|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriHer er ikke rotter og mus, noe det fins mye av i Trondheim. Mine katter besvimer antagelig om de møter en etter å ha vært innekatter i blokk. Men de andre kattene sørger for at jeg slipper rotter og mus både inne og i hagen. Det setter jeg stor pris på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg synes barna mine er fantastiske, morsomme, underholdende og i det hele tatt verdens fineste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
![]() |
#6 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriKattene mine tar mus og rotter regelmessig.
![]() |
#7 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVi har endel katter rundt her. Snille, gode katter som bor i nabolaget.
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriKlart det er egoistisk å skaffe seg kjæledyr! På linje med det meste annet vi gjør uten at det har noen helt åpenbar nytteverdi. Det er ikke dermed sagt at det er galt av den grunn.
![]() |
#9 |
By the Sea
|
Egoistisk som i "jeg driter i at dette er kjipt for deg".
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg kan melde meg som katteeier som irriterer meg over andres katter.
![]() |
#12 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriSannelig om jeg vet hvor grensen skal gå, men i mitt hode er katter relativt små, ikke-truende dyr på linje med andre naturlige løsgjengere. Jeg ser rådyr og grevling her med jevne mellomrom også.
![]() |
#13 |
⭐️⭐️⭐️
|
Det kan du jo forsøke å si til svigermor som er livredd katter.
![]() |
#14 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå var det vel strengt tatt jeg, og ikke så mange andre, som snakket om å faktisk hate kattehold. Det var også bare jeg som ordla med litt uheldig ved å sammenligne med krig, det var ikke ment som en reell sammenligning en gang. Mer et forsøk på å si at jeg er overrasket over at bajs kan føre til så mye sinne. Nå er det heller strengt tatt ikke så mye sinne her heller, som jeg skrev var det en reaksjon på kun et innlegg som jeg i farten generaliserte noe og som jeg etterpå også beklaget. Det blir feil å si at mange her har sagt det samme, for det ser i alle fall ikke jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
frakoblet
|
Men Zoë, her sier du at dere ikke har blitt plaget av bæsj på plenen som dere har tråkket i - men sliter du såpass mye med å forstå at andre kan ha opplevd noe annet enn deg?
Hvis eierne hadde begynt å slippe hunden inn på din plen for å bæsje så hadde sikkert tenkt tanken, eller hva? Eller la hunden legge en fin ruke akkurat utenfor porten din, så du tråkker i den på vei ut?
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriNår vi først har nevnt hunder, som jeg forøvrig er barnslig glad i - de to fillebikkjene som bor på hjørnet av rekka og står og gneldrer på alt og alle som rører seg på veien forbi, hele kvelden, japp, japp, japp, japp... De er søren meg til mer sjenanse enn de 6-7 kattekrekene som bor i samme nabolaget til sammen. Gaah, jeg blir sprø av den stadige bjeffinga til de to bikkjene.
![]() |
#17 |
⭐️⭐️⭐️
|
Hos oss er det både gneldrebikkjer (som eierne liker å lufte midt på natta) OG gaulende, halv(hel)gale katter.
![]() |
#18 |
Rockesøster
|
Jotakk, nærmeste nabohus har 1 stk Rotweiler, 2 stk Staff av en eller annen rase (1 mor og en valp) og 2 katter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriHelt til jeg begynte å lese kattetråder på FP har jeg vært overbevist om at katter (selv om de bor hos mennesker) blir sett på som andre frittgående/flyvende/krypende dyr. De er en del av naturen og bæsjer og lager lyder og finnes - som fugler og innsekter og pinnsvin og rådyr og stålormer.
![]() |
#20 |
Mother of Dragons
|
Men synes du da at hundeeiere også kan la hundedritt ligge igjen?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|