Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om kommunikasjon i bloggene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-09, 08:26   #141
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om kommunikasjon i bloggene

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ja, da skjønner jeg. Men ville det ikke fungert sosialt ute på forumet også? Men mer oversiktlig? Jeg mener, de gangene jeg har sveipet gjennom bloggene så er det jo mye morsomt der. Rene fjaseinnlegg, med dertil fjas i svar-trådene under. Det kunne jo like gjerne vært forum.

Innlegg om familieturer, første skoledag, problemer, personlige ting osv kan jeg forstå man vi begrense og kanskje ha en blogg til å lage seg en slags dagbok/ logg.

Jeg kan selvsagt bare svare for min egen blogg, som stort sett inneholder fjas, og jeg synes ikke innholdet har noen naturlig plass på et diskusjonsforum, som jo FP går for å være, unntatt kanskje i skravleforumet. (Fordelen med å ha det i egen blogg er at man kan redigere og slette innlegg selv.) På et tidspunkt ble det dessuten gjort ganske klart at noen syntes det var for mye fjas på forumet. Da må det jo være bedre at fjaset har sitt eget sted som folk kan oppsøke når/hvis de vil.

For meg dekker forumet og bloggen to forskjellige behov.
Forumet er et nyttig oppslagsverk hvor jeg kan spørre om ting jeg lurer på eller svare på ting jeg vet (eller slenge utav meg en fleipete kommentar der jeg ikke klarer å la være). Jeg liker tydeligvis ikke å diskutere selv (peker på innleggstall), men liker å lese hva andre mener om interessante og uinteressante temaer.
Bloggen er Tåttis tulleverden hvor fjas står i høysetet. Kaffebloggen har blitt et mini-Norge-Rundt, hvor medlemmene kommer med sin lille situasjonsrapport og kommenterer, heier, trøster, oppmuntrer, osv. det de måtte trigge på i andres meldinger. Den er åpen for alle, og det er stadig noen nye som drister seg inn der. Det er en hyggelig måte å bli litt kjent med folk på.

Gammel 09-07-09, 08:36   #142
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hihi, jeg husker at vi tok gamlehjem-mimringen på forskudd en gang rundt århundreskiftet på no.alt.pludring. Nå må jeg jammen sjekke om de postene fremdeles er å finne hos Google.

Åhh! Nyhetsgrupper. :mimre:

Gammel 09-07-09, 09:03   #143
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Innlegg om familieturer, første skoledag, problemer, personlige ting osv kan jeg forstå man vi begrense og kanskje ha en blogg til å lage seg en slags dagbok/ logg.

Bloggene inneholder vel egentlig stort sett dette.

Gammel 09-07-09, 12:16   #144
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg greier ikke å bli sur, snurt eller lei meg for å bli tatt av noens blogg. Jeg regner med at de har en personlig grunn til det, og tar det ikke personlig. Der det eventuelt er personlig så er det sikkert grunn til det.

Enig med deg, glitter. Jeg har mistet tilgang til opptil flere blogger i det siste, utem at jeg furter av den grunn. I de siste månedene har jeg blitt mer en leser, jeg bidrar med svært lite selv, og jeg forstår godt at jeg blir "tuppet ut".

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.