Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skrytetråden for interiørhjørnet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 14:57   #121
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg har sydd ja, ligger i skrytetråden for hobbyforumet. Kjøpte skumplast på Hansen & Dysvik (fikk ikke tilpasset, men skal bruke restene til sittepute til lekestua).

Jeg finner ikke innlegget ditt på hobbyforumet. Kan du hjelpe meg?

Takk for tips om skumplast, Kokos og Camomilla.

Gammel 15-08-11, 15:03   #122
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her ligger det.

Sydde slik:

Målene skulle være 174,5 (L) x 50,5 (B) x 5 (tykkelse)
Klippet topp og bunn med målene 179,5 x 54,5
Klippet to langsider med målene 179,5 x 9
Klippet to kortsider med målene 54,5 x 9
(her er det altså beregnet 2 cm sømmonn på hver side)

Så hadde jeg glidelås på 45 cm til den ene kortsiden (mellom kortside og bunn)

Sydde først glidelås mellom kortside og bunn, så langsidene til kortside og bunn, så den siste kortsiden, så toppen fast til langsidene først og kortsidene etterpå. Så gjenstod bare de 4 korteste hjørneavslutningene.

Fix ferdig! Gikk utrolig raskt faktisk.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 19:23   #123
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Mitt siste, bittelille prosjekt:

Ett norgesglass, sort våtslipepapir og 320 strike anywhere matches (kjøpt fra USA på eBay ), og voila - fint fyrstikk"glass":

Gammel 18-08-11, 20:34   #124
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Salt: Kult!

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:04   #125
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det var en artig idé Salt!

Gammel 18-08-11, 23:26   #126
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Ahh! Super ide Salt! Takk for at du deler.
Jeg har nemlig uante mengder løse fyrstikker etter å ha laget fyrstikkeske-julekalender! Schmart!

Gammel 19-08-11, 09:45   #127
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Ahh! Super ide Salt! Takk for at du deler.
Jeg har nemlig uante mengder løse fyrstikker etter å ha laget fyrstikkeske-julekalender! Schmart!

Det funker dessverre ikke med vanlige, norske fyrstikker, det MÅ være strike anywhere. Hvis ikke tenner de ikke på sandpapiret.

Gammel 19-08-11, 10:04   #128
Silje sol
Aktiv

Medlem siden: Mar 2010
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Jeg har tapetsert, helt alene!

Gammel 19-08-11, 10:07   #129
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Så fint det ble Silje sol, minner meg om en tapet vi hadde i barndomshjemmet mitt.
Var den vanskelig å legge?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:16   #130
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Kokos: pute til slagbenken? Har du noen tips? F.eks til hvor man kjøper en god pute. Vil gjerne se hvis du har sydd. Jeg står foran sying av puter til benker på kjøkkenet når de kommer opp.

Mosol: Jeg hjalp en venninne med å sy puter til benker nå i sommer, og hun hadde en helt fantastisk metode for å gjøre det. Hvis du vil kan jeg tegne og fortelle for deg. Det var superenkelt og ble veldig fint.

Gammel 19-08-11, 10:20   #131
Silje sol
Aktiv

Medlem siden: Mar 2010
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Så fint det ble Silje sol, minner meg om en tapet vi hadde i barndomshjemmet mitt.
Var den vanskelig å legge?

Takk!
Nei, den var veldig lett! Jeg har aldri tapetsert før, men det gikk veldig fint.
Det var bare å ta limet på veggen og skli tapeten på plass.
Jenta mi var såå fornøyd, og lillebroren gikk rundt å pekte; "Pippip!"

Gammel 19-08-11, 18:32   #132
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Mosol: Jeg hjalp en venninne med å sy puter til benker nå i sommer, og hun hadde en helt fantastisk metode for å gjøre det. Hvis du vil kan jeg tegne og fortelle for deg. Det var superenkelt og ble veldig fint.

Veldig gjerne, altså! :må ha ting inn med teskje:

Gammel 19-08-11, 18:49   #133
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

så flink du var til å tapetsere

Gammel 19-08-11, 19:08   #134
emin

emin sin avatar

emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nydelig tapet!

Gammel 20-08-11, 17:50   #135
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Krydderhyller fra Ikea (39,- / stk) har fått seg 2 strøk spraymaling, og blitt bokhyller. Litt papir har blitt til dekorasjon (ser jeg har glemt stanga på paraplyen, og kurven på ballongen, det skal være brunt). Sondres rom:

Gammel 20-08-11, 20:26   #136
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Veldig gjerne, altså! :må ha ting inn med teskje:

Ok, si i fra når du skal i gang, så skal jeg lage tegn- og fortell-beskrivelse.

Gammel 21-08-11, 00:23   #137
Celtex
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2011
Celtex har et hav av muligheter foran seg
Standard

Da har vi pussa opp en eldre vogge som min bror lagde til ungen sin for en del år siden.

Syns selv den ble bra nok til vår kommende sønn

Celtex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 08:05   #138
emin

emin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Går det an å bestille veggord etter egne ønsker? Jeg blir aldeles ør av disse som blander ulike skriffttyper!

Ja, mener i alle fall på du kan det hos Det Gode Ord.

Gammel 22-08-11, 14:49   #139
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Jeg har fått opp 2 skohyller og rammene til det som skal bli Moskva-galleriet mitt. Foreløpig har jeg bare bilder i 3 av rammene, resten er til fremkalling. Også ugla mi, da.

Gammel 22-08-11, 14:51   #140
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Kjempefint, Salt! Du er så flink!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.