|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
seru
|
![]() Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem
Selvsagt måtte denne komme. FP |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Den er jeg helt enig i (det er bare satt litt på spissen altså). Jeg er faktisk ganske så imponert over alle disse super mennesken som får til alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
Tror ikke det er så få, faktich! Jeg har problemer med å rote, jeg. Vet ikke helt hvordan man gjør det. Kler man av seg på stua og lar klærne ligge noen uker, lar vær å sette ting inni oppvaskmaskinen og boka tilbake i hylla når man er ferdig med den, og sånn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Det er ikke noe problem og få det rotete. En lar bare to stk barn fly rundt i leiligheten og dra ut og rote med de de vil uten og plukke opp noe. Og dropper man og rydde opp etter middagen, da har man et ganske rotete leilighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja. Man skal ta bilde av en stelleveske for å prøve å selge den. Den nneholder skrot fra ungen var 0 til 1 år, og selv om hun nå blir 2 snart er det fortsatt litt surr oppi der. Det tømmer man ut på spisestuebordet og lar det ligge. Så finner man frem noen regninger for å se om man har betalt regningen man fikk purring på, og lar regningshaugen ligge oppå peisen.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
Nei, vi har ikke så mye klær på stua - eller, Poden kler noen ganger av seg her (pysjen hans ligger stort sett alltid enten i sofaen eller på en av spisestuestolene), og noen ganger tømmes en kurv rene klær i en stol fordi vi akutt trenger kurven til andre klær. Og oftest rydder vi vekk kopper og sånt om kvelden. Men f.eks. skal man sette på en DVD når man skal trene, og da tar man ut DVD-en Poden pleier å se på etter skoletid, og lar den ligge på bordet (der coveret til denne allerede lå), og lar coveret til sin egen DVD også ligge der, og glemmer å rydde den på plass igjen etter trening fordi man er sliten og svett og uansett må dusje først. Etter at man har trent tar man dessuten av seg pulsklokken og lar denne også ligge på bordet etter at man har notert opp dagens data. Så blir vannflasken stående ved siden av laptopen fordi man drikker mens man skriver, og sikkert skal drikke mer senere, så det er ikke noen spesiell grunn til å sette den vekk, og så henter man seg litt kveldssnacks senere og nøtteboksen blir stående igjen. Fjernkontrollene ligger der fordi de brukes ofte og skal være lett tilgjengelig, fotoapparatet ligger der fordi jeg sist hadde det fremme for å laste bilder over på laptopen og fordi det strengt tatt ikke har noen fast plass. Boken jeg holder på med ligger der, og de to bøkene Poden leser i for tiden, og det siste nummeret av Nemi, fordi ingen av oss voksne er sikre på om den andre er ferdig å lese i det. Regningene ligger der fordi jeg ikke har lagt dem inn i nettbanken enda, og brevet fra SFO ligger der fordi jeg skal svare på det og ikke har fått gjort det enda. Og siste Morgenblad ligger fremme for at vi skal ha en sjans til å komme noenlunde gjennom det i løpet av uken.
![]() |
#9 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjemBare så det er sagt, min venninne som støvsuger tre ganger om dagen og vasker hele huset hver kveld, må gjerne få fortsette med det. Problemet mitt blir når hun høylydt kommenterer hvor rotete og møkkete det er hjemme hos andre som ikke har det som henne.
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Det er rett og slett ufint. Slik sier man bare ikke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjemSkremmeren: Du kan få min oppskrift, den er veldig enkel.
![]() |
#13 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjemHos oss er oppskriften meget enkel: Fire rotekopper, en (nokså lat) rydder.
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
Joda, jeg tør.
Takk!
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
Ja, der er det vel heller andre veien man skal engste seg.
![]() |
#16 |
villende
|
![]() Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjemVi sliter med å få det rene tøyet tilbake der det hører hjemme. Og siden mannen er en klesvasker av rang ligger det til tider høye klesbunker med rene klær på spisestuebordet. Men ellers har vi det ganske hverdagsryddig. Selvfølgelig klarer to barn å generere ganske mye rot og smuler. Og Mini er fortsatt på stadiet der hun river ut uten å sette tilbake. Men vi er stort sett besøksklare. Alternativt tar vi en femminutters rydderunde mens vi lager kaffen (avhengig av besøk, vel og merke. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|