Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Country, danseband, og trønderrock

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-07, 13:40   #81
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Du mener altså at dette skal sette fokus på kroppsfokuseringen i samfunnet:

Æ har da både hode, skulder kne og tå
så koffer e det rompa mi som du ska klå på

Er ikke det å legge godviljen litt vel mye til?

Her er hele teksten:

Sitat:

Rompa mi
Tekst: Idar Lind
Melodi: Frode Viken
Æ frisert mæ på håret, kjøpt mæ nye sko
og investert i klær som e på moten no
Clerasil i ansiktet, Gilette aftershave
og godlukt under arman som virkelig reiv

Du spandert på oss drosje, æ tok mæ sjøl en dram
Du låg inn-te brøstet mett før vi hadd komme fram
Du strauk mæ over håret og kyssa mæ på munn’
Æ fatta’tj ka som foregikk,
men skjønt det hadd en grunn

Æ spurt forsiktig da du hadd spandert taxi’n
Du sa: Det e rompa di som e så sexy

Rompa mi - Du e så glad i rompa mi
Æ pumpe jern for å få kroppen sunn
Æ grille mæ i solarium
Rompa mi - Du e så glad i rompa mi
Det einaste du e interessert i - e rompa mi

Æ lånt mæ tjukke bøker og lest te æ stupt
om store filosofa og folk som tenke glupt
Fikk billetta te operan og klassisk ballett
Æ gikk på konsert med en strykekvartett

Æ tok et luksus kokkekurs, vart skikkelig gourmet
Kjeller’n fylt æ opp med Liebfraumilch og Cabernet
Æ diska opp og prøvd å få dæ lykkelig og mett
Du sa at det va rompa mi som va hovedrett

Æ snakka kunst og litteratur
Du sa: Det e rompa di som e kultur

Han trener, leser, går i opera og på konserter, lager eksklusiv mat - men hun bryr seg bare om rompa.

Ja, jeg mener at sangen setter fokus på kroppsfiksering.

Derimot er sangen "E6" av DDE på mange måter langt mer spekulativ, selv om den er utrolig fengende og har et hyggelig budskap. Der spiller man på frykten for utroskap, og forteller først på slutten at sjåføren har blitt pappa.

Men ja, jeg mener at mange sanger, også av DDE har en dypere mening.

(Huff så svær skrifta ble da!)

Sist redigert av bina : 18-01-07 kl 13:49.
bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 13:46   #82
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Ja, og "nei så tjukk du har blitt" er en sang som tar opp problemene med å legge på seg og bli tjukk.

Det er ikke noe galt i å lage tekster for pur underholdning og med humor i - men det blir patetisk å prøve å påstå at de har en dypere mening....

Ole Ivars har "Nei så tjukk du har blitt" og dette er nok mest av alt en humoristisk låt. Men jeg tar med hele teksten for det:

Sitat:

Du skal få sukkertøy, og du skal få lade

Ref:
Nei - så tjukk du har blitt
Ja du har pina deg lagt på deg gitt
Også du som var tynn som ei høvelflis
Nå har du blitt feit som en julegris
Nå må du pina deg slanke deg litt
Har du det bra
Åssen står det til
Det var lenge siden sist

Jeg elsker livets goder
Og er litt for glad i mat
Jeg burde vel mosjonert litt
Men jeg er nok litt for lat
Og med litt for mange kilo
Blir jeg ganske ofte lei
For samma hvem jeg treffer så skal dem fortelle meg

ref:
Har du det bra
Åssen står det til
Det var lenge siden sist

En kveld som jeg var ute - traff jeg en jeg kjente godt
Han klappa meg litt på magen
Også flirte`n ganske rått
"Hahahaha - Blir det gutt eller jente? Si meg. er du langt på vei?"
Ja - samma hvem jeg treffer så skal dem fortelle meg

ref:
Har du det bra
Åssen står det til
Det var lenge siden sist

Jeg trøster meg med en ting
Jeg kan slanke bort litt fett
Det er mere syndt på dem som er født med for lite vett
Så til deg som sleng med leppa
Det kan kanskje lønne seg - å finne et anna tema
Når du tenkte å si til meg

ref:
Har du det bra
Åssen står det til
Det var lenge siden sist

Ikke mere sukkertøy - ikke mere lade. Sleng hit en gulrot ått meg

Men samtidig så har denne sangen også et budskap. "Samme hvem jeg treffer så skal dem fortelle meg..." Joda, det er mening i denne teksten også. At folk henger seg opp i at noen har lagt på seg, og nevner det før de sier har du det bra og åssen står det til.

Men altså, jeg tror denne teksten er mer morsom likevel.

Gammel 18-01-07, 13:47   #83
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her nevnes "gourmet" og "liebraumilch" i samme åndedrag?

Nei, jeg ser ingen dypere mening her. Jeg tror heller ikke det er meningen.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 13:48   #84
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke rop så høyt bina!

Gammel 18-01-07, 13:49   #85
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ikke rop så høyt bina!

He, he, har fikset! Så det plutselig etter at innleggene var sendt!

Gammel 18-01-07, 13:56   #86
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regnet med at det hadde noe med fontstørrelsen på sangtittelen å gjøre, og ikke at engasjementet var tilsvarende sterkt.

Gammel 18-01-07, 14:14   #87
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire

Merkelig nok kan det tyde på at en relativt bedervet lever har tilsvarende mye å by på.

:ser på yndlingsartistene mine en gang til:

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 18-01-07 kl 14:16. Årsak: Feilsitering
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 14:23   #88
bina
Ustabil

Standard

Regnet med at det hadde noe med fontstørrelsen på sangtittelen å gjøre, og ikke at engasjementet var tilsvarende sterkt.

Ja, det var visst noe som hang igjen, og jeg så det ikke med det samme. Engasjementet for DDE og Ole Ivars er ikke SÅ voldsomt, nei!

Gammel 18-01-07, 14:26   #89
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At det er "mening" i en tekst betyr jo ikke (nødvendigvis) at teksten er god. Det er hverken tilstrekkelig eller nødvendig at en sangtekst skal ha et "godt budskap" for å være en god tekst. (Det samme gjelder selvsagt all annen kunst.)

Gammel 18-01-07, 14:36   #90
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

At det er "mening" i en tekst betyr jo ikke (nødvendigvis) at teksten er god. Det er hverken tilstrekkelig eller nødvendig at en sangtekst skal ha et "godt budskap" for å være en god tekst. (Det samme gjelder selvsagt all annen kunst.)

F.eks. er det vel hold i å si at Lucy in the Sky with Diamonds ikke gir så mye mening. Men GOD er den.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 14:40   #91
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg elsker forøvrig mange av tekstene til Lillebjørn Nilsen. Det er ikke alltid den dype meningen er der (selv om den ofte er det også), men de gir ofte fantastisk gode skildringer av steder og stemninger. Bruker ganske enkle ord og setninger som likevel sier veldig mye. Helt herlig!

Levra tror jeg det står dårligere til med forresten.

Gammel 18-01-07, 14:42   #92
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker forøvrig mange av tekstene til Lillebjørn Nilsen. Det er ikke alltid den dype meningen er der (selv om den ofte er det også), men de gir ofte fantastisk gode skildringer av steder og stemninger. Bruker ganske enkle ord og setninger som likevel sier veldig mye.

Helt enig. Han mestrer veldig godt dette med rim, rytme og timing i låtene. Jeg er veldig glad i Lillebjørn Nilsen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 14:49   #93
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker både country og trønderrock. Danseband er ikke noe for meg.

Men jeg synes det er vanskelig å vurdere det kunstneriske innholdet hos de forskjellige artistene - jeg er fullstendig klar over hva jeg liker - og jeg er like klar over at alt jeg liker ikke nødvendigvis er "kunst". Men det å sette grenser for hva som er kunst - det har jeg store problemer med.

Er Mozart kunst? Han var jo superkommersiell, han var så vidt jeg vet hoffmusiker og skrev musikk som bestillingsverk, ergo for pengenes skyld. Jeg kan derfor ikke helt se at kommersialitet har noe med om ting er kunst eller ikke. Det sammme gjelder populæritet. Hvor populær Janes Joplin var har vel lite med om hun utøvde kunst eller ikke. Flere nevner også Johnny Cash, men hva er det som er kunst med musikken hans? Mye av det han sang var andres sanger - mao lav score på orginalitet. Det hadde vært morsomt om dere som mener man kan klassifisere hva som er god musikk forteller hva dere mener er avgjørende for klassifikasjonen.

Jeg liker forresten både Mozart, Janis Joplin og Johnny Cash.

Når det gjelder musikk tror jeg at fremførelsen også er en del av kunstopplevelsen - på samme måte som performance.

Gammel 18-01-07, 15:01   #94
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er nok mye mer enn bare musikken som gjør at man foretrekker endel artister fremfor andre, him: image, utstråling, integritet, holdninger, personlighet, assosiasjoner, myter osv. osv.

(Når det gjelder nettopp Cash, så hadde han jo en helt fantastisk basstemme, bl.a.)

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 15:03   #95
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har aldri likt køntri. Jeg må innrømme at jeg oppdaget mammas Vikingarna Gramgoda 5 da jeg var ti eller deromkring, og jeg kunne ikke få nok av leende guldbruna øgon. Jeg skyndte meg hjem etter skolen og sang av full hals.

Det gikk heldigvis over.

KRAMGODA! ikke Gramgoda.... Kram er klem på svensk...

Gammel 18-01-07, 15:13   #96
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Man hører nå på den musikken man liker. Det viktige er at musikken har noe som treffer noe i en. Da er det egentlig det samme hva slags kvalitet det er på musikken. Musikk er til for å gi oss en god følelse. Hvis man setter krav til kvalitet, og det er musikk av høy kvalitet man liker, så hører man på det, og det er ikke snobberi. Er det andre ting man setter pris på ved musikk trenger det ikke gjøre noe om den musikalske kvaliteten ikke er på topp, for musikken har andre kvaliteter som en setter mer pris på. Det er veldig individuelt hva man er ute etter i musikk. Noen vil ha gode tekster, noen vil ha vakre stemmer, noen vil ha råe gitarriff og andre vil ha god dansetakt.

Er musikk med flinke artister, flott sangstemme, platte tekster og "enkle" melodier, men utrolig god dansetakt av dårlig kvalitet? Hvis det er dansing man er ute etter? Eller er det musikk med greie tekster, fantastisk gitarspill og elendig vokal som er dårlig? Musikk som får folk til å gå i taket av stemninga, på grunn av at artistene har slik vanvittig utstråling på scena, men som har tekster fullstendig uten mening, er den dårlig eller bra?

Det jeg lurer på er hva i musikken er det som skal ha kvalitet. Melodien? Teksten? Vokalen? Stemningen som skapes når de spiller live? Hvordan det føles å danse til musikken? Hvor teknisk flinke sangeren eller de andre musikerene er? Eller må alt være tilstede på en gang?

Det er jo mange gode sangere som praktisk talt ikke kan synge. Bruce Springsteen -en fantastisk artist, men hvis vi skal være ærlige, ikke akkurat noen sølvgutt. Lars Lillo Stenberg -å herregud . Hvorfor er Madonna mer populær enn Sissel Kyrkjebø? For det er vel ikke tvil om hvem av dem som har høyest kvalitet på sangen? Hva med en del av tekstene til Dum Dum Boys? Setter du på Jan Garbarek hvis du vil danse? En gangar fra Setesdalen spilt av en felespiller på over åtti, med stive fingre, som ikke hører godt nok til å stemme fela rent men har en helt uslåelig dansetakt? Kanskje ikke noe du ville hatt på cd, men er det dårlig?

Det er helt greit å sette krav til musikkens kvalitet, men andre ganger er det faktisk helt greit å sette krav til andre ting også. Liten vits å høre på musikk man ikke liker, uansett hvor god kvaliteten måtte være. Noen ganger er det nettopp møl man trenger. Jeg hører ikke på den type musikk det var spurt om her, fordi jeg ikke liker den. Ikke fordi den nødvendigvis er dårlig. Jeg kan godt la meg fenge av annen musikk av elendig kvalitet, samtidig som jeg også liker musikk av høy kvalitet. (Innrømmer at jeg i perioder liker Janis Joplin ... det er dårlig det )

Fantastisk!
Nettopp dette dreier musikk seg om.
Forøvrig har jeg blitt enda litt mer country-fan (ikke bare skap-country-digger) nå som vi har tilgang på CMT 24 timer i døgnet. Det er faktisk veldig mye bra og variert country-musikk.

Gammel 18-01-07, 15:17   #97
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

"De nye gitarkameratene" syns jeg er et godt eksempel på hva jeg mener. Jeg forstår godt at de trenger å tjene penger, og at de har funnet nøkkelen til å selge mange plater. Men det er definitivt ingen kvalitet i det gjør.

Og hvem sier at det ikke er kvalitet i det disse gutta gjør? Hva legges i ordet kvalitet for å her konkludere med at de ikke har gitt ut en plate med kvalitets-musikk? Spiller de for dårlig på gitar? Har de ikke bra nok stemmer? Spiller de falskt? Har de ustemte instrumenter?

Gammel 18-01-07, 15:21   #98
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Janis Joplin dårlig?? Jeg må bare dåne bittelitt.

Det er selvsagt utrolig vanskelig å sette objektive kriterier for musikkvalitet. Noen har prøvd, og fått eksepsjonelt mye kritikk, som betimelig er. De aller fleste kan være med på noen punkter, kanskje?

- originalitet. Det er utrolig vanskelig å lage en god sang som er til forveksling lik 200 andre
- utførelse. Det er ikke lett å vurdere, f.eks. er mange av mine favoritter langt fra noen nattergaler stemmemessig. Men likevel er totalutførelsen helt klart vanskelig å kopiere uten gode musikalske talenter
- inspirasjon. Det er et tungt vektet kriterie i de fleste lister. Hvis man har påvirket mange nye artister til nyskapning, er man pr. def. en stor artist. Et eksempel er Kraftwerk. Jeg synes de er gærne og orker ikke å høre på dem, men det er ingen tvil om at de er banebrytende og har vært inspirasjonskilde til ekstremt mye av musikken etter 197?.

Selv har jeg et nokså subjektivt hovedkriterie for musikken jeg liker. Den må være ekte og ærlig. Der scorer Janis skyhøyt. Tom Waits, Nick Cave, Joni M, Lou Reed og Cohen like så.

og jeg mener helt bestemt at Cohen synger falskt. Kan godt like noe av det han har laget, men like fullt synger han falskt. Er det kvalitet da liksom? I eksemplene dine over kommer det frem at det er musikksmak som igjen er det viktigste, og ikke at det ene er mer kvalitet enn det andre.

Hva med Eminem dere? Er det bare dritt også eller?
Jeg mener han er et musikalsk geni.

Gammel 18-01-07, 15:27   #99
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Folkelig og ekte er ikke nødvendigvis det samme. Å synge om rompa si kan sikkert anses som rett fra levra, men det er en ren underholdningsgreie. Det er noe helt annet når Janis synger sjelen sin ut.

Oh, Lord won't you buy me a Mercedes Benz.....

Gammel 18-01-07, 15:32   #100
Elin

Elin sin avatar

Standard

Jeg elsker forøvrig mange av tekstene til Lillebjørn Nilsen. Det er ikke alltid den dype meningen er der (selv om den ofte er det også), men de gir ofte fantastisk gode skildringer av steder og stemninger. Bruker ganske enkle ord og setninger som likevel sier veldig mye. Helt herlig!

Levra tror jeg det står dårligere til med forresten.

Jepp, helt enig! Og Øystein Sunde sine tekster er også helt fantastiske. Knallgode rim og han er knakende god på gitar! En av Norges beste tør jeg påstå!

Emneord
klassiker, krangling, kultur

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.