|
Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Grader av moderering (spesielt i blogger)De fleste av dere vet omtrent hvordan FP modereres. Alle kan (og bør) si fra om overtramp eller annen ugrei oppførsel, selv om vi i forumledelsen har et særskilt ansvar. Vi uttaler oss ofte som privatpersoner, på lik linje med dere. Når vi uttaler oss i egenskap av å være en del av forumledelsen, flagger vi dette tydelig med en ”moderatorisk/administrativ hilsen”. Dette gjelder både i foruminnlegg og i PM-er. Dersom vi skriver noe uten slik hilsen, er det å regne som en privat meningsytring. (Prikker er alltid private meningsytringer.)
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)Tvillinger! Gratulerer! |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)Fiktivt! Fiktivt! Jeg sa fiktivt!
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)Sånn i forhold til saken: En moderator som ikke har tilgang i en blogg kan jo nesten ikke poste privat der vel? |
![]() |
![]() |
#8 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)
Dette tenkte jeg også da jeg leste HI.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
Nei, men det trodde jeg jeg sa, jeg også? Jeg skrev jo
Altså, vi pleier ikke å delta som privatpersoner, men ved behov hender det vi skriver som modder. Eller mente dere noe annet?
![]() |
#10 |
flisespikker
|
Nei, det synes ikke jeg heller. Vi har ikke noen regler på det, men jeg tror vi alle er enige om akkurat det. (Men om noen skulle snuble til å gjøre det innimellom, så ha i bakhodet at det ikke alltid er så lett å huske på å se etter om det er et nøkkelsymbol på bloggen eller ikke - det er sånn vi ser om bloggen "egentlig" er låst for oss.)
Vi har ikke strengt tatt diskutert klarere regler for hva vi mener vi bør reagere på. Uten å si noe spesifikt om hverken din eller andres blogg, så kan det jo være mange grunner til en (tilsynelatende) forskjellsbehandling. En er jo at ikke alle leser alt, og at ulike lesere reagerer på ulike ting (også modder). Og det er vanskelig å sammenligne, og selvsagt vanskelig å diskutere hvor grensene går - eller bør gå - uten å være konkret.
![]() |
#11 |
Dig for victory!
|
Nei, og det gjør de vel aldri? Jeg har fått en moderatorisk hilsen av en moderator som ikke hadde tilgang til bloggen min, og først skvatt jeg litt av at noen uten tilgang hadde kommentert, men da jeg fikk lest kommentaren, tenkte jeg at det var veldig ryddig og greit. Jeg hadde syntes det var helt ok om en av moderatorene som har tilgang sa fra også, da.
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)Du veit hva vi sier i den nye, uoffisielle forumregelen, Skilp? [ekkostemme]Der vi spekulerer på tvillinger, skal der tvillinger komme. [/ekkostemme] |
![]() |
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)Jeg syns kanskje ikke klargjøringen av prinsippene var så veldig klar med de fiktive eksemplene. Er det kun spekulasjoner om andre brukere som dekkes av begrepet "uheldig utvikling" eller vil man kunne få en advarsel om man spekulerer om naboen eller hvem som helst også? Eller er det slik at dere vurderer alt fra tilfelle til tilfelle og at det ikke finnes noen konkret grense og burde jeg egentlig forstått det av meg selv når du skriver at dette er en tydelig formulering av hva dere tenker om saken.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
Hehe.
![]() |
#17 |
Make it count!
Det var dette jeg kommenterte. Er det i det hele tatt nødvendig/greit/kosher å kommer med en meningsytring som privatperson dersom man utelukkende har tilgang fordi man er moderator?
![]() |
#18 |
Leser
|
Nei, kanskje ikke. Og der er det en grense mellom "vanlige" foruminnlegg og blogger. Jeg kan godt se at en tråd utvikler seg uheldig og si ifra som vanlig bruker lenge før det er aktuelt å si ifra som moderator.
![]() |
#19 |
Make it count!
Jojo, men da sier du fra som moderator, ikke som privatperson. I prinsippet. Det var jo derfor du valgte å kommentere in the first place, ref. det Skilpadda sa i HI:
![]() |
#20 |
Passiv
|
Er det lov å ønske seg noe? |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|