|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Jeg måtte lete fram bilder av den blå vesten og fant til slutt et på dagbladet.no, av alle steder: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Jeg er ikke råfan av den blå (som nevnt tidligere), synes den grønne er penere.
![]() |
#3 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Jeg synes den blå vesten er kjempefin! Den kommer ikke helt til sin rett på det bildet nei, den er mye vakrere i virkeligheten. Men liker ikke så godt de gullblondene som er på, synes det er penest med sølvblonder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Vil nok heller ha cape enn jakke. Litt ledigere, og veldig mye billigere |
![]() |
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?
Jo, jeg og tror at cape er mye mer praktisk enn jakka, i og med at det er lett og eh... vokse ut av jakka, mens capet passer til de fleste fasonger man måtte pådra seg gjennom årene. Så det blir nok cape etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Ja, enig i at cape er mer praktisk i forhold til vektendringer. Ser at dere skriver at dere slanker dere inn i bunaden. Jeg sliter litt med vekta selv, og har planer om å slanke meg. Tror dere at jeg bør vente med å bestille bunaden til jeg er ferdig med å gå ned i vekt, eller ville dere ha bestilt den nå og heller få den sydd inn hvis jeg klarer å holde vekta? Det er vel snakk om 10-15 kg jeg bør gå ned. Er så usikker på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Jeg hadde nok ventet tror jeg, samtidig som jeg tenker, at om man nå i k k e skulle klare å gå ned i vekt, så får man jo aldri bunad |
![]() |
![]() |
#8 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?
Takk for svar, Sjuggerpløm! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Jeg fant denne siden på nettet, de selger bunadskjorter til Nordmørsbunaden (brodert i Kina visstnok): http://www.bunadspesialisten.no/Prod...eskjorter.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Hei igjen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Har du fått bunaden din nå, Vianne Rocher? Leste at du holdt på å samle. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|