Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg vet hvem du er...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-07, 09:23   #121
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vet hvem du er...

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg ville gjerne ha fått beskjed.

Ser at det har blitt en stor og lykkelig familie her.

Hæ? Lykkelig familie? Hvor?!

Gammel 15-05-07, 09:29   #122
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har funnet mange av dere på Facebook.

Meg også ..?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 09:30   #123
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hæ? Lykkelig familie? Hvor?!

Var det ikke flere som fant hverandre her da?

Gammel 15-05-07, 09:31   #124
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ikke meg?

Gammel 15-05-07, 09:34   #125
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det ikke flere som fant hverandre her da?

Jeg har ikke noen herfra på min liste ihvertfall.
Dere har jeg jo her inne. Trenger ikke mange nettsteder å møte dere på.

Men jeg regner med det er en del her inne som er facebookvenner da.

Gammel 15-05-07, 09:35   #126
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Sitat:

Det skal så og si være umulig for deg å finne meg tror jeg, men man vet jo aldri... Blir jo litt nysgjerrig når du sier sånn. :biternegler:

Gammel 15-05-07, 09:37   #127
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal så og si være umulig for deg å finne meg tror jeg, men man vet jo aldri... Blir jo litt nysgjerrig når du sier sånn. :biternegler:

Nei da, verken deg eller Mamma Rosa - så vidt jeg vet, da. Det er slett ikke alle jeg har gjettet identiteten til, men man ser jo at de er FP-ere når de går igjen på diverse vennelister.

Gammel 15-05-07, 09:38   #128
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Jeg har ikke noen herfra på min liste ihvertfall.
Dere har jeg jo her inne. Trenger ikke mange nettsteder å møte dere på.

Men jeg regner med det er en del her inne som er facebookvenner da.

Hm, er du full?

Jeg mener at flere i tråden er fant ut at de visste hvem hverandre var...ellerno.
Tror vi stopper der jeg.

Gammel 15-05-07, 09:49   #129
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Hm, er du full?

Jeg mener at flere i tråden er fant ut at de visste hvem hverandre var...ellerno.
Tror vi stopper der jeg.

Ikke så veldig full.

Nå skjønner jeg hva du snakker om.

Stopper der ja.

:Kirsebær er litt tungrodd i dag:

Gammel 15-05-07, 11:35   #130
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har plutslig funnet ut at jeg kjenner/kjente ei her inne.

Er det da sånn at jeg bør si ifra til vedkommende?
Jeg er ikke personen som driver og sladrer og skravler om det som skjer her inne til andre mennesker, så det er ikke sånn at den personen trenger å være redd for slike ting, men er det likevel greit å si ifra?

Ville du visst det?

Jeg tror jeg vil si ifra, men jeg vil ikke at personen skal være redd for å prate åpent eller noe slikt bare fordi jeg er her liksom.

Jeg ville likt å vite det selv. Har sagt fra selv en gang jeg oppdaget ei som var i periferien av venner og bekjente. Men da var ikke hun aktiv lenger, så jeg fikk aldri noe respons. Brukte pm så klart.

Og dersom vedkommende ikke har tenkt å gi seg selv til kjenne så kan h*n bare la være.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 12:39   #131
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Folk er forskjellige. Jeg regner med at jeg kan bli gjenkjent på nett. Det skal ofte bare små detaljer til for at man kjenner igjen noen.
Jeg ville ha satt pris på en slik beskjed hvis jeg hadde bedt om tips og råd i personlige saker og trodd at jeg hadde anonymisert saken min. Klart - hadde jeg kun lagt ut lenker til strikking hadde jeg nok syntes det var en smule creepy hvis noen kom med en beskjed via moderator om "Jeg har kjent deg igjen, men ikke søren om jeg sier hvem jeg er. Hilsen heklefantomet." Hvorfor i alle dager skulle folk gi meg en slik beskjed? Så hvordan jeg selv hadde opptrådt (og ikke minst: om jeg hadde prøvd å anonymisere meg selv) hadde hatt en stor innvirkning på hvordan jeg hadde oppfattet det.

Folk er forskjellige ja Og jeg regner også med å bli kjent igjen på nettet. Har allerde fått prikk fra ei jeg "kjenner" fra et annet forum. Men hun var så hyggelig at hun fortalte hvem hun var og hvor hun kjente meg fra . For meg ville det rett og slett vært ubehagelig om noen sa at de kjente meg, uten å si hvem de selv var. Da foretrekker jeg at de vet hvem jeg er uten å fortelle det til meg. Jeg utelverer uansett ikke noe jeg ikke kan stå inne for, men jeg ville fremdeles syntes det var fryktelig ubehagelig om jeg visste at noen her inne var en jeg kjente i RL, men som ikke ville si det til meg. Hvis alle har som forutsetning av at Norge er et lite land, og at det er lett å bli gjenkjent om man gir personlige opplysninger, så bør de som kjenner noen igjen enten si hvem de er, de også, eller holde kjeft om det .

I alle fall når det kommer til meg .

Gammel 15-05-07, 16:28   #132
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan stiller det seg om vedkommende du kjenner igjen er av den "åpne" typen som gjerne legger ut bilder av seg selv og familien, men du selv er av den private som ikke vil at folk skal vite hvem du er? Ville du gitt deg selv til kjenne da?

Sist redigert av mehmet : 15-05-07 kl 16:35.
mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 16:33   #133
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Hvordan stiller det seg om vedkommende har du kjenner igjen er av den "åpne" typen som gjerne legger ut bilder av seg selv og familien, men du selv er av den private som ikke vil at folk skal vite hvem du er? Ville du gitt deg selv til kjenne da?

Jeg hadde ikke gjort det, nei. Hvis personen står åpent fram så vet h*n jo godt at h*n kan bli gjenkjent.

Gammel 15-05-07, 19:31   #134
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg også funnet en herfra på Facebook

:deltar:

Gammel 15-05-07, 19:33   #135
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg ville likt å visst det om noen kjente meg igjen. Jo, jeg ville gjerne visst det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:30   #136
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nå har jeg også funnet en herfra på Facebook

:deltar:

Burde man si i fra til den det gjelder?

Gammel 15-05-07, 21:53   #137
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Burde man si i fra til den det gjelder?

Hvis det likevel ikke er noen man kjenner i RL så har det vel ingenting å si? I allefall ikke hvis man ikke har tenkt til å sladre om hva vedkommende skriver her inne til den man kjenner felles (for det er vel som regel slik man finner noen på facebook som man i utgangspunktet ikke vet navnet på).

Denne personen som jeg fant er likevel ikke av de som er mest "private" og anonyme her inne, så det vil i tilfelle ikke være så mye juicy jeg kunne sladre om til vår felles venn. Men jeg sa fra til henne likevel da, bare for moro skyld

Gammel 16-05-07, 08:35   #138
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hvis det likevel ikke er noen man kjenner i RL så har det vel ingenting å si? I allefall ikke hvis man ikke har tenkt til å sladre om hva vedkommende skriver her inne til den man kjenner felles (for det er vel som regel slik man finner noen på facebook som man i utgangspunktet ikke vet navnet på).

Denne personen som jeg fant er likevel ikke av de som er mest "private" og anonyme her inne, så det vil i tilfelle ikke være så mye juicy jeg kunne sladre om til vår felles venn. Men jeg sa fra til henne likevel da, bare for moro skyld

Sant det. Noen bruker/har brukt samme profilbilde her som på facebook, og da er man jo ikke akkurat anonym.

Gammel 16-05-07, 09:22   #139
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Dersom jeg utleverer så pass mye om meg selv at det er mulig for folk å skjønne hvem jeg er, må det være mitt ansvar. Jeg kan ikke kreve at naboen min skal gi opp sin anonymitet, fordi jeg selv har valgt å fortelle såpass mye om meg selv at h*n kjenner meg igjen. Det må være den enkeltes ansvar å begrense informasjonen man legger ut om seg selv.

Helt enig med Nooria.

Av og til blir jeg mildt sagt forundret i diskusjoner om ansvar (jfr. tråden om ufrivillig husvask fra svigermor ...).

Kan det være noen som helst tvil om at man selv må passe på å ikke gjøre seg lett gjenkjennelig om man ønsker å være anonym?

Og kommer det som noen bombe at man må være forsiktig med hva man skriver på et forum som i prinsippet er åpen for alle i hele verden?!

Jeg fatter ikke de som sier at de først ble forsiktige med hva man skriver først etter at de fikk vite at noen visste hvem de var.
Om man legger ut bilder av barnet sitt, hjemmet sitt eller detaljer fra livet sitt (hjemsted,alder,yrke etc.), så kan det da umulig komme som en overraskelse om en nabo eller kollega skulle kjenne en igjen?

Også blir man indignert for at den som har kjent en igjen på bakgrunn av opplysninger en selv har lagt ut, ikke vil oppgi sin egen identitet for å gi seg til kjenne?

Jeg vil oppfordre til økt bevissthet om at vi er ansvarlig for egne handlinger alle som én.

Gammel 16-05-07, 09:47   #140
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nooria
Dersom jeg utleverer så pass mye om meg selv at det er mulig for folk å skjønne hvem jeg er, må det være mitt ansvar. Jeg kan ikke kreve at naboen min skal gi opp sin anonymitet, fordi jeg selv har valgt å fortelle såpass mye om meg selv at h*n kjenner meg igjen. Det må være den enkeltes ansvar å begrense informasjonen man legger ut om seg selv.

Jeg også er jo enig i dette, men jeg ville ikke sagt ifra om at jeg kjenner noen om jeg ikke tenkte å si noe om hvem jeg var. Da ville jeg bare ha konstantert for meg selv at "Ja, jeg vet hvem "Blåbærshake" er". Og vært ferdig med det.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.