|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Krølltopper, foren dere!Men er det noen her som skikkelig masse, masse, masse krøller, og som ikke trenger produkter som skal hjelpe til å gi krøll, men heller samle alle de man har, og unngå frizz? |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Krølltopper, foren dere!Eg melder meg. Sjølv om eg ikkje har ei einaste krølle no, men det er fordi håret er kort-kort. Men storesøster har skikkeleg Madikken- hår, med lange, nydelige korketrekkerer, og eg innser at ho må ha skikkelege produkter til håret. Nokon anbefalinger for ein 9- åring? Dvs. gode, men ikkje spinndyre saker. Krøller har ho uansett kva ho gjer med håret, men eg ynskjer å samle dei og unngå frizz.
![]() |
#123 |
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Krølltopper, foren dere!
Balsammetoden
![]() |
#124 |
|
![]() Sv: Krølltopper, foren dere!Eg har høyrt om balsammetoden før, men er litt usikker på om ikkje storesøster er for liten til den. Ho vasker og styrer med håret sjølv, så ho må ha det enklast mogeleg.
![]() |
#125 |
Pauset
|
Det er vel ikke så mye vanskeligere å putte i balsam fremfor shampoo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Sv: Krølltopper, foren dere!Nei, i grunn ikkje. Men plopping (eller kva det heiter) utgår siden ho vanlegvis vasker håret etter trening/ gym. Ho foretrekker å lufttørka håret no. Får snakke litt med ho, og høyre kva ho seier. Hadde vært enklare om ho vaska håret heime, i alle fall i byrjinga.
![]() |
#127 |
![]() Sv: Krølltopper, foren dere!Balsam er ett must om man går etter balsammetoden eller ikke, da har hun bare brukt feil balsam tenker jeg. Ploppe håret trenger man ikke, men det fremhever og separerer krøllene
![]() |
#128 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Krølltopper, foren dere!Enda en krøllings melder seg.
![]() |
#129 |
|
Eg har krøller sjølv egentlig, men frisøren min bruker ikkje balsam på meg. Det fungerer rett og slett ikkje. Håret mitt er så mjukt i utgangspunktet at eg bruker stylingprodukter type betong, og likevel er det nesten umulig å style håret mitt. Og det ser ut for at storesøster har arva mitt hår... Ho bruker litt balsam i tuppane etter krav frå meg, men vil helst ikkje. Mulig at me forsøker balsammetoden om me ikkje finn noko anna som fungerer.
![]() |
#130 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Krølltopper, foren dere!Har ikke noe her å gjøre, jeg bare ønsker meg litt fall om ikke annet i håret mitt. Men jeg har innsett at det ikke skjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
![]() Sv: Krølltopper, foren dere!Da skjønner jeg Puslingen, cluet er å finne rette produktene for dere da sikkert
![]() |
#133 |
Pauset
|
Jeg har også veldig mykt hår, men håret blir veldig tørt og frizzy om jeg ikke bruker balsam. Kan bruke hårkur også, og da kan jeg hoppe over balsamen. Tror nok ikke at balsam er et must for alle, men det sies at de med krøller alltid har tørrere hår enn de uten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
Det er derfor eg "tvinger" storesøster til å bruke balsam, for hennar hår har tendenser til å bli frizzy. Men av ein eller anna grunn vert ikkje mitt det, det klarer seg fin-fint uten balsam.
![]() |
#135 |
Pauset
|
Redken sine er fine, men den aller beste jeg har prøvd heter Sebastian Laminates. Den reddet mitt ultraslitte blekede hår fra å bli kort for en del år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skal vi se.. Jeg merket ikke noe "bedring" på håret ila de 7 mnd jeg holdt på med dette, det ble kanskje tvert i mot mer brusete og uregjerlig enn det var fra før, og da syntes jeg ikke styret med balsammetoden var verdt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Krølltopper, foren dere!Eg har funne mi oppskrift no:
![]() |
![]() |
#138 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Krølltopper, foren dere!Jeg har proppet i dag.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 20-08-12 kl 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
![]() Sv: Krølltopper, foren dere!Det var ikke så veldig mye krøll nei.
![]() |
#140 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Krølltopper, foren dere!Nja, jeg bøyde meg ned og tok på en gammel nattkjole med håret hengende nedover.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|