Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-21, 10:58   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Så deilig at du forhåpentligvis får komme hjem litt på julaften, Input!

Jeg var en svipp innom Rema etter å ha raidet Plantasjen for blomster , og observerte flere smått ampre par som handlet julemat. Sånt gjør vi aldri sammen, det blir betydelig bedre stemning av at en av oss går med liste og får det unna.

Jeg prøver å fortelle samboer at det er en god plan, helst at HAN tar handlingen, haha.

Han skal iallefall ta supplerings-handel i morgen, haha.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 22-12-21, 11:14   #2
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg prøver å fortelle samboer at det er en god plan, helst at HAN tar handlingen, haha.

Han skal iallefall ta supplerings-handel i morgen, haha.

Jeg skal visst ha en supplerings-handel etter at guttungen og eldstemann kjøpte nye Dockboots i går, uten å prøve, og de er for små, hvilket jeg kunne sagt, og sa på telefon, forsåvidt. Jeg sa han trolig må ha minimum 36, som ikke er i barnekolleksjonen som er på tilbud men står for seg selv. De fant ikke større enn 35, som guttungen mener han har fra før. Så de kjøpte dem. For små.

Mathandel har jeg også ansvar for og den havner somregel på lille julaften når jeg har fri.

Gammel 22-12-21, 11:02   #3
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sovet 11 timer eller noe i natt, og er helt i ørska.

Men dagens plan er å bake rundstykker, rydde kjøkken, stue og gang, før vasker kommer i morgen tidlig.
Og helst finne esken med juletrepynt, og finne ut om vi skal pynte før eller etter vasker kommer.
Og legge sammen en HAUG med klær, det innegår under å rydde på stua. Så nok å holde på med i dag også, tenker jeg.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 21-12-21, 21:50   #4
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke akkurat vi hadde blitt skilt av å handle sammen, altså. Vi står rimelig støtt i verre stormer enn det. Men jeg ser ikke helt hensikten, og vi har ikke et hav av tid, så vi tar hver våre turer. Da slipper vi også å ha med niåringen. 08.30 i dag var jeg på jobb. Men enig i at det er lurt å være tidlig på an, eventuelt seint på kvelden. Jeg blir ikke stresset, da. God tid, passe på å ikke være sulten eller tissetrengt, så går det så fint så.

Gammel 21-12-21, 22:17   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg noterer meg støvsugertrikset! Det likte jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 21-12-21, 22:33   #6
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Har hatt feriedag og hunden fikk sneket seg inn der juletreet står og åpnet to pakker. En fra en venninne med sjokoladekuler i, og venninnegave til yngste. Yngste ble ordentlig lei seg, fordi hen er nøye med å ikke åpne før julaften Men fikk teipet den godt igjen, og gitt beskjed om at dørene måtte holdes lukket inn dit, heretter.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 22-12-21, 07:43   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så deilig Heilo! Dritt når sånt skjer, men veldig godt med nytt.

Gammel 22-12-21, 08:20   #8
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mannens julegave som jeg ikke forventet å få før jul, leveres faktisk i dag. Det kom varsel om forventet levering i morgen, men brått kom det melding nå om at den er leet til sjåfør for levering i dag. Jeg har bedt om at den setes på trappa, jeg må bare på et vis faktisk få tatt mot den uten at han oppdager det, aller helst. Om det går.

Julegavene vi sendte med posten, levert på lørdag så de begynte flytte på seg på mandag, nærmet seg rett postnummer i går ettermiddag så jeg regner med at de er på plass før jul.

Gammel 22-12-21, 09:07   #9
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har bedt om at den setes på trappa, jeg må bare på et vis faktisk få tatt mot den uten at han oppdager det, aller helst. Om det går.

For et par år siden klarte jeg å ta imot et stort airhockey-bord som kom innepakket i originalembalasje på døra og få gjemt det uten at ungene som satt i stua så meg. Var ganske imponert over meg selv.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 22-12-21, 09:40   #10
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

For et par år siden klarte jeg å ta imot et stort airhockey-bord som kom innepakket i originalembalasje på døra og få gjemt det uten at ungene som satt i stua så meg. Var ganske imponert over meg selv.

Ulempen er at mannen sitter på hjemmekontor på loftet, aka med full oversikt over plassen forran huset. Vi bor i enden av en blindvei så det kommer ikke såååå mye trafikk opp her. Men han kunne varsle "nå kommer morfar" og "nå dro de". Min far har altså vært her og hentet ungene for at de skal kose seg der i dag

Gammel 22-12-21, 10:47   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Malama, kan du dekke det med at du skal ta imot for en nabo eller noen som kommer til dere i jula for å gjemme hos dere?

Gammel 22-12-21, 08:20   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott, Heilo! Hurra for handy-pappa.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 22-12-21, 09:37   #13
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sitter på hjemmekontor, men har mest lyst å fikse til jul......

Gammel 22-12-21, 09:40   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der var jammen pepperkakehuset på plass også, ferdig montert, og svært så kreativt pyntet av tre tenåringer som faktisk greide å innfinne seg på samme sted samtidig, med mye skravling og latter. Det er utrolig hvor gøy de har det sammen når de først gidder.

Endelig juleferie på alle tre ungene, også for VGS-jenta som hadde digital avslutning i går. Lillesøster fikk seg en tur til frisør i går, storesøster fikk byttet julegaver med Kirsebærbarnet og en annen venn, som var de hun hadde igjen, og mangler nå bare å kjøpe gave til sin lillesøster, noe hun skal få pelle seg ut og gjøre i dag. Julegaven fra jentene til sin bror leveres forhåpentligvis på døra i kveld.

Jeg har en haug med klær og to bad å vaske, men er ellers godt i rute føler jeg, og har dessuten fått innvilget avspasering i morgen. Fikk ryddet og pyntet litt i stua i går, så nå er det så fint og stemningsfullt på hjemmekontoret (som jeg har på spisebordet). Og med all snøen som kom i går og i natt så kommer også julestemningen sigende.

Sist redigert av My : 22-12-21 kl 09:45.
My er ikke aktiv  
Gammel 22-12-21, 09:49   #15
Malama

Malama sin avatar

Standard

OG mannen venter en levering med, antatt ups (gaven hans kommer med dhl) sånn i løpet av morgendagen, samme som min egentlig skulle komme, hans er da altså bestilling av en venstre øreplugg etter at han mistet sin første dagen han brukte dem, i snøen på parkerinsplassen på jobb og ikke klarte finne den igjen i mørket.

Så kommer det en leveringsbil som han ser, så tror han sikkert det er den og går for å ta mot den.
Hmm, kunne ikke han bare IKE hatt den oversikten i dag?

Gammel 22-12-21, 10:01   #16
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Et lite dryss av snø har kommet i løpet av kvelden og natta. Det gjør noe med stemningen, det blir lysere og mer julete.

De siste gavene handles snart. Vet hva jeg skal ha og bør finne det raskt. Så er det bare litt rask vasking og laging av noe julegodt. Vi ar en del sykdom i familien, så nå er det hard prioritering på hva tiden brukes på. Først kos, så vasking. Jul blir det uansett. Ikke minst må jeg kjøpe garn til det jeg skal strikke i romjula.

Gammel 22-12-21, 10:10   #17
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Malama, du gir enkelt og greit mannen beskjed om at hans gave kommer på døra i dag og at dhl-bil betyr at han skal grave den nysgjerrige nesa si dyyypt ned i arbeidet, evt ta med seg et Donald-blad og gå på do. (neida, han trenger ikke det. Men ta seg et ærend da) Hvorfor gjøre det vanskelig når det kan løses enkelt?

Gammel 22-12-21, 10:12   #18
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Malama, du gir enkelt og greit mannen beskjed om at hans gave kommer på døra i dag og at dhl-bil betyr at han skal grave den nysgjerrige nesa si dyyypt ned i arbeidet, evt ta med seg et Donald-blad og gå på do. (neida, han trenger ikke det. Men ta seg et ærend da) Hvorfor gjøre det vanskelig når det kan løses enkelt?

Veldig enig. Dette hadde jeg brukt null energi på. Det er vel ikke akkurat hemmelig at han skal få julegave.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 22-12-21, 09:57   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Malama, går det ikke an å endre leveringsadresse til nærmeste utleveringssted i stedet? Det gjorde jeg en gang, da jeg ventet en veldig avslørende pakke til lillesøster, som jeg ikke ville risikere at hun skulle ta imot i døra. Det gikk an å gå inn på nettsiden til transportselskapet og endre det, til og med samme dag som det skulle leveres, også kunne jeg hente det der i stedet (utleveringsstedet for det selskapet, muligens dhl, var på en Narvesen ikke veldig langt unna).

Gammel 22-12-21, 09:58   #20
Malama

Malama sin avatar

Standard

Joda, det var mulig å velge et leveringssted, men det var sånn at det vil bli meget avslørende at jeg bare helt plutselig skal langt av sted, de var ikke akkurat steder det er naturlig for meg å oppsøke før jul, nemlig.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.