Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-13, 23:04   #1
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Her er ikke rotter og mus, noe det fins mye av i Trondheim. Mine katter besvimer antagelig om de møter en etter å ha vært innekatter i blokk. Men de andre kattene sørger for at jeg slipper rotter og mus både inne og i hagen. Det setter jeg stor pris på.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 23:14   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes barna mine er fantastiske, morsomme, underholdende og i det hele tatt verdens fineste. Jeg kan likevel forstå at andre kan plages om de bråker, herjer, løper rundt og roper osv. Som for minsten er ganske så naturlig oppførsel. Helt merkelig sammenlikning? Kanskje ikke.

(Jeg tenker da på de som 1) mener at katter er fantastiske og synes det er rart at folk plages av dem, spesielt i kombinasjon med at de selv 2) ikke har opplevd nedtissede hagemøbler, bæsj overalt på plenen og så videre. ) Jeg tror ikke det er så mange som irriterer seg over en og annen streifende gjest i hagen. Men det er utrolig irriterende å sitte igjen med den negative delen av dyrehold da en selv ikke ønsker dyr i hus, blant annet med tanke på slike faktorer.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 23:06   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes egentlig at hunder er til sjenanse selv om de går i bånd.

:titter litt ekstra på brukernavn:

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 23:06   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

:titter litt ekstra på brukernavn:

De er litt skumle, skjønner du. Ser ut som de vil jage meg.

Gammel 29-06-13, 23:08   #5
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg synes egentlig at hunder er til sjenanse selv om de går i bånd.

Kan godt være enig i det. Jeg ble bitt i hånda av en hund som var ute og gikk tur i bånd.

Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 23:18   #6
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kattene mine tar mus og rotter regelmessig.

Gammel 29-06-13, 23:19   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi har endel katter rundt her. Snille, gode katter som bor i nabolaget.

De fleste går fritt, og vår tomt er intet unntak. På vinteren er det noe katter som har fast sti opp langs husveggen vår, via trappa. Er bart og fint inntil husveggen. Har til dags dato aldri funnet spor av at de har gjort fra seg hverken langs veggen eller på trappa.

Generelt sett så er kattene her til liten sjenanse. Hender vi har hyleorkerster utenfor, men de gir seg raskt, og jeg lar meg imponere over de lydene de klarer å lage.

Det hender jeg kan finne bæsj i hagen. Ser det når jeg klipper plenen. Da henter jeg bare en spade og lemper det oppi trillebåren som jeg kjører vekk gresset i. (litt verre er det de gangene jeg ikke ser det før jeg kjører over med gressklipperen...det lukter ikke godt :/ )

Når vi er ute her og det kommer en pus luskende, så er det bare hyggelig. De fleste som går her er kjælne, og vil mer enn gjerne ha litt kos. Har ennå til gode å oppleve at katter går inn her. Har vel jagd et par ned fra trappen, og de har tatt hintet. De kommer fortsatt forbi, men stopper nedenfor trappen for å få kos.

Jeg har ingen verdens ting i mot katter som går løs. Så lenge det er katter som faktisk har et hjem. Hjemløse katter er litt verre synes jeg, mest med tanke på deres eget liv. De holder nabolaget fritt for mus og rotter, og da er jeg gladelig villig til å plukke opp en kattebæsj eller to i hagen.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 23:23   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart det er egoistisk å skaffe seg kjæledyr! På linje med det meste annet vi gjør uten at det har noen helt åpenbar nytteverdi. Det er ikke dermed sagt at det er galt av den grunn.

Gammel 29-06-13, 23:25   #9
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart det er egoistisk å skaffe seg kjæledyr! På linje med det meste annet vi gjør uten at det har noen helt åpenbar nytteverdi. Det er ikke dermed sagt at det er galt av den grunn.

Egoistisk som i "jeg driter i at dette er kjipt for deg".

Ja, alt vi gjør er dypest sett egoistisk.

Gammel 29-06-13, 23:37   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg kan godt ta ei ku.

Gammel 29-06-13, 23:44   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg kan melde meg som katteeier som irriterer meg over andres katter.

(og selvfølgelig skjønner jeg at katter kan irritere andre. Jeg har omplassert to på grunn av at de ikke var gangbare i tettbygd strøk. Den jeg har nå tror jeg egentlig er ganske veltilpasset. Som i stort sett bare inne og på vår veranda). Jeg synes at det bør bli sånn for katter som for hunder at man velger rase og individ litt med omhu og ikke satser på en ukjent mix som man ikke aner hvordan fungerer.

Gammel 29-06-13, 23:51   #12
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Sannelig om jeg vet hvor grensen skal gå, men i mitt hode er katter relativt små, ikke-truende dyr på linje med andre naturlige løsgjengere. Jeg ser rådyr og grevling her med jevne mellomrom også.

Bokormen sier vel det viktigste - det er mengden og omfanget som vel er utslagsgivende. Jeg tenker at katter i eneboligområde, hvor det er ok revir til de kattene som finnes der, bør være like uproblematisk som pinnsvin og måker.

Gammel 30-06-13, 00:01   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Sannelig om jeg vet hvor grensen skal gå, men i mitt hode er katter relativt små, ikke-truende dyr på linje med andre naturlige løsgjengere.

Det kan du jo forsøke å si til svigermor som er livredd katter.

Hele problematikken rundt kattehold er vanskelig, og man trenger ikke gå så langt for å se hvorfor. I denne tråden er det nok av katteeiere som forsvarer et ansvarsløst dyrehold og mener man må være både kattehater og på krigsstien om man mener at man ikke skal måtte akseptere dritt i hagen og sammen sjenanse fra andres dyr. Det er en naiv og ansvarsfraskrivende holdning som i allefall ikke bidrar til løsning på problemet. For at det er et stort problem er det vel bare katteeiere som ikke ser.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 11:38   #14
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

I denne tråden er det nok av katteeiere som forsvarer et ansvarsløst dyrehold og mener man må være både kattehater og på krigsstien om man mener at man ikke skal måtte akseptere dritt i hagen og sammen sjenanse fra andres dyr.

Nå var det vel strengt tatt jeg, og ikke så mange andre, som snakket om å faktisk hate kattehold. Det var også bare jeg som ordla med litt uheldig ved å sammenligne med krig, det var ikke ment som en reell sammenligning en gang. Mer et forsøk på å si at jeg er overrasket over at bajs kan føre til så mye sinne. Nå er det heller strengt tatt ikke så mye sinne her heller, som jeg skrev var det en reaksjon på kun et innlegg som jeg i farten generaliserte noe og som jeg etterpå også beklaget. Det blir feil å si at mange her har sagt det samme, for det ser i alle fall ikke jeg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 11:47   #15
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og jeg skjønner at bæsj i hagen er uønsket; men at de skal være til stor plage? Jeg bodde i rekkehus, uten egen katt, i mange år og vi var omgitt av andres katter. Vi hørte lyder av og til og de bæsjer sikkert i busker og bed uten at vi var årvåkne nok til å legge merke til det, men det har da aldri vært noen plage?

Men Zoë, her sier du at dere ikke har blitt plaget av bæsj på plenen som dere har tråkket i - men sliter du såpass mye med å forstå at andre kan ha opplevd noe annet enn deg?

Jeg blir plaget av at folk eier hunder. Jeg er alltid redd når hunder er i nærheten, og det skjer ganske ofte. Jeg har likevel aldri tenkt at hundeeiere er egoistiske som skaffer seg hund selv om jeg blir plaget av at hunder blir holdt som kjæledyr.

Hvis eierne hadde begynt å slippe hunden inn på din plen for å bæsje så hadde sikkert tenkt tanken, eller hva? Eller la hunden legge en fin ruke akkurat utenfor porten din, så du tråkker i den på vei ut?

Jeg liker egentlig katter veldig godt, men jeg syns det er en uting at andres dyrehold skal føre til at jeg ikke kan nyte min egen hage uten å være plaget av nedtissede utemøbler og illeluktende katteruker i plenen.

Gammel 30-06-13, 00:06   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi først har nevnt hunder, som jeg forøvrig er barnslig glad i - de to fillebikkjene som bor på hjørnet av rekka og står og gneldrer på alt og alle som rører seg på veien forbi, hele kvelden, japp, japp, japp, japp... De er søren meg til mer sjenanse enn de 6-7 kattekrekene som bor i samme nabolaget til sammen. Gaah, jeg blir sprø av den stadige bjeffinga til de to bikkjene.

Gammel 30-06-13, 00:16   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Når vi først har nevnt hunder, som jeg forøvrig er barnslig glad i - de to fillebikkjene som bor på hjørnet av rekka og står og gneldrer på alt og alle som rører seg på veien forbi, hele kvelden, japp, japp, japp, japp... De er søren meg til mer sjenanse enn de 6-7 kattekrekene som bor i samme nabolaget til sammen. Gaah, jeg blir sprø av den stadige bjeffinga til de to bikkjene.

Hos oss er det både gneldrebikkjer (som eierne liker å lufte midt på natta) OG gaulende, halv(hel)gale katter.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 00:26   #18
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Hos oss er det både gneldrebikkjer (som eierne liker å lufte midt på natta) OG gaulende, halv(hel)gale katter.

Jotakk, nærmeste nabohus har 1 stk Rotweiler, 2 stk Staff av en eller annen rase (1 mor og en valp) og 2 katter.
*becoming insane*

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 00:33   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Helt til jeg begynte å lese kattetråder på FP har jeg vært overbevist om at katter (selv om de bor hos mennesker) blir sett på som andre frittgående/flyvende/krypende dyr. De er en del av naturen og bæsjer og lager lyder og finnes - som fugler og innsekter og pinnsvin og rådyr og stålormer.

Gammel 30-06-13, 00:48   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt til jeg begynte å lese kattetråder på FP har jeg vært overbevist om at katter (selv om de bor hos mennesker) blir sett på som andre frittgående/flyvende/krypende dyr. De er en del av naturen og bæsjer og lager lyder og finnes - som fugler og innsekter og pinnsvin og rådyr og stålormer.

Men synes du da at hundeeiere også kan la hundedritt ligge igjen?
For katter har en eier, slik som hunder har, i motsetning til pinnsvin og rådyr. Katter skal helst ikke være ville, de har noen som er ansvarlig for dem, akkurat som hunder, hest, kyr.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.