Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Julekongen

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-12, 21:18   #101
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekongen

"Tosh?"

Hele familien (to voksne og ett barn) så på den i dag også, og alle var begeistret. Jeg synes Nrk er flinke til å fornye seg, fra Jul i Blåfjell til Jul i Svingen, og nå Julekongen. Seriene er veldig ulike.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 21:26   #102
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Synes ikke dette er spesielt bra.

Hva mener du med "bra"? Det er jo ting man ikke liker, selv om kvaliteten er bra. Jeg syns absolutt dette virker som en kvalitetsserie.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 22:21   #103
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Dette fenger både 9-åringen, 12-åringen, mor og far. 2,5-åringen bygger litt lego og kikker litt på, men har naturlig nok mer utbytte av Fantorangen. At serien stimulerer til samtaler rundt ulike tema (si fra om du blir plaget, hvordan få strøm i hulen osv) er i mine øyne et pluss snarere enn en ulempe.

Vi lo oss skakke av ridderne i dag, fikk Narnia-assosiasjoner til tunnelen og syns jenta minnet veldig om Hermine. Gleder oss til fortsettelsen, og har programmert inn serieopptak for ikke å gå glipp av noe.

Gammel 02-12-12, 22:46   #104
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg er ikke så veldig begeistret, savner mer jul og "kos" - i mangel av et bedre ord. Det er vel rett og slett noe av stemningen som mangler. Lille Ville har sett på begge episodene, men jeg er usikker på hva hun egentlig synes.

Også synes jeg kalenderen som hører til er merkelig. I dagens luke er det bilde av hansken han fant i går, det gir ikke noe hint til hva som skjer i episoden. Slottet er fint, men det virker som om de tenkte at de måtte ha en kalender til uten helt å vite hva de ville med den.

Hansken ble jo tatt i fra han.

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 00:56   #105
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Den scenen med ridderne og tusjen sto altfor detaljert beskrevet i en anmeldelse, så da ble den jo ikke så morsom likevel. Litt muggen for det, kjenner jeg. Treåringen var mindre interessert i dag, men det kjenner jeg at jeg blåser i.

Gammel 03-12-12, 08:18   #106
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Femåringen her synes det er spennende. Jeg er foreløpig mest irritert over hovedpersonens ensformige ansiktsuttrykk, og lurer på om genseren han har går fort å strikke. Men jeg synes det er viktig at vi ser kalenderen sammen så vi kan snakke om ting det lures på underveis. Mannen gjemmer seg helst i snekkerboden mens det pågår.

Gammel 03-12-12, 08:46   #107
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi ser.

Gammel 03-12-12, 10:20   #108
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Også synes jeg kalenderen som hører til er merkelig. I dagens luke er det bilde av hansken han fant i går, det gir ikke noe hint til hva som skjer i episoden. Slottet er fint, men det virker som om de tenkte at de måtte ha en kalender til uten helt å vite hva de ville med den.

Kalenderen synes jeg også var bare tull, i dag var det bilde av de to ridderbarna som fektet, de var jo med i går. Betalte litt mye for noen bilder liksom.

Gammel 03-12-12, 10:52   #109
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi ser ikke. Hverken Dåtten eller Fjåtten synes dette var særlig - rett ut kjedelig, selv om jeg godt kunne sett på det. Nei, barna her har valgt seg Jul i Skomakergata på DVD, i år igjen.

Det er forøvrig hestene til søsteren min som etterhvert dukker opp i Julekongen.

Gammel 03-12-12, 11:18   #110
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kalenderen har vi ikke, men selve serien ser vi alle sammen (2 voksne og 2 barn). Og alle liker den. Det er deilig å kunne se en serie sammen alle, og en serie som ingen av oss har sett før. Det likte iallefall snuppa på 7 år.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 11:21   #111
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke fått sett den ennå. Men til og med min aktive treåring har sittet bom stille og sett de to første episodene fra start til slutt, så jeg regner med at det er rimelig fengende saker.

Eldste kom med gledeshyl over gjensyn med Pakten klokken 19.00-19.30 hver dag. Hun ser frem til å tilbringe tid med fingerne i ørene og pute foran øynene i hele desember.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 12:24   #112
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh, Pakten !! Min snart-6-åring elsket Pakten, innbiller meg at hun sikkert liker Julekongen også, har glemt å spørre ..

Gammel 03-12-12, 12:27   #113
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og forresten - Skomakergata er veldig poppis her.

Det synes jeg er merkelig. Skomakergata er jo dårlig, både subjektivt og objektivt. Det går langsomt, det er skravlete, lyssetting, musikk, dialog og kulisser er av en langt dårligere kvalitet enn Jul i Svingen og Julekongen. Jeg synes det er veldig bra at den aldri aldri skal vises på Nrk igjen, jeg betaler gledesstrålende lisens for at Nrk skal få lage slike fantastiske serier for barn. Musikken er forøvrig laget av "Ginge"/Subgud/ Jan Inge "Ginge" Berentsen Andvik.

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg har ikke fått sett den ennå. Men til og med min aktive treåring har sittet bom stille og sett de to første episodene fra start til slutt, så jeg regner med at det er rimelig fengende saker.

Eldste kom med gledeshyl over gjensyn med Pakten klokken 19.00-19.30 hver dag. Hun ser frem til å tilbringe tid med fingerne i ørene og pute foran øynene i hele desember.

Jeg er enig i dagbladets applauderende anmeldelse.
http://www.dagbladet.no/2012/11/29/k...evik/24598991/

Gammel 03-12-12, 13:44   #114
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det synes jeg er merkelig. Skomakergata er jo dårlig, både subjektivt og objektivt. Det går langsomt, det er skravlete, lyssetting, musikk, dialog og kulisser er av en langt dårligere kvalitet enn Jul i Svingen og Julekongen.

Det er ikke alle barn som synes det er best om det går fort og er spennende. For noen er kos og småprat mye hyggeligere, selv om de er født på 2000-tallet og ikke 1970-tallet.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:53   #115
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er født tidlig på 80-tallet, og har aldri likt Skomakergata. :rar:

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:58   #116
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er vel neppe noen julekalenderserie som faller i smak hos alle.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 14:00   #117
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sett Skomakergata på mange år, men kjenner jeg mitt nostalgiske selv rett så syns jeg de er koselig i dag også. Jeg husker bemerkelsverdig mye av handlingen så den har gjort inntrykk. Likevel er det ingen tvil om at de kvalitetsmessig ikke når opp i 2012. Både teknisk og rent innholdsmessig så er den serien rett og slett utdatert. Teater på TV hører (heldigvis) til i forrige århundre. At ungene min sikkert ville sett en episode uten å kjede seg, de er jo også vesentlig kortere enn dagens kalenderepisoder, tar jeg ikke som noe utpreget kvalitetstegn.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 14:28   #118
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Åh, Pakten !! Min snart-6-åring elsket Pakten, innbiller meg at hun sikkert liker Julekongen også, har glemt å spørre ..

Pakten ser vi og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 14:37   #119
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

J

Eldste kom med gledeshyl over gjensyn med Pakten klokken 19.00-19.30 hver dag.

Min og. Vi så sammen i fjor og gjør det i år også.

Gammel 03-12-12, 14:50   #120
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Pakten er fantastisk. Jeg så den alene i (for?)fjor. I år ser jeg den sammen med storebror, som ser ut til å like den like godt som meg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.