Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 23:54   #121
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Jenta mi var bare fem og et halvt år gammel da hun tok saken i egne hender og stoppet sin egen strømpebukse...
SKAL man ha akkurat den strømpebuksa dagen etter så SKAL man. Så får mamma bare sitte der og være avhengig av bestemor

Det var jenta si, det!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 00:01   #122
xena
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2007
xena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mamma hjelper meg med det meste egentlig. Når hun er her da. Bor 60 mil unna

xena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 21:10   #123
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Nysgjerrig på en liten ting: Dere som har fått potetene skrelt og fisken renset opp i voksen alder, kommer dere til å gjøre det for egne barn? Ville dere syntes det var sjarmerende med en kjæreste som fikk mamma til å skrelle potetene?

Pappa renset fisken min til jeg var godt over 20. Det var en av de omtenksomme og hyggelige tingene han gjorde for meg. Selv om jeg etterhvert lærte å rense fisken selv, var det... rørende/trygt når han gjorde det.

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Men jeg skreller ikke poteter eller fisk!

Håper ingen prøver på å skrelle fisk!

Gammel 30-08-07, 21:53   #124
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er el ikke noe å for, vel? Selvsagt ringer jeg mamma for å få trøst!

Mamma: "Ja, jeg skjønner at dette er leit, vennen, men jeg skjønner ikke helt hva du mener at jeg kan gjøre med det?"
Jeg: "Du skal si 'trøst, trøst', så klart, og synes synd på meg!"
Mamma: "Så klart, vennen. 'Trøst, trøst'. Er det bedre nå?"
Jeg: "Jaaa." : snufs:

Åh...jeg skulle ønske mamma'n min var litt slik innimellom, men akk nei. Ringer man henne og forteller henne at man er syk og ligger til sengs med om så det er 40 i feber, så er det alltid verre med henne...for hun hadde halsbetennelse for to uker siden hun og, og, og... trøst eller gode råd eksisterer ikke fra hennes kant.

Gammel 30-08-07, 22:23   #125
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma strikker klær til barna mine.
Det er vel det.

Gammel 30-08-07, 22:39   #126
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hun er kjempeflink til å sy!! Det er ikke jeg! Tulla vår sier bare: det gjør ikke noe, for bestemor kan sy

Gammel 30-08-07, 23:42   #127
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg er den mammaen også, jeg. Som ikke gjør stort for mine døtre nå.
Jeg passer riktignok barnebarn, er tilstede, bryr meg.
Men aldri med praktiske ting utover det.

Hvorfor skal jeg det? jeg har lært dem å gjøre det selv. Jeg tror faen meg det er det beste jeg har gjort/gjør for dem. Å la dem bli kapable til å klare seg selv, og å la dem få lov å klare seg selv.

Sikkert ok å være selvstendig om jeg skulle omkomme i morgen...

Det har ikke alltid med å være selvstendig innimellom, det kan bare føles trygt og godt at foreldre fortsatt gjør noe for at man skal ha det bra. Det kan være å hjelpe til i et stritt og slitsomt småbarnsliv eller å kjøre bort søppel fordi man er i tidsnød eller har sykdom. Det er ikke dermed sagt at man ikke klarer seg den dagen foreldrene går bort.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 10:52   #128
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Det er vel ingenting mamma gjør fast for meg, men når hun er hos oss steller hun ofte blomstene, som ellers lider under vannskjøtsel.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 12:21   #129
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Mamma bor for langt unna til at hun dekker behov som vi ikke kan dekke selv.

Når hun er hos oss tar hun gjerne en tørn med strykejernet og gjør enkle husmoroppgaver som avlaster på en deilig måte.

Hun er ingen kjøkkenkunstner, men har sine ting som hun lager best. Fiskegrateng og prinsessekake.

Syr og strikker gjør hun når det trengs. Hun ringer og klager over at hun er tom for strikketøy... Så da ønsker jeg i øst og vest.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 20:09   #130
bitte lille my
Fullverdig medlem

bitte lille my sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
bitte lille my har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mamma stryker bunadsskjorta mi enda. Og det kommer hun nok til å gjøre i lang tid fremover også
Ellers er det som regel pappa som legger opp buksene mine, enten med symaskin eller for hånd

Har også en fantastisk svigermor som hjelper til mye. Blomstene mine hadde nok vært døde for lenge siden, hadde det ikke vært for at hun kom med jevne mellomrom og vannet dem.

Gammel 01-09-07, 15:50   #131
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Glemte å si at mamma alltid stiller opp i form av brevterror eller blomsteroppmuntring fra avstand dersom hun værer at jeg, eller et av de andre barna hennes trenger litt ekstra støtte.

Da lille T plutselig ble født for tidlig i feil by, så kom hun med første fly. Snille mamma.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 15:54   #132
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

• Syr opp/inn alt av klær
  • Strikker klær til lille
  • Handler inn sånne ting jeg ikke har ork/gidder handler til lille....Hun finner alt med en gang, jeg kan lete i ukesvis. Nå er det ting til vinteren som mangler, mamma har fått lista på sms.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:42   #133
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Mamma gjør ikke mye nei... (Svigermor derimot!) Men det er litt min egen feil... Mamma har vasket opp her uten at det ble reint så mange ganger. Etter den gangen hun vasket en gryte som det hadde vært kokt harsk lever i (!) først før hun vasket glass sa vi ifra at hun ikke kan vaske opp her mer. Vi måtte ta ut alt av skapene og vaske alt tre ganger før lukta forsvant...
Hun er enda fornærmet for det...

Jøss - er svigermor din mamma?? De er i allefall omtrent like god til å vaske opp...

Ellers gjør ikke min mor så mye praktisk for meg lenger, nå er det jeg som hjelper henne.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 18:03   #134
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det har ikke alltid med å være selvstendig innimellom, det kan bare føles trygt og godt at foreldre fortsatt gjør noe for at man skal ha det bra. Det kan være å hjelpe til i et stritt og slitsomt småbarnsliv eller å kjøre bort søppel fordi man er i tidsnød eller har sykdom. Det er ikke dermed sagt at man ikke klarer seg den dagen foreldrene går bort.

Selvfølgelig.
Men det er en hårfin balanse mellom å gjøre nettopp slike ting, og det å blande seg for mye.
Men nå har jeg det slik at min datter ringer meg ofte (hver dag) og tegner og forteller, slik at hun gjør det lett for meg å skjønne når de trenger meg og ikke.
Jeg er ikke den mammaen som blander seg, kritiserer, eller gjør husarbeid for dem, slik at de føler at jeg ikke synes de er bra nok eller ikke. Mange av den varianten også.
Og jeg synes det er fint at HUN ringer meg, slik at jeg ikke er den som maser.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 18:34   #135
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Dersom noe må sys som f.eks. å sy opp et skjørt og ei bukse. Sy sammen og ut bunad.

Sy gardiner og sånt gjør jeg selv.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 18:43   #136
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Da lille T plutselig ble født for tidlig i feil by, så kom hun med første fly. Snille mamma.

Mamma kom også med første fly da bittelille lillesøster ble født altfor tidlig. Storesøster syntes det var strålende med uplanlagt bestemorbesøk, og det gjorde den første uka med sykehustilværelse litt mer trygg for oss alle.

Ellers syr og strikker hun til begge jentene, stopper vanskelige hull i fine plagg og hjelper til med å sy i ermer i gensere som jeg har strikket. Ellers er hun flink til å oppmuntre slik at jeg tror jeg klarer det selv (selv om det er veldig skummelt).

Jeg synes jeg klarer veldig mye selv også, altså.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 21:26   #137
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia

Mamma: "Ja, jeg skjønner at dette er leit, vennen, men jeg skjønner ikke helt hva du mener at jeg kan gjøre med det?"
Jeg: "Du skal si 'trøst, trøst', så klart, og synes synd på meg!"
Mamma: "Så klart, vennen. 'Trøst, trøst'. Er det bedre nå?"
Jeg: "Jaaa." : snufs:

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Herregud, det er AKKURAT sånn samtalene mellom moren min og meg er! Ja, når jeg synes synd på meg selv, da. Hun er praktiker og lurer på hva jeg mener hun skal gjøre med det, jeg vil bare ha trøst. Jeg tror ikke hun noen gang kommer til å skjønne det fullt ut.

Opprinnelig lagt inn av MiaPia, her.

Jeg trodde nesten at jeg var alene om å ha en slik mor. Jeg og min største lillesøster snakker faktisk ofte om det, hvor lite trøst, trøst, trøst hun kan være. Jo å så er hun flink til å mase på ting hun synes vi kan bli bedre på.

Jeg tror ikke jeg gjorde meg helt forstått her, og føler for å rettferdiggjøre moren min, for mamma er helt super på å trøste, og det er henne jeg tyr til når verden går meg i mot og når jeg har lyst på trøst slik som jeg fikk det da jeg var barn. Når hun sier "Trøst, trøst", så er det en greie som hun og jeg har hatt siden jeg var liten: Hun tok meg på fanget og klappet meg på hodet og sa "trøst, trøst, trøst, trøst" til jeg sa at det var "Bra nå".

Hun har sluttet å ta meg på fanget da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 21:28   #138
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

I mitt tilfelle burde overskriften bli forandret til "Er det noe moren (og faren også, forsåvidt) IKKE gjør for deg fremdeles?

:bortskjemt minstejenta til mamma og pappa:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 09:41   #139
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Mamma stryker bunadskjorta mi, fyller opp fryseren når hun er her på besøk og mye mer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 10:21   #140
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Der er litt hun gjør for meg enda ja Bla å fikse på bunaden (inn/ut), strikke ullsokker, fikse klær der har kommet hull i...

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.