|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %
Men altså, det er bare en ettertanke? Litt sånn "huffda!"?
![]() |
#122 |
Hertuginne
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Jeg er ikke bare snurt over valget, jeg er snurt fordi noen ser på min kompetanse og min kunnskap som "noe som ikke er verdt å investere i". Jeg selger kunnskapen min og kompetansen min, det er sånn jeg tjener penger. Men det er i følge enkelte rødgrønne fy-fy og ikke noe verdt.
![]() |
#123 |
Glamorøs
|
Nei, det er ikke det. Jeg har stemt på grunnlag av veldig mye mer, og i år så kunne jeg desverre ikke få i pose og sekk. I første omgang var det viktigst for meg å beholde jobben, og sørge for at vi som småbarnsfamilie har de tilbudene vi trenger. Jeg syns Krf og Frp drar med seg så mye stygt som jeg slett ikke vil være med på, at jeg heller vil jobbe for at de rødgrønne blir bedre på innovasjon.
![]() |
#124 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Snurter med Polyanna akkurat nå. Og har tenkt som Esme mange ganger vedrørende arbeidsmarked og inntjening. Nå er de begynt å legge merke til det utenfor landets grenser også.
![]() |
![]() |
#125 |
Kidding, right?
|
Skal man stemme på det som er gunstigst for seg selv, eller det som (man mener) er det beste for landet/alle? Jeg bare lurer altså; det er ikke ment til deg personlig.
![]() |
![]() |
#126 |
Mother of Dragons
|
Jeg er helt enig, jeg burde ha skrevet næringslivet istedet for industrien.
![]() |
#127 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Altså: Jeg tenker litt som Glitterchick. De rød-grønne har absulutt sine svakere sider, men de har i det minste hjerne, og en evne til å tenke på det beste for alle, før de tenker på det beste for seg selv. Derfor tror jeg også de kommer opp med gode løsninger for f.eks bedrifter, når de bare får tenkt litt på saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Mother of Dragons
|
Det der er det meget viktig spørsmål. Jeg mener sterkt og oppriktig at man må tenke etter hva som er best for samfunnet som sådan og ikke bare kjøre egeninteresser. Om alle tenker kun på det som lønner seg for dem selv, blir det flertallsdiktatur og sjelden langsiktige, gode løsninger.
![]() |
#129 |
Glamorøs
|
Begge deler. Og for å svare for egen del, jeg mener at landet har det bedre med den regjeringen de har nå, enn med et alternativ som involverer Krf eller Frp. Jeg har på mange områder valgt en regjering som på noen områder vil gjøre det verre for meg selv, men som jeg tror har en helhet som er gunstig for landet. Som du kanskje så skrev jeg at jeg stemte på grunnlag av veldig mye mer enn innovasjon. Jeg har derimot ingen problemer med å innrømme at regjeringen er dårlig på nettopp dette (og mye annet), i motsetning til de snurte venstrevelgerne, som tydeligvis har hatt det så gruuusomt de siste fire årene at de heller vil ha en religiøs, smårasistisk regjering, enn den sittende.
![]() |
#130 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Men altså, det er jo ganske mange som stemmer FrP rundt omkring i landet. Og det er vel litt for enkelt å si at de som stemmer FrP er dumme?
![]() |
#131 |
Off the map.
|
De har vel hatt ganske god tid til å tenke på den saken allerede!! Utelukker ikke at AP kan tenke gode tanker om dette, men SP og SV - nei en innovativ næringspolitikk kommer aldri til å komme fra den kanten. SV er så opptatt av å dele at de helt glemmer at man må ha noe å dele. Mens SP stort sett er interessert i å skyte ulv og kapre subsidier til landbruket.
![]() |
#132 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Jeg mener bestemt at jeg stemmer rent idealistisk. Jeg hadde nok også personlig vært best tjent med FrP (bare tanken!
![]() |
#133 |
Kidding, right?
|
Ikke sant. Og særinteressepartier med snevre agendaer.
![]() |
![]() |
#134 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#135 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Takk, glitter, der fikk du bikket meg over til å kunne fjase litt.
![]() |
#136 |
Mother of Dragons
|
Vel, de jeg kjenner som stemmer Frp er påtagelig lite kunnskapsrike, de vet som oftest null og niks om hvordan oljefondet styres, de vet som oftest null og niks om de mest basale ting om lovverk, folkerett, om styret her i landet, hvordan næringsliv og helsevesen fungerer. De er påtagelig folk som drives av at de er snurte og føler at de ikke har fått det de "har krav" på, selv om det dreier seg om folk som har lav utdannelse, har jobbet 40timersuke, har egen villa og hytte og reiser til syden. Og som klarer å gørpe ut av seg klisjéer som "Norge har et av verdens dårligste helsevesen" "Norge har de høyeste skattene i verden" etc. De er påtagelig mistenksomme til kunnskap, de mener at hvem som helst, har like god peiling som de som har jobbet med et fag. De er påtagelig lite samfunnsbevisset og opptatt av at landet skal funke.
![]() |
#137 |
Kidding, right?
|
![]() |
![]() |
#138 |
Bedreviter
|
Nå var det ca. 23 % som stemte FrP. Statistisk sett er det ingen ting i veien for å hevde at 23 % av Norges befolkning ikke er smarte. I alle fall hvis man definerer "smart" som "gjennomsnittlig eller over gjennomsnittlig intelligent/smart/klok". |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Glamorøs
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Det jeg mener med "begge deler", er at mange av de tingene som er bra for meg, er også bra for andre.
![]() |
#140 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %På tide å sitere Polymannen igjen?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|