Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Laseroperasjon av øynene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-11, 01:23   #1
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Da blir det nok dyrer enn her når jeg regner med flybillett til Haugesund opptil flere ganger for kontroller

Skal på førkontroll i mrg. og er litt spent på om jeg er overtalt før jeg er ferdig der.

Gammel 20-10-11, 21:38   #2
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Da har jeg vert til forundersøkelse og har fått time til operasjon 9. november. Så da er det bare å stålsette seg

Gammel 07-11-11, 14:03   #3
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Riktig lykke til!!
Jeg har også veldig veldig lyst, men det er penga da.

Gammel 07-11-11, 20:50   #4
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Så bra! Jeg skla inn kl. 9 på onsdag. Godt å høre at det ikke er noe å grue seg for

Gammel 07-11-11, 21:07   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sonja: En lasik skal ikke gjøre særlig vondt. Jeg tok en lasek og det er anderledes. Med de to dagene på heavy smertestillende var verdt det. Nå er det straks ett år siden min operasjon, og jeg er veldig glad for å verken trenge briller eller linser. Jeg har vært i svømmehallen i dag og det er helt problemfritt og jeg kan se.

Gammel 09-11-11, 20:29   #6
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Da er jeg også ferdig Det gikk overraskende bra selve inngrepet. På forhånd var jeg sikker på at jeg kom til å merke det at de holdt på, at jeg skulle synes det var ekkelt å se at de holdt på og at jeg ikke skulle greie å holde blikket festet på prikken jeg skulle. Men det gikk helt fint. Jeg så jo at de holdt på men merket ikke noe og var helt fokusert på den grønne prikken.

Når bedøvelsen gikk ut var det veldig vondt på det høyre øyet, det svidde skikkelig og den paralgin forte jeg fikk der hjalp ikke. Så når jeg kom hjem tok jeg en til og da fikk jeg sove noen timer. Når jeg våknet var alt over. Nå er det litt tåke men ellers ser jeg bra. Angrer ikke ett sekund på at jeg gjorde det

Gammel 11-11-11, 20:13   #7
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Det fristar veldig å bli kvitt linsene, men eg har meir enn -10 på det eine auget og må derfor fjerna mi eiga naturlige linse og operera inn ei ny. Er det nokon som har erfaringar med det?

Gammel 13-11-11, 15:29   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lalill, her.

Det fristar veldig å bli kvitt linsene, men eg har meir enn -10 på det eine auget og må derfor fjerna mi eiga naturlige linse og operera inn ei ny. Er det nokon som har erfaringar med det?

En kollega var inne til forundersøkelse med slikt syn. Beskjeden han fikk var at sannsynligheten for at han kom til å trenge reoperasjon var så stor at den ikke var inkludert. Det lot seg sannsynligvis gjøre med to operasjoner, men han måtte altså betale for begge.

Gammel 13-11-11, 18:26   #9
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Standard

Hm, det høyres dyrt og omfattande ut. Eg har vore til undersøking for mange år sidan, då meinte legen at det var greitt å venta og sjå om teknologien blei betre. Det har den då tydeligvis ikkje blitt, det var ikkje snakk om reoperasjon då.

Gammel 14-11-11, 00:36   #10
Lommelun
Superduperaktiv

Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Om man har -10 så er det faktisk muligheter for at AS Norge betaler dette...
Jeg ville i første omgang startet med å gå til fastlegen og fått en henvisning til øyelege.
Den gjør både en vurdering på om du er egnet for operasjon og om man evt. er innenfor kriteriene for å få dette gjort på innenfor det offentlige.
Om du i tillegg har et yrket hvor linser og briller kan være problematisk så blir saken enda bedre.

Det er ivertfall verdt et forsøk...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 20:14   #11
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Standard

Lommelun: Det går alltids an å spørja.

Gammel 19-12-11, 16:26   #12
hansn
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2011
hansn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei, jeg opererte øyene med intralasik for 1 uke siden og er meget bekymret.

Alle jeg leser om på nettet som har hatt suksessfulle operasjoner har sett "ok" allerede dagen etter, og iløpet av kort tid har synet deres blitt bedre.

Samtidlig som de som har hatt operasjonen men angrer på det idag, har sett dårlig fra dag 1.

Jeg har nå ventet 1 uke og ser fortsat ikke en drit.. jeg er nå utrolig nærsynt, altså ting som er under 10cm fra meg blir skurrete, selv med de dårlige nærsynt brillene jeg fikk av øyelegen (prøvde å kjøpe noen sterkere men det hjalp lite eller ingenting).

Spørsmålet mitt er. Er det noen med suksessfull operasjon, som har måtte vente i mer enn 1 uke for å se noen som helst bedring i synet sitt? Utrolig frustrerende at jeg ser 20 ganger dårligere enn før operasjonen...

hansn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 22:59   #13
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Har du prata med klinikken igjen?
Ser for meg at jeg ville drevet med telefonterror om jeg var i dine sko...

Gammel 20-12-11, 10:36   #14
hansn
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2011
hansn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er for tidlig å si noe sier de.

Men for å oppdatere har synet faktisk blitt en liten anelse bedre. Så nervene er roet Betydelig

Kommer til å oppdatere videre

hansn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 21:37   #15
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Uffda...

For egen del så er det nå ett år sida og synet er for mitt vedkommende er supert.
Jeg antar vel at du skal ha en re-operasjon??

Gammel 27-08-12, 17:41   #16
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

I dag har jeg bestilt time til forundersøkelse og har fått time på torsdag. Er utrolig spent ja

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 18:27   #17
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

I dag har jeg bestilt time til forundersøkelse og har fått time på torsdag. Er utrolig spent ja

Kan jeg spørre om hvor?

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 18:28   #18
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Kan jeg spørre om hvor?

På Godt Syn på Majorstua.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 18:50   #19
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

På Godt Syn på Majorstua.

De har jeg kikket på også.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 18:39   #20
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du kommer til å få en ny hverdag. Jeg må fremdeles smile når jeg tenker på hvor utrolig enkelt livet har blitt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.