Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-07, 23:15   #141
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

You have to kill her?

PASS DEG, AC! PADDA ER ETTER DEG!!

Men hun har jo ikke fortalt noe, så da trenger jeg ikke passe meg? Eller?

:mafiaamatør:

Jeg tar med pasta med tomatsaus, jeg. Det er fin kost når man går til madrassene.

:fått min (over)dose med Gudfaren, ja:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 23:21   #142
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Men hun har jo ikke fortalt noe, så da trenger jeg ikke passe meg? Eller?

:mafiaamatør:

Jeg tar med pasta med tomatsaus, jeg. Det er fin kost når man går til madrassene.

:fått min (over)dose med Gudfaren, ja:

Se etter hestehode i sengen. Og lås inn katten - ellers kan den henge spikret på døren din i morgen tidlig.

Natta. Lykke til.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 23:24   #143
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se etter hestehode i sengen. Og lås inn katten - ellers kan den henge spikret på døren din i morgen tidlig.

Natta. Lykke til.

Hvem faen kan sove nå? :noia:

(tydeligvis den snorkende mannen på sofaen...)

Apropos uovervinnelige skilpadder. Jeg leste en gang et referat av en chat på nettet i hine hårde dager, hvor en snakket om skilpaddenes fantastiske egenskaper, og at den kun ble stoppet av å bli vippet rundt på ryggen. En medchatter gjorde øyeblikkelig den geniale observasjonen at to skilpadder gaffa sammen skall mot skall rett og slett blir ustoppelige.

Gammel 06-11-07, 23:25   #144
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem faen kan sove nå? :noia:

(tydeligvis den snorkende mannen på sofaen...)

Apropos uovervinnelige skilpadder. Jeg leste en gang et referat av en chat på nettet i hine hårde dager, hvor en snakket om skilpaddenes fantastiske egenskaper, og at den kun ble stoppet av å bli vippet rundt på ryggen. En medchatter gjorde øyeblikkelig den geniale observasjonen at to skilpadder gaffa sammen skall mot skall rett og slett blir ustoppelige.

Så Padda blir vippet av pinnen om hun vippes på rygg? Ja, hvem blir ikke det, forresten.

Gammel 06-11-07, 23:27   #145
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Så Padda blir vippet av pinnen om hun vippes på rygg? Ja, hvem blir ikke det, forresten.

Du er uforbederlig - heldigvis!

...og jeg burde lagt meg for lenge siden.

Gammel 06-11-07, 23:29   #146
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Du er uforbederlig - heldigvis!

...og jeg burde lagt meg for lenge siden.

Gammel 06-11-07, 23:29   #147
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Nå i de siste har jeg drømt om det siste jeg har lest. Urk jeg kommer til å drømme om røde prikker!

Gammel 06-11-07, 23:34   #148
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Har aldri rødprikket.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 23:36   #149
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Edelt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 23:40   #150
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men er det verre å få en rød prikk enn å bli tilsnakket i en diskusjon? Hvis man skal være redd for å tråkke folk på tærne hele tiden kan man jo ikke engang diskutere, for enkelte folk blir jo faktisk såret om man sier meningen sin direkte også. Det går jo ikke an å tenke slik hele tiden (nå snakker jeg ikke om å la være å bruke normal folkeskikk).

For noen så kan kanskje begge deler være sårende.
Men jeg klarer fint å si min mening uten å rakke ned på andre sine meninger i en diskusjon også. Jeg har ofte lett for å forstå andre sine meninger selv om jeg er uenig selv.
Jeg er nok mildere på nett enn hva jeg er iRL der jeg kjenner personene, og vet hva jeg kan si og hva jeg ikke kan si. men har nok blitt litt overrasket der også noen ganger, for det er ofte de som kan kødde mest selv som tåler minst tilbake.

Gammel 06-11-07, 23:43   #151
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men skal man ta hensyn til at noen kanskje finner det sårende?
Hvis det blir så mye forsiktighet så kan jeg si at jeg kanskje finner det kjedelig og ikke gidder være her.
Syntes man kan ta hensyn til det jeg.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 23:52   #152
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

siden du mener at jeg var ufin og gikk til personangrep når jeg kalte de typene (type www.morfarbarn.no) for tullinger.

Herlighet for en fryktelig side! Den har jeg ikke fått med meg før. Enig med du!!!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 23:56   #153
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Men skal man ta hensyn til at noen kanskje finner det sårende?
Hvis det blir så mye forsiktighet så kan jeg si at jeg kanskje finner det kjedelig og ikke gidder være her.
Syntes man kan ta hensyn til det jeg.

Du har så rett. Det er altfor få som tar hensyn til de uforsiktige. Si fra før det blir for mye for deg, så skal jeg nok få rødprikket deg, jeg.

Gammel 07-11-07, 00:02   #154
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kanskje litt rar, men det har faktisk hendt at jeg har blitt glad for en rød prikk. For meg kan det like gjerne bety at jeg har klart å engasjere, provosere og gjøre inntrykk. Andre røde prikker kan være av typen "vennligsinnet spark bak" når jeg rakker ned på meg selv.

Og på noen dager blir jeg selvsagt bare snurt og føler meg misforstått og føler at hele verden er gal og jeg er den eneste som skjønner noen ting. Da er det som regel på tide å kjøpe bind og sjokolade. For å si det sånn.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 00:13   #155
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Jeg sender røde og grønne prikker fra meg omtrent like lett. Røde prikker deler jeg ut dersom noen skriver noe jeg oppfatter som irriterende, tåpelig, uintelligent og så videre.

Noen ganger prikker jeg fordi jeg er sur, irritabel og på dårlig humør.

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ville du også følt deg komfortabel om du oppdaget at du siste uken hadde gitt røde prikker til naboen din, sjefen din, svigermoren din og bestevenninna di (og ikke minst de oppdaget at det var deg)?

Jaha!

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Det bør kunne rødprikkes over en lav sko.

Akkurat.

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg er kanskje litt rar, men det har faktisk hendt at jeg har blitt glad for en rød prikk. For meg kan det like gjerne bety at jeg har klart å engasjere, provosere og gjøre inntrykk. Andre røde prikker kan være av typen "vennligsinnet spark bak" når jeg rakker ned på meg selv.

Og på noen dager blir jeg selvsagt bare snurt og føler meg misforstått og føler at hele verden er gal og jeg er den eneste som skjønner noen ting. Da er det som regel på tide å kjøpe bind og sjokolade. For å si det sånn.

Den pedagogiske rødprikken er sterkt undervurdert.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 00:44   #156
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nemlig.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 06:15   #157
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg rødprikker svært sjelden og faktisk utelukkende til folk som er direkte ufordragelige mot meg eller andre.

Gammel 07-11-07, 07:06   #158
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Ville du også følt deg komfortabel om du oppdaget at du siste uken hadde gitt røde prikker til naboen din, sjefen din, svigermoren din og bestevenninna di (og ikke minst de oppdaget at det var deg)?

Det ville jeg funnet ustyrtelig morsomt.
Og ærlig talt, hvis folk er så sarte at de ikke tåler en rødprikk bør de nok finne seg en annen hobby.
Jeg tror ikke jeg har noen så sarte mennesker i min nærmeste omgangskrets, heldigvis. Det er internett det er snakk om, og webforum.

Jeg rødprikker ikke så ofte, men hvis noen skriver noe jeg finner helt på viddene idiotisk, eller utøver personangrep, eller jeg blir provosert over det som står så gjør jeg det uten problemer.
Jeg må si jeg glemmer ryktesystemet ofte, og er ikke så flink til å gi grønne heller.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 09:15   #159
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, men jeg synes det er enda morsommere når de hevner en rød med en grønn og takker varmt for den røde.

Ja, de som irriterer seg over rødprikking er skikkelig teite, altså - men å irriterer seg over de som irriterer seg over rødprikking - se, DET er helt ok!

Jeg tar på ingen måte til tårene etter en rød prikk (har bare fått to, da, er så anstendig og veloppdratt, atte), det som er interessant med de røde og grønne, er selvfølgelig hva det sier om folk. Menneskenaturen, dere, Menneskenaturen!

Det er da helt opplagt at de som elsker å dele ut grønne, er elskelige, positive og sympatiske mennesker i det store og hele.
Og de som simpelthen ELSKER å sende avgårde en rød, som får et lite kick av glede av å smekke andre litt, er noen kjipinger.

Sier seg selv, det.

Gammel 07-11-07, 09:21   #160
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er da helt opplagt at de som elsker å dele ut grønne, er elskelige, positive og sympatiske mennesker i det store og hele.
Og de som simpelthen ELSKER å sende avgårde en rød, som får et lite kick av glede av å smekke andre litt, er noen kjipinger.

Jeg har sagt det tidligere i tråden og jeg sier det gjerne igjen: jeg er en kjiping.
Jeg synes det er like viktig å gi både positiv og negativ tilbakemelding i en diskusjon om et tema med mange siden og enda flere synspunkt.

Svar

Emneord
klassiker, rødprikking

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.