Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd narkotika?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du prøvd narkotika?
Ja, det har jeg, men kommer aldri til å prøve igjen 63 24,61%
Nei, har aldri prøvd og kommer aldri til å gjøre det 150 58,59%
Nei, har ikke prøvd, men har hatt god lyst noen ganger 2 0,78%
Ja, bruker stoff pr dags dato 1 0,39%
Ja, jeg har prøvd, vet ikke om jeg vil prøve igjen 30 11,72%
Nei, jeg har aldri prøvd, vet ikke om jeg vil prøve en gang i framtida 10 3,91%
Deltakere: 256. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-07, 22:42   #121
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Jeg var med på ravebølgen i England for 18 år siden så kan trygt si jeg har prøvd "ymse" Dette var et par år av livet jeg i ettertid har tenkt mye på men som jeg i aller høyest grad ikke ville ha vært foruten.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 23:22   #122
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Spørsmålet er: er det narkotika hvis man nyter cannabis i Nederland?

Ut fra Veronals definisjon er det nok det. Produksjon, besittelse, kjøp, salg og bruk av cannabis er ulovlig i Nederland også, men de håndhever ikke alle aspektene ved forbudet like strengt.

Ben "understatement of the day" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 23:25   #123
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke narkotika det meste av sentralstimulerende og sentraldempende midler unntatt alkohol? Eller finnes det andre stoffer med disse egenskapene som ikke er klassifisert som narkotika?

Gammel 21-07-07, 23:33   #124
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

hm, jeg har prøvd marihjiuna (ehm, hvordan staves det?) og såvidt hasj etter fylte 20 år, og i en alder og setting der jeg følte meg trygg. Førstnevnte har bare vært moro, unntatt en gang da jeg tok altfor mye. De fleste fra vestkanten regner med at jeg har vært helt pån på alt når de hører hvilken bydel jeg er fra Men det stemmer altså ikke. Ectacy, heroin, kokain, amfetamin, alt av kjemiske stoffer har jeg og er jeg helt uinteressert i å prøve, det skremmer meg. Men jeg og mannen kan gjerne ta en joint når anledningen byr seg, men det er sjelden, det er mange år siden sist. Jeg er nok blitt en fisefin vindranker.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 01:06   #125
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Marihuana tror jeg det heter, lykkeliten.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 10:30   #126
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Er ikke narkotika det meste av sentralstimulerende og sentraldempende midler unntatt alkohol? Eller finnes det andre stoffer med disse egenskapene som ikke er klassifisert som narkotika?

Det finnes da en rekke legemidler som oppfyller disse kriteriene. Ville du si at en kreftpasient som får smertelindring får narkotika?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 12:10   #127
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det finnes da en rekke legemidler som oppfyller disse kriteriene. Ville du si at en kreftpasient som får smertelindring får narkotika?

Det er jo likefullt et narkotisk stoff selv om det brukes som medisinering. Selv om det da er definert som medisin, så er jo stoffet det samme.

Gammel 22-07-07, 12:24   #128
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kreftpasienten (og hostesaftjunkien) tar jo narkotika hvis man benytter Narkotikalisten som utgangspunkt. Forskjellen blir bare at kreftpasienten (og hostesaftjunkien) benytter narkotika lagalt kontra illegal bruk.

Gammel 22-07-07, 16:57   #129
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Petidin er et narkotikum. *åpplyser* Så ut fra de snevreste definisjonene så er det nok noen fødende som altså har prøvd narkotika.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 16:58   #130
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kreftpasienten (og hostesaftjunkien) tar jo narkotika hvis man benytter Narkotikalisten som utgangspunkt. Forskjellen blir bare at kreftpasienten (og hostesaftjunkien) benytter narkotika lagalt kontra illegal bruk.

Her blir jo forskjellen bruk og misbruk, de som må ta det har ikke noe valg, de som kjøper av andre og hiver i seg, misbruker.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 16:59   #131
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Petidin er et narkotikum. *åpplyser* Så ut fra de snevreste definisjonene så er det nok noen fødende som altså har prøvd narkotika.

Petidin er en styggedom. *dobbeltmoralsk*

Gammel 22-07-07, 17:44   #132
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Nei, har aldri prøvd og kommer garantert aldri til å prøve det heller.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 18:00   #133
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

noe sånnt...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg savner alternativet "Ja, jeg har prøvd"

Denne blir å love litt for mye:

Mens denne blir direkte usann :

Men jeg krysset av på den jeg quotet først da.

Har øh"prøvd" og prøvd igjenn og har det helt fint med det, har vel rett og slett vokst fra det men noe "NEEEIH alldi igjenn dette satans uriiin osv." blir litt for heavy. har ingen planer eller interesse av mere dop, men er ikke blitt hysterisk og sånn for the record synes jeg sellvfølgelig at narkomani er fryktelig og vil gjerne at alle mennesker skal ha det bra.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 18:45   #134
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Her blir jo forskjellen bruk og misbruk, de som må ta det har ikke noe valg, de som kjøper av andre og hiver i seg, misbruker.

Næsj. Her blir forskjellen legal og illegal bruk. Innenfor både legal og illegal bruk finner du både bruk og misbruk. Jeg tror ikke alle som bruker hasj nødvendigvis misbruker hasj.

Gammel 22-07-07, 21:02   #135
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Næsj. Her blir forskjellen legal og illegal bruk. Innenfor både legal og illegal bruk finner du både bruk og misbruk. Jeg tror ikke alle som bruker hasj nødvendigvis misbruker hasj.

Så lenge man bruker det uten at det er lov som for eksempel ved smerter, så kan det vel defineres som missbruk. Selvmedisinering må man bruke lovlige stoffer til. (Øh, sa vi akkurat det samme nå?)

Gammel 22-07-07, 21:12   #136
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

(Øh, sa vi akkurat det samme nå?)

Kan ikke si at jeg ser at du sier noe annet, nei. (Rent bortsett fra at jeg ikke mener at man nødvendigvis er en misbruker hvis man f.eks. inntar 1 illegal pille. Kjøper man flere og må ha det (bare må ha det) så kommer man i kategorien misbruker. Mener jeg.

Gammel 23-07-07, 21:31   #137
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Jeg har aldri forsøkt det. Kommer garantert aldri til å forsøke det heller. Har jo vært dopet under operasjon da

(det for holde at jeg røyker, selv om noen kaller det også for "narkotika")

Jeg håper særiøst at du ikke er kirurg....

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 22:18   #138
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Aldri prøvd, og tviler sterkt på at jeg noensinne kommer til å finne på noe så dumt!

Gammel 24-07-07, 14:03   #139
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

"NEEEIH alldi igjenn dette satans uriiin osv." blir litt for heavy.

Dette skjønte jeg fint lite av. Så lite som ingenting, faktisk.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 14:05   #140
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er forskjellen på hasj og marihuana? Og når noen sier de har tatt en tjall, en rev, røyka kiiif, røyka ei bønne delt en joint, osv, snakker de da om hasj eller marihuana?

Det er egentlig direkte flaut at jeg ikke vet dette. Og de jeg vanket sammen med i gamle dager ville helt klart ha måpet av sjokk over at jeg stiller spørsmålet...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.