|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?
Nå tror jeg ikke at det er så mange allergikere som ikke tenker sg om dersom naboen er en gal kattedame med 14 katter. Men det er ikke rettferdig synes jeg at en allergiker ikke skal kunne bo i et borettslag hvor det er lov å ha husdyr uten å kunne forvente at de som har husdyr holder dem unna andres eiendom og hus.
![]() |
#142 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Himmel og hav. Jeg fremstår jo som rene bitchen som idet hele tatt har vurdert dette.
![]() |
#143 |
superbruker
|
Jeg er veldig skeptisk mot dette midlet. Hvordan er det testet? Har det bivirkninger for dyret? Hvordan vil det påvirke allergiutviklingen på sikt? Hvordan vil man reagere om 5 år, 10år? Hadde det vært så enkelt hadde dette midlet vært betydelig mer anerkjent. En dyrelege kan vurdere om det er greit å bruke for dyret. En dyrlege kan ikke si noe om hvordan det vil påvirke en voksen med allergi eller om det vil påvirke utviklingen av allergien. Finnes det noen studier i forhold til barn og utvikling av allergi og bruk av dette midlet? Skeptisk.
![]() |
#144 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() |
#145 |
Ser lyst på livet
|
OK, men gjelder dette både hun og han-katter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Har bakt søte kaker
|
Jeg ville først ha, som dere har tenkt, testet ut dette middelet for å se om det fungerer på din mann. OM det gjør det, kan du jo ta deg en prat med nabodama for å høre om hun er villig til å teste. Om det fungerer på henne også, behøver dere ikke bekymre dere for allergien hvertfall.
![]() |
#147 |
Peppy!
|
Jeg stiller meg meget skeptisk til dette smøremiddelet. Jeg ser for meg en grøsselig smørekatt med pelsen liggende tett og klissete inntil kroppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
superbruker
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Er det dette midlet? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15099822&sid=xz2cab04B2Y322853&WT. svl=Bilde
![]() |
#150 |
Har bakt søte kaker
|
Nei, men jeg antar at det er lettere å hindre at naboens sauer kommer inn i hagen enn naboens katt.
![]() |
#151 |
Epikur
|
Min tanke også. Ønsker du å snuble i noe hele tiden, kan du alltids knyte bena sammen med et hoppetau.
![]() |
#152 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Jeg tror at katter enda så nydelige de er skaper mange reaksjoner hos folk. Ikke bare allergiske. Det er litt sånn elsk-hat-forhold til disse nøstene som skiller seg ut ved å plage omgivelsene mer enn de fleste andre husdyr. Enda så søte de er. Jeg tror jeg hadde vært like irritert på nabokatten(e) som har bosatt seg på terrassen vår selv om jeg ikke var allergisk. Jeg er lei av kattepiss, kattehår på møblene våre, stadig stanging i vinduene våre, å jage katter ut av huset, skrikende katter utenfor vinduet om natta, kattedritt i sandkassa osv. Jeg opplever ikke det samme med hunder. Jeg framstår sikkert som bitch jeg også når jeg sier at det er like fair å tenke at katteeiere bør holde seg til landlige strøk, som at folk som misliker evt. er allergiske mot katt må finne seg borettslag med dyreforbud når de er ute etter bolig.
![]() |
#154 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Hva slags katter er det du har vært borti, Mim? Om noen i det hele tatt?
![]() |
#155 |
Fortynnet
|
Jeg lurer også på hva slags katter Mim har vært borti. Vår trofaste gamle huskatt som ble 16 år gammel var akkurat det motsatte av alt dette. Jeg skulle gjerne hatt en katt om ikke noen i familien var allergiske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Jeg er vokst opp med praktfulle og sosiale katter, og siden det var på landet og på 70- og 80-tallet så har jeg aldri tenkt over at det var til plage. Det er noen katter i nabolaget her nå, og de er innom i blant, men det plager meg ikke.
![]() |
#158 |
Pauset
|
Klart de ikke skal få komme inn i deres hus osv, men jeg trodde ikke det var diskusjonen? Trodde dette gjaldt noen som ikke kunne ha katt fordi det kunne komme hår inn hos naboen osv. Sist redigert av Joika : 04-11-08 kl 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Bedreviter
|
Jeg kan ikke komme på så veldig mange steder innenfor bygrensa i Trondheim der jeg ikke risikerte å bli utsatt for naboer med katt. Det finnes noen borettslag med husdyrforbud, men hvem har lyst til å (måtte) bo i borettslag resten av sitt liv? Og har jeg råd til å kjøpe meg en enebolig, så er det jo ikke akkurat slik at tomtene her i området er flere mål store og garantert nabokattfri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Det ser jo ut som om det er mange som ikke liker katter i denne tråden
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|