|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket parti har du stemt på? Du kan stemme på flere for å dekke begge valg | |||
Mdg |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 12,98% |
Sp |
11 | 5,29% |
Frp |
1 | 0,48% |
Ap |
55 | 26,44% |
Krf |
6 | 2,88% |
Rødt |
16 | 7,69% |
Bompengepartiet |
1 | 0,48% |
Pp |
0 | 0% |
Kystpartiet |
0 | 0% |
Lokal By/gdeliste |
2 | 0,96% |
Høyre |
30 | 14,42% |
Venstre |
19 | 9,13% |
Liberalistene |
0 | 0% |
Sv |
62 | 29,81% |
Andre |
0 | 0% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Senterpartiet er jo et veldig delt parti sånn verdimessig. Jeg kjenner mange i partiet som har distriktspolitikk og landbruk som viktigste sak, men som ellers er sosialdemokrater i hjertet. Kjenner mange der som seriøst misliker Ola b. M. og hans tilhengere. Sp gjorde et veldig godt valg lokalt og kan på et vis skjønne det. Under borgerlig regjering går inntektene ned, vi blir « straffet» på inntektssiden fordi vi ikke slo oss sammen med annen kommune. Men de ville jo ikke. De dro heller til annet fylke |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Klar
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg tenker at kommunestyret (bystyret?) i Bergen skal få det festlig framover med 11 medlemmer som kun har gjort seg opp en mening i en sak. Og akkurat bompenger er vel neppe et hyppig tema på kommunestyremøter? Hvordan funker det i praksis, egentlig? Må bompengepartiet sette sammen et partiprogram som tar for seg alle politiske områder? Eller overlates disse kandidatene til å mene det de føler for i aktuelle saker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Da har jeg fått oversikten og jeg kom faktisk øverst etter de to som var forhåndskummulert.Det tar jeg som et kompliment. Vi står nemlig ellers alfabetisk og jeg var langt bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Det er en ganske interessant øvelse å se på annonsearkivet til Facebook. Der kan man søke på de ulike partiene og få opp annonsene som har blitt rullet ut de siste månedene. Ganske konkret og visuell fremstilling av motbydelig retorikk hos Frp, hvertfall. («Norge er ikke Europas sosialkontor», for eksempel).
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?
Hvordan gjør du det, sånn teskje-forklart?
![]() |
#8 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tipper du kan begynne ved å sjekke ut denne lenken her: https://www.facebook.com/ads/library...ads&country=NO
![]() |
#9 |
ctrl+z
|
Søker opp Facebook ads library, søker for eksempel på Venstre i feltet og får opp treff på denne måten:
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?A propos grønt skifte: dette er rent sitat fra Aftenpodden i går. De grønne partiene til sammen (v, MdG, SV) har vokst med 2 %, mens «anti»-grønne (FMB, Sp, FrP) har økt med 7 %. Så det er virkelig å ta i at det går i riktig retning.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hvis man tar med AP og H på anti-grønn side ser det vel bedre ut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Om jeg hadde visst om det med Aftenpodden i går så hadde jeg vært der. Jeg må ikke helt ha fulgt med i timen tidligere, jeg hørte det først i går tidlig fra det de spilte inn kl 01 på valgnatten. Hvor var det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?På Sentrum scene, stappfullt.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Neida, men man kan sette SP i samme bås som FrP og bompengepartiet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
can-jur
|
Jo landbrukspolitikken er bra. Men de er imot forbud mot dyrking av myr. Og er faktisk dårligere enn FrP på CO2 reduksjon.
![]() |
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?H og Ap prøver å gjøre litt av alt; bare med litt forskjellige grunnsyn i bunn. Det gikk jo aldeles strålende for dem med den strategien.
![]() |
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
Absolutt, og et av hovedproblemene fra mitt ståsted er jo at folk flykter fra styringspartier til enkeltsakspartier eller særpartier om du vil.
![]() |
#20 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Da er det klart at det er AP, SV, R, MdG og BNP som skal styre i Stavanger. Jeg må si jeg er spent på hvem som må vike på hva, for det er ikke ferdigforhandlet.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|