Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du campinglivet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-08, 08:18   #141
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du campinglivet?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

maribo, jeg vil gjerne ha tips om luftmadrass. Etter diverse forsøk ligger jeg fremdeles rett på bakken når morgenen kommer.

Se denne tråden (kom opp da jeg googlet Intex luftmadrass).

Gammel 28-07-08, 10:24   #142
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor har ikke denne tråden sporet av ennå?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 10:57   #143
skrulle
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2008
skrulle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Campinglivet er ok på fjellet eller et par overnattinger på en campingplass, men ferie for meg er å slippe å kjøre bil mil etter mil.

Våre beste ferier er å kjøre til flyplassen og ta fly til varmere strøk. For oss er det ferie å være i ro og slappe av med sol og bading. Slappe av med en kald en og rusle ut å spise mat. (Tenk å herlig å slippe å vaske kopper og lage mat på et par uker) I tilegg å er det DYRT å feriere i Norge, Sverige og Danmark. Vi har vært en 20 dagers tur i Bergen, Oslog og Sverige. Har brukt like mye som man bruker på en sydentur. Gleder meg til slutten av augit. Da venter en deilig uke til sydligere strøk.

Vil avslutte med at vi er forskjellige og dermed liker vi ulike ting.

skrulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 21:49   #144
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av skrulle, her.

Campinglivet er ok på fjellet eller et par overnattinger på en campingplass, men ferie for meg er å slippe å kjøre bil mil etter mil.

Våre beste ferier er å kjøre til flyplassen og ta fly til varmere strøk. For oss er det ferie å være i ro og slappe av med sol og bading. Slappe av med en kald en og rusle ut å spise mat. (Tenk å herlig å slippe å vaske kopper og lage mat på et par uker) I tilegg å er det DYRT å feriere i Norge, Sverige og Danmark. Vi har vært en 20 dagers tur i Bergen, Oslog og Sverige. Har brukt like mye som man bruker på en sydentur. Gleder meg til slutten av augit. Da venter en deilig uke til sydligere strøk.

Vil avslutte med at vi er forskjellige og dermed liker vi ulike ting.

Da lurer jeg litt på hvordan plasser du har vært på? Bruk papp og plast når du spiser i vogna. Spise på resturant med supergod mat for oss 5 kostet 300 kroner inkl. drikke (brus) så mye en ville. Mannen og jeg snakket akkurat om tidligere i dag at med sånt vær det er nå om dagen så hadde 2 uker på Daftø i Sverige vært fullgodt med en sydenferie. Jeg synes ikke det var dyrt og ferie i Sverige. Vi har vært på mange parkbesøk og spist mye ute i løpet av ferien, men vi har da ikke brukt halvparten engang av hva vi hadde brukt på en 14 dagers sydentur uten mat og aktiviteter inkludert. Og hvor langt en gidder å kjøre bil er jo opp til en selv. Hjemturen vår var bare en båttur og kjøre et par mil. Veldig deilig. Nå hadde vi kjørt en del ellers, men bare korte etapper de dagene vi kjørte. Jeg kommer og fortsette med å dra til syden i tillegg, men ikke midt på sommeren i alle fall. Da frister campinglivet mere.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 21:56   #145
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker det. Hytter, telt, gapahuk, soving under åpen himmel. Jeg elsker fjord og fjell, og tilbringer så mye tid som mulig på slike ting. I år ble ferien tilbragt i fjellene som vanlig. Vandring i Rondane og Trollheimen i et par uker. Finnes ikke bedre. Jeg blir fysisk uvel ved tanken på storbyferie og sydenstrand.

Gammel 28-07-08, 22:02   #146
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

[quote=maribo;1103787]Ingenting er som en 3-ukers teltferie på campingplasser!!!!!

Vårt digre telt på ca 30kvm, tykke luftmadrasser, strøm til kjølebagen osv, utsikt rett til leikeplassen og doen/dusjen, enkelt å gå for å bade mm. Stormkjøkkenet og lukta av myggspiral. Lyden av unger om leiker seg time etter time.
Joda, det er ferie det!!!!

Litt nyskjerrig på teltet ditt jeg, Maribo. Har du ikke et bilde?

Gammel 28-07-08, 22:12   #147
Left
Passiv

Standard

maribo, jeg vil gjerne ha tips om luftmadrass. Etter diverse forsøk ligger jeg fremdeles rett på bakken når morgenen kommer.

Vi har kjøpt to luftmadrasser på Europris til den nette sum av 149,- pr stk. De er en meter brede, og nesten 2 meter lange - og tykke. Sov som en stein jeg, og jeg får fort vondt i ryggen vanligvis. Holdt bra på lufta. Vi brukte dem som ekstrasenger her i stud. leilighet, og sov på dem nesten ei uke. Trengte ikke å etterfylle luft mer enn en gang.

Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 22:51   #148
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvorfor har ikke denne tråden sporet av ennå?

Det har jeg lurt på også, men jammen endte jeg opp med å bidra. Camping-folk er seiglivede, og camping er trendy igjen nå, vettu. :gir aC unnskyldning for å snike seg innom igjen for å friste til avsporinger:

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Se denne tråden (kom opp da jeg googlet Intex luftmadrass).

Takk, men det var denne tråden som startet bakkesovingen. :fornærmet:

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Vi har kjøpt to luftmadrasser på Europris til den nette sum av 149,- pr stk. De er en meter brede, og nesten 2 meter lange - og tykke. Sov som en stein jeg, og jeg får fort vondt i ryggen vanligvis. Holdt bra på lufta. Vi brukte dem som ekstrasenger her i stud. leilighet, og sov på dem nesten ei uke. Trengte ikke å etterfylle luft mer enn en gang.

Sugar, ah, honey, honey You are my candy girl... Den har jeg ikke prøvd ennå, må bare finne ut hvordan jeg skal smugle innkjøpet forbi kjøpestopp-tråden.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 22:53   #149
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg lurt på også, men jammen endte jeg opp med å bidra. Camping-folk er seiglivede, og camping er trendy igjen nå, vettu. :gir aC unnskyldning for å snike seg innom igjen for å friste til avsporinger:

Jeg tør jo ikke. Campingfolk er selvfølgelig harry bygdemennesker uten hemninger, og kommer sikkert til å spore meg opp med fakler og høygafler hvis jeg sporer av tråden deres. (pun intended)

Gammel 28-07-08, 22:56   #150
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg tør jo ikke. Campingfolk er selvfølgelig harry bygdemennesker uten hemninger, og kommer sikkert til å spore meg opp med fakler og høygafler hvis jeg sporer av tråden deres. (pun intended)

Sitter du og ser skrekk-filmer altså? Når kommer gutta dine tilbake da? Tenker du gleder deg nå? :luller aC inn i kozemoze-land mens leter frem høygaffelen:

Gammel 28-07-08, 22:59   #151
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Sitter du og ser skrekk-filmer altså? Når kommer gutta dine tilbake da? Tenker du gleder deg nå? :luller aC inn i kozemoze-land mens leter frem høygaffelen:

De sover i de splitter nye sengene sine for første gang as we speak.

(også jeg som trodde det var snegler du tok livet av? )

Gammel 28-07-08, 23:02   #152
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitter og blar i kataloger med min mann nå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 23:03   #153
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

De sover i de splitter nye sengene sine for første gang as we speak.

Åh! :smelter og legger vekk gaffelen:

I dag har jeg samvittighetsløst lurt med meg en rekrutt, eller skal vi si lærling, i krigen mot sneglene. Det vil si, samvittigheten stakk til litt når han begynte å koseprate med sneglene. "Nei, du må ikke spise potetplantene våre, vet du. Se her er en deilig løvetann, lille venn". Det tok liksom litt futten ut av det hele.

Gammel 28-07-08, 23:05   #154
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Åh! :smelter og legger vekk gaffelen:

I dag har jeg samvittighetsløst lurt med meg en rekrutt, eller skal vi si lærling, i krigen mot sneglene. Det vil si, samvittigheten stakk til litt når han begynte å koseprate med sneglene. "Nei, du må ikke spise potetplantene våre, vet du. Se her er en deilig løvetann, lille venn". Det tok liksom litt futten ut av det hele.

Kjipe greier, det der. Jeg har slitt med samvittigheten når jeg har plukket mark og sånn, men det hjalp godt på når jeg ga de navn som jeg kanskje ikke har helt heldige assosiasjoner til.

Gammel 28-07-08, 23:11   #155
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

det hjalp godt på når jeg ga de navn som jeg kanskje ikke har helt heldige assosiasjoner til.

Nå har jeg tenkt minst to minutter ute å komme på andre naturlige meitemark-navn enn de som er relatert til avsporingstemaet i serverbyttetråden? Du kan da ikke ha dårlige assosiasjoner til det?!?

Sist redigert av Balanse : 28-07-08 kl 23:11. Årsak: Bytte ikke pytte
Gammel 28-07-08, 23:12   #156
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

AC og Balanse har begynt å prøve seg ser jeg.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Sitter og blar i kataloger med min mann nå.

Skal dere kjøpe vogn? Tydeligvis veldig mange som skal selge campingvognene sine etter ferien på Finn. Vannvittig mange lagt ut i dag. Tipper de fleste skal ha ny vogn isteden. (For de kan jo ikke ha gått lei?)

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 23:13   #157
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nå har jeg tenkt minst to minutter ute å komme på andre naturlige meitemark-navn enn de som er relatert til avsporingstemaet i serverbyttetråden? Du kan da ikke ha dårlige assosiasjoner til det?!?

Vel, jeg hadde jo en hel klasse fra ungdomsskolen å ta av.

Gammel 28-07-08, 23:14   #158
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Føkk. Det ble helt feil når det plutselig gikk opp for meg hva du mente. Nei, det var ikke sånne assosiasjoner jeg tenkte på. Og der har jeg VIRKELIG ikke en hel ungdomsskoleklasse å ta av!

Gammel 28-07-08, 23:16   #159
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg tenkte det var den andre muligheten også, men jeg var litt låst i vulgæreland.

:tørker tårene:

Gammel 28-07-08, 23:22   #160
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

:fniser høylytt:

Nå er det natta. Bigtime.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.