++. Den ble god, men litt kjedelig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 16-02-07, 20:17   #1819
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Pannestekte, sitronmarinerte laksekoteletter m. potet, grønnsaker og spinatsaus.

Guttene fikk pølse i dag. Gadd ikke ha blæ, vi har fisk- krangelen i dag.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 16-02-07, 20:31   #1820
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ziti er noe de pleier å spise i Sopranos, men jeg vet ikke nøyaktig hva det er.

Sorry, så ikke den før nå. Baked Ziti er Ziti-pasta (eller penne), lagvis med tomatsaus (kjøttsaus) og hvit saus med rømme, ricotta og parmesan i. Masse mozarella på toppen. Stekes i ovn. Minner om lasagne, men med mer smak og annerledes konsistens.

Olympia er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.