Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en klager/sutrer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 20:38   #121
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en klager/sutrer?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Disse stemmer nok Frp.

Ja, de også antakeligvis.... I tillegg til de som leser Se&Hør.

Gammel 10-02-07, 20:42   #122
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det blir feil å hive oppi "sutrebåsen" de som klager over tilsynelatende bagateller etter å ha opplevd veldig traumatiske ting - tsunamioverlevende og flyktninger fra krigsherjede land som klager over innkvarteringen og slikt. Jeg tror en av grunnene til at man opplever at en del i slike situasjoner klager voldsomt og høylytt over småting, er at småtingene er de eneste de føler at de har ord og krefter til å klage over. Man kan ikke sette ord på følelsene man har etter å ha sett hele familier bli slaktet ned eller tatt av en flodbølge, og selv overlevd (man vil kanskje helst ikke tenke på de følelsene i det hele tatt), men man kan sette ord på det å ha en vond seng eller få kjip mat eller bli innkvartert på et trangt og ukoselig rom. Det vitner om veldig mangel på innlevelse å klassifisere disse på samme måte som bortskjemte og uoppdragne charterturister.

Gammel 10-02-07, 20:46   #123
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Djiiz, du kan sannelig det å henge deg opp, Elin. Men du skal ikke se bort fra at du har rett. Nordmenn på chartertur og nordmenn på svenskehandel er på ingen måte representativt for den generelle norske befolkning. Der finner du mye white trash. :generaliserer med brannfakkel:

Gammel 10-02-07, 21:01   #124
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Djiiz, du kan sannelig det å henge deg opp, Elin. Men du skal ikke se bort fra at du har rett. Nordmenn på chartertur og nordmenn på svenskehandel er på ingen måte representativt for den generelle norske befolkning. Der finner du mye white trash. :generaliserer med brannfakkel:

Ja, det er mulig Dette er ikke min erfaring, men så er jeg sjelden i slike sammehenger. :åndsnobb:

Imidlertid har jeg brutt ganske upassende ut i latter da noen av mine medspisegjester har smilt strålende og takk-det-var-bra-ete til servitørens spørsmål - etter nettopp å ha sutret over at det knapt var spiselig.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 21:11   #125
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du ikke sett charterfeber?

Gammel 10-02-07, 21:14   #126
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Imidlertid har jeg brutt ganske upassende ut i latter da noen av mine medspisegjester har smilt strålende og takk-det-var-bra-ete til servitørens spørsmål - etter nettopp å ha sutret over at det knapt var spiselig.

Det der kunne jeg funnet på å gjøre, fordi jeg ikke orket å begi meg inn på en lengre forklaring om hvorfor jeg ikke likte maten.
Og hva kan servitøren gjøre med at jeg ikke liker maten? Jeg spiser jo vanligvis sammen med noen andre, og ønsker sånn sett ikke ny mat for da blir jeg jo sittende og spise lenge etter at de andre er ferdige.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 22:09   #127
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes, generelt sett, at det er mye klaging over syke unger på forum. Det betyr ikke at det ikke er lov å kvitte seg med frustrasjon, altså, men det kan bli litt mye i blant.

Vel, på et forum for foreldre så er vel ikke det så rart

Selv er jeg en klager---- akk og stønn, og klart det er for å få oppmerksomhet. Jeg synes det er godt å få høre noen postive ord når jeg selv bare er negativ. Det gjør hvertfall meg godt å få sympati fra andre.

Jeg klager over hodepiner, syke barn, vond rygg osv.
og der fikk jeg klaget litt til....

Gammel 11-02-07, 01:14   #128
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hva er det du sutrer om da? Hvem har sagt at jeg snakker om nordmenn på chartertur???

Norske forretnings-menn/kvinner er absolutt verst i klassen. De syter og sutrer og mange av dem er konstant "morgengretne". De har betalt for en dyrere billett enn folk flest, og med den billetten så tror enkelte at de egentlig har kjøpt selskapet.

Ola og Kari som skal til Gran Canaria klager sjelden, for det er kjempe-happy bare de får øl og peanøtter de, også gleder de seg kjempe-masse fordi de skal til Syden! Det er mye fordommer mot folk som reiser på charter, svenskehandel, leser Se&Hør forstår jeg.....

Og forøvrig var det ikke meg som nevnte nordmenn på svenskehandel.

Gammel 11-02-07, 01:17   #129
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det vitner om veldig mangel på innlevelse å klassifisere disse på samme måte som bortskjemte og uoppdragne charterturister.

Jeg mangler innlevelse.....
Jo, jeg sier takk for den! For det vet du spesiellt mye om, Skilpadda....
Jeg tror jeg har jobbet såpass mye med folk av forskjellige slag i svært forskjellige situasjoner, slik at jeg vet hva som er forskjell på sytepaver og folk som opptrer annerledes og irrasjonelt pga. traumer og kriser. Jeg har ganske god erfaring med krise-håndtering faktisk.

Gammel 11-02-07, 01:18   #130
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring, fra de siste par dagene, er at folk som jobber i serviceyrker selv kan være VELDIG sutrete og flinke til å klage.
De har nemlig lov ettersom de jo jobber med service selv, og andre klager til dem.

Gammel 11-02-07, 01:19   #131
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg har ganske god erfaring med krise-håndtering faktisk.

Da synes jeg at du bør se på tsunami-uttalelsen din en gang til.

Gammel 11-02-07, 01:22   #132
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Min erfaring, fra de siste par dagene, er at folk som jobber i serviceyrker selv kan være VELDIG sutrete og flinke til å klage.
De har nemlig lov ettersom de jo jobber med service selv, og andre klager til dem.

Den skal jeg være med på, og de gangene jeg opplever det, ja da er jeg førstemann til å si fra eller rett og slett spør hvorfor vedkommende er grinete.
Enkelte vet nemlig ikke når de bør slutte i jobben sin, men blir av gammel vane, god lønn osv.

Det er også fryktelig slitsomt å jobbe sammen med slike som du her viser til, for man føler hele tiden at man må gå bak dem og "rette opp inntrykket" pga. at vedkommende ikke vet hva service-innstilling er lenger, og man blir redd for at gjesten/kunden skal tro at alle i selskapet er slik som den sutrete medarbeideren.

Gammel 11-02-07, 01:24   #133
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hva er det du sutrer om da? Hvem har sagt at jeg snakker om nordmenn på chartertur???

Norske forretnings-menn/kvinner er absolutt verst i klassen. De syter og sutrer og mange av dem er konstant "morgengretne". De har betalt for en dyrere billett enn folk flest, og med den billetten så tror enkelte at de egentlig har kjøpt selskapet.

Ola og Kari som skal til Gran Canaria klager sjelden, for det er kjempe-happy bare de får øl og peanøtter de, også gleder de seg kjempe-masse fordi de skal til Syden! Det er mye fordommer mot folk som reiser på charter, svenskehandel, leser Se&Hør forstår jeg.....

Og forøvrig var det ikke meg som nevnte nordmenn på svenskehandel.

Vel, det fins sikkert masse blærete, selvhøytidelige bisnissnordmenn i utlandet. Og masse fulle, teite og frekke charterturister. Selv om du kanskje har sett endel av disse gjennom mange år, så betyr det da ikke at disse er representative for nordmenn generelt.

Gammel 11-02-07, 01:25   #134
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Jeg har jobbet med service selv, og vet hvor irriterende slik folk er.

(Det beste jeg hørte på en tidligere arbeidsplass, var en som klaget over hvor mye negativt hun hørte ifb. med jobben. Hun jobbet på en Complaint-avdeling, tydeligvis rett dame på rett sted )

Gammel 11-02-07, 01:37   #135
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Da synes jeg at du bør se på tsunami-uttalelsen din en gang til.

Jeg ser ikke bort i fra Lille Ru, at det var sytepaver som uttalte seg i Thailand, til tross for at de nettopp hadde vært vitne til og opplevd noe forferdelig.

Jeg kan gi flere groteske eksempler på folks manglende medfølelse og empati for andres kriser og sorg fra jobben min, men jeg gidder rett og slett ikke, for når jeg blir beskyldt (ikke du!) for å ikke ha innlevelse osv. da holder det for meg.

Gammel 11-02-07, 02:00   #136
Elin

Elin sin avatar

Standard

Vel, det fins sikkert masse blærete, selvhøytidelige bisnissnordmenn i utlandet. Og masse fulle, teite og frekke charterturister. Selv om du kanskje har sett endel av disse gjennom mange år, så betyr det da ikke at disse er representative for nordmenn generelt.

Norske forretningsmenn i Norge, safran. Ikke i utlandet, selv om jeg ikke tror de er så mye bedre.

Jeg sier ikke at det er representativt for nordmenn generellt, for sutringen/klagingen øker overalt, ikke bare i Norge, men som ansatt i en bransje som står for hogg til stadighet og som virkelig får på pukkelen dersom det er det minste lille å klage på, så får vi også tilbakemeldinger gjennom trening og kursing på utviklingen i samfunnet. Nordmenn BLIR mer kravstore, de klager mer og oftere i takt med at vi får det bedre og bedre her i landet, og bunken med erstatningskrav og klager fra kunder er økende innen alle sektorer i reiselivet. Det er ikke fordi servicen blir dårligere og dårligere overalt, tvert i mot, ettersom service snart er den eneste målbare forskjellen på mange produkter/tjenester.

Nordmenn er på generell basis sutrete over bagateller som man ikke kan få gjort noe med, mer enn mange andre. Vi sutrer over dårlig vær, vi sutrer over forsinkelser, vi sutrer over folk som ikke kan kjøre bil (men er livredde for å bruke hornet...), vi sutrer over dårlig utvalg i matbutikkene (til tross for at det er en myte at det er dårlig utvalg i norske matvarebutikker), vi sutrer over høye bensinpriser men fortsetter å kjøre bil, vi sutrer over høye strømpriser til tross for at de er lave sammenlignet med andre steder i verden, vi sutrer over dyre flypriser til tross for at prisene er lavere enn de var for 15 år siden, vi sutrer over høye boligpriser til tross for at vi kan kjøpe oss palass til en slikk og ingenting i forhold til folk som bor i overbefolkede områder på kontinentet, vi sutrer til og med jammen meg over ordningene i forbindelse med svangerskap og fødselspermisjon!!!

Sutringen vår stikker kanskje ikke så dypt, men jeg synes man skal ha det i bakhodet....

Og i takt med at folk stiller høyere krav til service, så må også servicebedrifter hele tiden være i forkant og forsøke å forhindre opptrinn, og trene på klage/sutre/gnåle-situasjoner, fordi metodene blir stadig ufinere og uprovosert vold er økende fra kunder mot ansatte i serviceyrker. Det er ikke uten grunn at vi i dag har håndjern ombord i fly (det fantes ikke tidligere...), og har lov til å anmelde brudd på røykeforbudet og andre opptrinn.

Gammel 11-02-07, 02:01   #137
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sendte en klage til mills, da potetstappen ble suppe, men de har ikke svart meg.

Gammel 11-02-07, 02:05   #138
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Jøye meg. Hvis du mener dette representerer den gjennomsnittlige nordmann, Elin, så tror jeg jammen meg ikke jeg er en gjennomsnittlig nordmann.

Men jeg husker å ha lest noe om det i avisen.

Gammel 11-02-07, 02:27   #139
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske så sikker på at det også i kriser befinner seg folk med relativt usympatiske trekk, men er tilbøyelig til å ha i bakhodet at det også kan være krisereaksjonen som gjør at de ikke reagerer "som forventet".

Ellers kan jeg vel si at jeg har en søster som har jobbet i et serviceyrke og dersom jeg skal klage på noe og ikke kommer noen vei, er hun den rette å be om hjelp av. For å si det sånn. Hun er ganske storforlangende. Så stilte hun også strenge krav til seg selv da hun var serviceyteren.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 07:57   #140
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i svært liten grad en som sutrer og klager. Det har dog ikke med nasjonalitet å gjøre, men med personlighet. Det betyr ikke at jeg aldri gjør det, men det er sjelden.

Jeg jobber også i et serviceyrke, og har det samme inntrykket som Elin har. Selv om jeg jobber med folk i en mye mer hverdagslig setting enn det hun gjør.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.