|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Lar du ungene "leke" med insekter?Meitemark, biller, fluer osv. Lar du ungene pelle de i stykker eller på andre måter forårsake deres død?
![]() |
#2 |
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Nei! Vel, går ikke foran og børster veien for småkryp.....men ellers er det FYYY å skade andre bevisst-Stort og smått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Nei, det gjør jeg ikke. Og slår skikkelig hardt ned på oppførselen hvis jeg ser den. Ikke bare hos mine egne barn (som heldigvis ikke gjør det), men også hos fremmede når jeg ser det. Jeg går såpass langt at jeg ville gitt et barn husarrest (les: innelekpåbud) i sommervarmen om jeg så at de drepte marihøner for moro skyld.
![]() |
#4 |
Teller ned
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Nei! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Live and let live
|
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Nei, og jeg ber også mannen om å slippe ut eller kaste ut innsekter som er kommet inn og ikke drepe dem.
![]() |
#6 |
ræv med ører
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?
Det gjorde jeg før også. Men etter å ha bodd i to boliger med kjempeedderkopper innrømmer jeg at jeg tar frem støvsugeren når det er insekter inne. Uansett hvilke.
![]() |
#7 |
re:designer
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Nei.. men de gjør det sikkert når jeg ikke ser på. (Det gjorde vi da vi var små). Marius (12år), sier han IKKE gjør det.
![]() |
#8 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Jeg slår også i hjelp veps (rask og effektivt). Men å torturere levende vesener ar strengt forbudt.
![]() |
#10 |
søt
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Nei! Dreper de ikke selv heller.
![]() |
#12 |
Ferdig!
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Lar de ikke leke med de, men de får ta de på glass og utforske de litt med forstørrelsesglass. Det går fint an uten å pine. At minsten sikkert har klemt ihjel en meitemark eller to kan jeg ikke nekte for, men det er uten min velsignelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Signerer! De må da få lov til å utforske, men selvsagt med respekten for alt liv i bunn. Selv om kanskje ikke billa snuppa fant her om dagen synes det var så gøy fikk hun lov til å ha den i hånda og late som den var kjæledyret hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Vi klasker mygg og knott uten noen dårlig samvittighet , men det er ikke lov å seigpine noe(n).
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Nei, og det irriterer og skremmer meg at enkelte foreldre lar barna sine holde på med slikt uten å mukke. Jeg har sett foreldre la barna plage dyr også, uten å reagere eller bare stå og smile. Fy faen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Jeg dreper ikke veps for de er ekle, men pga allergi. Dessuten har hundene et bjeffeorkester hvir det kommer inn noen gult og summende. Humler slipper jeg ut, til hundens store interesse. Hun må være med på balkongen å se at den flyr, da holder hun kjeft.
![]() |
#17 |
Epikur
|
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Hverken veps, mygg eller knott vil ha meg, så dem ignorerer jeg og har lært Lille å bare ignorere dem, og ikke vifte hysterisk rundt seg, slik faren gjør...
![]() |
#18 |
Bare sær
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Grusomhet mot dyr før fylte 15 år er ett av kriteriene i DSM-iv for antisosial personlighetsforstyrrelse.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Nei. "Du skal ikkje trø i graset spede spira lyt få stå. Målaust liv har og ei meining - i Gus verden er du sjølv eit lite strå..." Flott, ikke sant !
![]() |
#20 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Nei, det gjør jeg ikke. Men klart jeg ikke kan styre hva hun gjør når hun er ute på egenhånd. Som f.eks i dag når "marken ble død når vi skulle gi den noe å drikke for den var tørst men den tålte ikke vann, mamma..."
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|