|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Peppy!
|
![]() Sv: Julekongen"Tosh?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: JulekongenDette fenger både 9-åringen, 12-åringen, mor og far. 2,5-åringen bygger litt lego og kikker litt på, men har naturlig nok mer utbytte av Fantorangen. At serien stimulerer til samtaler rundt ulike tema (si fra om du blir plaget, hvordan få strøm i hulen osv) er i mine øyne et pluss snarere enn en ulempe.
![]() |
#104 |
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julekongen
Hansken ble jo tatt i fra han.
![]() |
#105 |
Kakemonster
|
![]() Sv: JulekongenDen scenen med ridderne og tusjen sto altfor detaljert beskrevet i en anmeldelse, så da ble den jo ikke så morsom likevel. Litt muggen for det, kjenner jeg. Treåringen var mindre interessert i dag, men det kjenner jeg at jeg blåser i.
![]() |
#106 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulekongenFemåringen her synes det er spennende. Jeg er foreløpig mest irritert over hovedpersonens ensformige ansiktsuttrykk, og lurer på om genseren han har går fort å strikke.
![]() |
#107 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: JulekongenVi ser.
![]() |
#108 |
med mange baller i lufta
|
Kalenderen synes jeg også var bare tull, i dag var det bilde av de to ridderbarna som fektet, de var jo med i går. Betalte litt mye for noen bilder liksom.
![]() |
#109 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: JulekongenVi ser ikke. Hverken Dåtten eller Fjåtten synes dette var særlig - rett ut kjedelig, selv om jeg godt kunne sett på det. Nei, barna her har valgt seg Jul i Skomakergata på DVD, i år igjen.
![]() |
#110 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: JulekongenKalenderen har vi ikke, men selve serien ser vi alle sammen (2 voksne og 2 barn). Og alle liker den.
![]() |
#111 |
Borte
|
![]() Sv: JulekongenJeg har ikke fått sett den ennå.
![]() |
#112 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: JulekongenÅh, Pakten
![]() |
#113 |
Epikur
|
Det synes jeg er merkelig. Skomakergata er jo dårlig, både subjektivt og objektivt. Det går langsomt, det er skravlete, lyssetting, musikk, dialog og kulisser er av en langt dårligere kvalitet enn Jul i Svingen og Julekongen. Jeg synes det er veldig bra at den aldri aldri skal vises på Nrk igjen, jeg betaler gledesstrålende lisens for at Nrk skal få lage slike fantastiske serier for barn. Musikken er forøvrig laget av "Ginge"/Subgud/ Jan Inge "Ginge" Berentsen Andvik.
Jeg er enig i dagbladets applauderende anmeldelse.
![]() |
#114 |
Dragedytteren
|
Det er ikke alle barn som synes det er best om det går fort og er spennende. For noen er kos og småprat mye hyggeligere, selv om de er født på 2000-tallet og ikke 1970-tallet.
![]() |
#117 |
Borte
|
![]() Sv: JulekongenJeg har ikke sett Skomakergata på mange år, men kjenner jeg mitt nostalgiske selv rett så syns jeg de er koselig i dag også. Jeg husker bemerkelsverdig mye av handlingen så den har gjort inntrykk. Likevel er det ingen tvil om at de kvalitetsmessig ikke når opp i 2012. Både teknisk og rent innholdsmessig så er den serien rett og slett utdatert. Teater på TV hører (heldigvis) til i forrige århundre. At ungene min sikkert ville sett en episode uten å kjede seg, de er jo også vesentlig kortere enn dagens kalenderepisoder, tar jeg ikke som noe utpreget kvalitetstegn.
![]() |
#119 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Min og. Vi så sammen i fjor og gjør det i år også.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|