|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg har levd i et grisehus i mange år, nå er det bare normalt kaos her. Mye takket være inspirasjon fra flylady.com. Hvis man skummer igjennom sidene og ignorerer visvaset er det veldig mange lure triks der. Her er noe av det som gjør at jeg har rene klær og kopper, og at vi ikke dør av sult, kolera og difteri: |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreEr tydligvis nødt til å ta meg en tur inn på flylady.com.
![]() |
#163 |
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg har nå fått min store og gedigne fryser ut fra vaskerommet. Så fikk jeg satt opp noen flotte skap i steden for, der jeg nå oppbevarer sengetøy og annet rusk og rask jeg ikke har hatt skapplass til tidligere. Vaskerommet mitt er nå strøkent(har noen dyner og puter som bør vaskes, men ellers er det slikket for skittentøy.
![]() |
#164 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreDa er jeg tilbake i farta etter en husmorfri høstferie hjemme hos mamma.
![]() |
#165 |
trøtt
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreMandag var leiligheten strøken (vel - en del var stappet inn i skap og sånn, da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Passiv
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre
Det er rotetrollene som kommer om natta og har rotefest |
![]() |
![]() |
#168 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreHer var det strøkent i forbindelse med bursdagsfest og familieovernatting i helga. Etter en og en halv dag ute av huset, så har sambo og småen laget kaos...
![]() |
#169 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg er også nystartet FLYer og kan virkelig anbefale det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreNÅ må denne tråden vekkes til live. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Pauset
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreFly Lady er IKKE noe for meg. Jeg druknet i mail, men gjorde ikke så mye mere. Eller det stemmer ikke. Kjøkkenvasken ble polert noen ganger.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
trøtt
|
Oioi! Det her er jo egentlig et eksempel til etterfølgelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Pauset
Vi har vært her i tre år nå, så jeg kan ikke bruke den unskyldningen lenger......., men det gikk ganske lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
har tatt seg sammen
|
Vet ikke om det kommer under husmorskryteting. Men vi fikk tømt to kroker med rot i helga. Datapulten er nå flyttet fra under trappa til bak trappa - og noen kvadratmeter med rot er forledet til andre steder i huset. Sakte, men sikkert finner vi skikkelige hjem til en del av tingene våre.
![]() |
#175 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreVi hadde besøk i dag og når jentene kom hjem fra barnehagen og skolen så måpte de
![]() |
#176 |
Tilpasser tittel
|
![]() |
#177 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreOgså er jeg veldig flink til å begynne med en ting, men å avslutte med noe helt annet. Jeg skjønner ikke hvordan jeg får det til.
![]() |
#178 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreDet beste jeg har gjort var å få meg vaskehjelp!! Annenhver uke blir hele huset grundig vasket. Da går det faktisk ganske greit å holde det sånn noenlunde i mellomtiden. Dessuten må det ryddes før vaskehjelpen kommer, så nå ser det aldri helt bomba ut lengre heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
kamelkonsument
|
![]() |
#180 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006