Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Krølltopper, foren dere!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-12, 18:29   #121
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krølltopper, foren dere!

Men er det noen her som skikkelig masse, masse, masse krøller, og som ikke trenger produkter som skal hjelpe til å gi krøll, men heller samle alle de man har, og unngå frizz?

Mitt hår trenger mye god balsam, bruker ofte redken. I tillegg bruker jeg Sebastian Potion nr. 9, balsamkrem som ikke skal skylles ut. Også trenger jeg litt styring som gjør at krøllene holder seg fint samlet. Må være hold i.

Noen tips?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 19:03   #122
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg melder meg. Sjølv om eg ikkje har ei einaste krølle no, men det er fordi håret er kort-kort. Men storesøster har skikkeleg Madikken- hår, med lange, nydelige korketrekkerer, og eg innser at ho må ha skikkelege produkter til håret. Nokon anbefalinger for ein 9- åring? Dvs. gode, men ikkje spinndyre saker. Krøller har ho uansett kva ho gjer med håret, men eg ynskjer å samle dei og unngå frizz.

Gammel 18-08-12, 19:21   #123
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Eg melder meg. Sjølv om eg ikkje har ei einaste krølle no, men det er fordi håret er kort-kort. Men storesøster har skikkeleg Madikken- hår, med lange, nydelige korketrekkerer, og eg innser at ho må ha skikkelege produkter til håret. Nokon anbefalinger for ein 9- åring? Dvs. gode, men ikkje spinndyre saker. Krøller har ho uansett kva ho gjer med håret, men eg ynskjer å samle dei og unngå frizz.

Balsammetoden

Gammel 18-08-12, 19:56   #124
Puslingen

Puslingen sin avatar

Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg har høyrt om balsammetoden før, men er litt usikker på om ikkje storesøster er for liten til den. Ho vasker og styrer med håret sjølv, så ho må ha det enklast mogeleg.

Gammel 18-08-12, 20:40   #125
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har høyrt om balsammetoden før, men er litt usikker på om ikkje storesøster er for liten til den. Ho vasker og styrer med håret sjølv, så ho må ha det enklast mogeleg.

Det er vel ikke så mye vanskeligere å putte i balsam fremfor shampoo?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 20:51   #126
Puslingen

Puslingen sin avatar

Standard

Nei, i grunn ikkje. Men plopping (eller kva det heiter) utgår siden ho vanlegvis vasker håret etter trening/ gym. Ho foretrekker å lufttørka håret no. Får snakke litt med ho, og høyre kva ho seier. Hadde vært enklare om ho vaska håret heime, i alle fall i byrjinga.
Normalt sett vil ho ikkje bruke balsam i det heile siden ho føler at håret blir "rart" i følge ho. Rekner med det er tungt ho meiner, ser i alle fall sånn ut for meg.

Gammel 18-08-12, 21:09   #127
C.D

C.D sin avatar

Standard

Balsam er ett must om man går etter balsammetoden eller ikke, da har hun bare brukt feil balsam tenker jeg. Ploppe håret trenger man ikke, men det fremhever og separerer krøllene

Gammel 18-08-12, 21:38   #128
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Enda en krøllings melder seg.
Mitt hår en tynt tynt. Jeg syns IKKE krøllene blir noe fine hvis jeg ikke bruker en drøss med produkter (som jeg IKKE bør bruke pga sensitiv hodebunn) så jeg ser ut som et dass på håret uansett.

Gammel 19-08-12, 00:53   #129
Puslingen

Puslingen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Balsam er ett must om man går etter balsammetoden eller ikke, da har hun bare brukt feil balsam tenker jeg. Ploppe håret trenger man ikke, men det fremhever og separerer krøllene

Eg har krøller sjølv egentlig, men frisøren min bruker ikkje balsam på meg. Det fungerer rett og slett ikkje. Håret mitt er så mjukt i utgangspunktet at eg bruker stylingprodukter type betong, og likevel er det nesten umulig å style håret mitt. Og det ser ut for at storesøster har arva mitt hår... Ho bruker litt balsam i tuppane etter krav frå meg, men vil helst ikkje. Mulig at me forsøker balsammetoden om me ikkje finn noko anna som fungerer.

Gammel 19-08-12, 01:01   #130
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke noe her å gjøre, jeg bare ønsker meg litt fall om ikke annet i håret mitt. Men jeg har innsett at det ikke skjer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 12:25   #131
C.D

C.D sin avatar

Standard

Da skjønner jeg Puslingen, cluet er å finne rette produktene for dere da sikkert

Gammel 19-08-12, 12:30   #132
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Mine krøller kommer bare innimellom.. når de selv vil. Også ser det bare bustete ut.. Vil ha fine krøller.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 12:39   #133
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har krøller sjølv egentlig, men frisøren min bruker ikkje balsam på meg. Det fungerer rett og slett ikkje. Håret mitt er så mjukt i utgangspunktet at eg bruker stylingprodukter type betong, og likevel er det nesten umulig å style håret mitt. Og det ser ut for at storesøster har arva mitt hår... Ho bruker litt balsam i tuppane etter krav frå meg, men vil helst ikkje. Mulig at me forsøker balsammetoden om me ikkje finn noko anna som fungerer.

Jeg har også veldig mykt hår, men håret blir veldig tørt og frizzy om jeg ikke bruker balsam. Kan bruke hårkur også, og da kan jeg hoppe over balsamen. Tror nok ikke at balsam er et must for alle, men det sies at de med krøller alltid har tørrere hår enn de uten.

Gammel 19-08-12, 12:52   #134
Puslingen

Puslingen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har også veldig mykt hår, men håret blir veldig tørt og frizzy om jeg ikke bruker balsam. Kan bruke hårkur også, og da kan jeg hoppe over balsamen. Tror nok ikke at balsam er et must for alle, men det sies at de med krøller alltid har tørrere hår enn de uten.

Det er derfor eg "tvinger" storesøster til å bruke balsam, for hennar hår har tendenser til å bli frizzy. Men av ein eller anna grunn vert ikkje mitt det, det klarer seg fin-fint uten balsam.
Trur eg får kjøpa ein god hårkur til ho, og så tar vi det derifrå. Nokre forslag? Eg har ikkje brukt hårkur på fleire år, så eg har lite peiling på kva som er bra for tida.

Gammel 19-08-12, 12:58   #135
Joika
Pauset

Standard

Det er derfor eg "tvinger" storesøster til å bruke balsam, for hennar hår har tendenser til å bli frizzy. Men av ein eller anna grunn vert ikkje mitt det, det klarer seg fin-fint uten balsam.
Trur eg får kjøpa ein god hårkur til ho, og så tar vi det derifrå. Nokre forslag? Eg har ikkje brukt hårkur på fleire år, så eg har lite peiling på kva som er bra for tida.

Redken sine er fine, men den aller beste jeg har prøvd heter Sebastian Laminates. Den reddet mitt ultraslitte blekede hår fra å bli kort for en del år siden.

Gammel 20-08-12, 11:17   #136
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Skyfri: lockig.se er der jeg har linket til. Står mye greit om det der ja
Hvordan trivdes ikke håret ditt? Jeg har bare gjort dette etter boka i 1 mnd, men jeg blir mer og mer fornøyd med håret mitt

Skal vi se.. Jeg merket ikke noe "bedring" på håret ila de 7 mnd jeg holdt på med dette, det ble kanskje tvert i mot mer brusete og uregjerlig enn det var fra før, og da syntes jeg ikke styret med balsammetoden var verdt det.
Jeg syntes det var vel mye styr å finne de riktige produktene, passe på alle de ulike typene silikon/de ulike navnene på silikon som ikke måtte finnes i balsamen og stylingproduktene, hva som er uttrøkende alkoholer som man bør unngå, hvilke andre ingredienser enn silikon som kunne gi "build up", etc.
Og siden jeg går ganske ofte til frisøren som selvsagt vasket håret på vanlig måte og benyttet balsamen og stylingen de hadde tilgjengelig, måtte jeg begynne på nytt like ofte, med ny rens osv.

Jeg har ganske intens krøll i håret, har mengder av hår men tynne hårstrå, og jeg synes mitt hår blir penest og oppfører seg best med silikoner i bøtter og spann.
Men jeg tror absolutt at dette kan passe for mange. Mange av bildene inne på de nevnte forumene vitner jo om at noen får det virkelig godt til og at håret ser sunnerer og finere ut med balsammetoden.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 12:08   #137
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har funne mi oppskrift no:
Vask med KMS sin curl-up serie. Redken All-soft kur en gong i veka. Olje has i håret med en gong eg går ut av dusjen. Sånn kvit flaske. Deretter KMS sin curl up krem som eg knipe og dytte i. Når håret er tørt; KMS sin bounce-backspray. DA funke det!

Gammel 20-08-12, 20:29   #138
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har proppet i dag. Men opplevde ikke mer krøll enn ved vanlig tørking og styling, får se i morgen om det holder seg lenger - normalt slir krøllene ut ila et lite døgn. Jeg sprayet håret før det var helt tørt og proppet det litt mer da ... vet ikke om det var noe lurt egentlig for det ble kanskje bare mer volum.

Her er jeg, selv om Bauche sier jeg ser streng ut. Men det var liksom håret som skulle være i fokus.

(bare en liten stund, ikke sitere)

Sist redigert av Karamell : 20-08-12 kl 22:49.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 22:52   #139
C.D

C.D sin avatar

Standard

Det var ikke så veldig mye krøll nei.
"La" du håret ned i hva du nå enn brukte til å ploppe det med?

Når man gjør det etter anbefalingene, så vaskes håret og overflødig vann kun klemmes ut- ikke tørke med håndduk.
Jeg står bøyd inn i dusjen og klemmer ut vann før jeg beveger med bort til doen der jeg har lagt ei t-skjorte klar. Så senker jeg hodet så håret legger seg ned på t-skjorta før jeg tar opp skjorta fra bakhodet og panna, snurrer endene ned langs siden bakover og binder sammen armene på skjorta.
Jeg får til dette best når overdelen av skjorta havner i panna, da er det lettest å snurre armene og få med resten av tøyet.

Gammel 20-08-12, 22:55   #140
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja, jeg bøyde meg ned og tok på en gammel nattkjole med håret hengende nedover. Det var helt vått, men snurret det som jeg snurer håndkleet og fetst snippen bak under ved hårfestet. Jeg har ikke så mye krller da, det er dette her jeg har og de sklir ut iløpet av dagen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.