Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips til ny serie vi kan følge

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-11, 07:16   #161
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til ny serie vi kan følge

Har sett første sesong av Sons of anarchy nå og den var overraskende bra! Venter på å få sesong 2 i posten.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 11:36   #162
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Har sett hele sesong 1 og venter i spenning på sesong 2. En god serie.

Ellers bedriver vi Shamless (uk versjon) for tiden, og den kan absolutt anbefales. Herlig serie!

Må bare si at jeg også synes Shamless er helt fantastisk og et must for alle som setter pris på britiske serier. Den er helt herlig som Mindy Macready sier!
En bør kanskje være litt obs på at den inneholder en hel rekke lokale ord og utrykk fra Manchester område som jeg tviler på kan eller lar seg oversette hvis man kjøper med norsk tekst. Språket er vel det som gjør denne serien til hva den er for meg i alle fall. Boksen fra amazon er kun tekstet på engelsk i alle fall.

http://www.amazon.co.uk/Shameless-Se...0290230&sr=8-1
Ser de også har den på platekompaniet men man sparer jo en hel liten formue ved å bestille fra amazon.
http://www.platekompaniet.no/Search....meless&x=0&y=0

Gammel 10-07-11, 13:01   #163
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Nå har vi nettop sett sesong 1 av Walking dead og gleder meg villt til sesong 2 kommer.

Gammel 17-07-11, 09:03   #164
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er nettopp i gang med In Treatment, og den virker veldig lovende. Veldig rolig tempo og spennende konsept. Vi følger konsultasjonene til en psykolog og fire av hans klienter, hver del er en uke, de fire pasientene og siste dagen er hans eget besøk hos psykolog. Vi har bare sett en uke nå og gleder oss til å se utviklingen når de samme klientene kommer tilbake.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 20:51   #165
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har akkurat sett ferdig sesong 2 av Solsidan, og den er like god som sesong 1. Denne serien er det morsomste jeg har sett på årevis. Jeg vil ha MER!

Gammel 07-09-11, 20:57   #166
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Nå har jeg bestilt disse på CDON, etter å ha lest gjennom tråden.
"Six Feet Under - Sesong 1" og "How I met your Mother - Sesong 1"
Håper det faller i smak hos både meg og mannen.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 09:53   #167
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nelly: Gled deg, de er veldig bra. Six Feet Under så jeg for lenge siden, og HIMYM begynte jeg på etter å ha lest denne tråden, og har visst sett nesten tre sesonger på kun kort tid.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 13:14   #168
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja, gled deg. Jeg skulle ønske jeg ikke hadde sett Six Feet Under, for å si det sånn!

HIMYM er en helt annen type serie, men hillarous!

Gammel 08-09-11, 16:29   #169
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Å så bra! Det er først gang vi har kjøpt en serie. Er så lei av dårlige TV kvelder i helgen.
Kjøpte disse to fordi de er forskjellige. Noen ganger trenger man å le, og noen ganger trenger man litt å tenke over.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 17:09   #170
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Noen som har sett noe av den nye serien fra HBO som skal begynne på NRK i kveld. Boardwalk empire? Er den verdt en sjanse?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Er du gæren, den er veldig bra!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Boardwalk Empire er bra. Synes den tok seg opp utover i sesongen også.

Tenk at jeg lot denne gå meg hus forbi i sommer, da! Oppdaget den bare fordi en kompis fra da jeg var i USA visstnok spiller en større rolle i den, så nå må jeg jo sjekke den ut. Utsjekking av ny serie betyr alltid et FP-søk, og denne ser jo ut til å være verdt det.

Gammel 08-09-11, 23:31   #171
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ferdig med Sopranos nå og er egentlig helt i tåka på hva jeg skal se.

Har sett The Wire, The L Word, Six Feet Under og House.

Er Weeds noe å satse på? Andre forslag? Jeg har lest tråden, men har verdens særeste mann som helst vil ha noe i gate med The Wire og Sopranos.

Gammel 10-09-11, 23:31   #172
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
mylady er litt kul
Standard

Jeg synes Community er kjempebra! Men det er komiserie og varer ca 30 min.
Det har kommet ut to sesonger av den, gleder meg så til neste sesong kommer ut.
Jeg skal begynne å se Six feet under, håper bare ikke forventningene mine er skrudd opp alt for mye...

Gammel 11-09-11, 09:56   #173
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Har ikke lest hele tråden, så vet ikke om det er foreslått, men ser Koselig med peis, en norsk serie som nettopp har gått på NRK. Hadde ikke hørt om den før jeg snubla over den på DVD, og den er fantastisk

Har også sett første episoden av Harpers Island, og kjøpt hele sesongen, som jeg gleder meg til å se, første episoden var herlig skummel.

Gammel 11-09-11, 11:34   #174
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Er Weeds noe å satse på? Andre forslag? Jeg har lest tråden, men har verdens særeste mann som helst vil ha noe i gate med The Wire og Sopranos.

Boardwalk Empire og Mad Men ville jeg anbefalt da. Mad Men var den serien som traff oss begge to best. Jeg har også verdens særeste mann, og jeg blir fort lei av for mye vold.

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 12:43   #175
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg er ferdig med Sopranos nå og er egentlig helt i tåka på hva jeg skal se.

Har sett The Wire, The L Word, Six Feet Under og House.

Har dere sett Generation Kill? Det er en miniserie på 6 episoder, den er veldig bra.

Gammel 11-09-11, 17:43   #176
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

Har også sett første episoden av Harpers Island, og kjøpt hele sesongen, som jeg gleder meg til å se, første episoden var herlig skummel.

Den er bra, ja! Skummel serie, og ikke spesielt forutsigbar.

Gammel 11-09-11, 18:27   #177
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen som har sett Deadwood? http://www.imdb.com/title/tt0348914/

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:45   #178
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Boardwalk Empire og Mad Men ville jeg anbefalt da. Mad Men var den serien som traff oss begge to best. Jeg har også verdens særeste mann, og jeg blir fort lei av for mye vold.

Mad men har vært diskutert. Han er lunken, men det var han til Sopranos også. Regner med jeg får kranglet den igjennom snart. Boardwalk skal sees, men de må bare komme et stykke utti først. Jeg er ikke spesielt flink på å vente.

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Har dere sett Generation Kill? Det er en miniserie på 6 episoder, den er veldig bra.

Jeg har sett et par episoder, men det var egentlig godt tips. Mannen er jo "krigsglad".

Vi har i løpet av 2 dager sett sesong 1 av Weeds. Den funket veldig godt, så jeg regner med vi gjør oss ferdig med den. Det var egentlig litt godt med 30 minutters-episoder.

Gammel 15-11-11, 20:54   #179
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takket være denne tråden har jeg bestemt meg for å gi Forbrydelsen til svogeren min til jul!

Gammel 15-11-11, 23:01   #180
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har begynt å se på Solsidan. Jeg ler og ler.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.