Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den positive kuldetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-10, 12:54   #81
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Man trenger ikke å skrape bilen fordi luftfuktigheten er så lav i ekstremkulde at det ikke fryser på om natten.

Panseris hos oss i morges - som det har vært hver dag.

Gammel 08-01-10, 12:54   #82
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Har ikke dere garasje?

Gammel 08-01-10, 12:56   #83
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Det er utrolig godt og komme inn i varmen etter og ha vært ute i kulden.

Gammel 08-01-10, 13:01   #84
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Har ikke dere garasje?

I prinsippet ikke (ennå).

Gammel 08-01-10, 13:03   #85
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk det kommer litt an på barnet om de trives ute i såpass mange minus som det har vært her den siste tiden. Mini, som egentlig er en utegris, mistrives skikkelig når det blir kaldere enn -10. Til tross for riktig utstyr. Årsaken er sannsynligvis at hun får kuldeeksem på eksponert hud og samtidig får neller av å ha noe over munnen og nesen (finlandshette utgår derfor i hennes tilfelle.) Hun har ikke sett ut i kinnene etter uteturene våre i romjulen, og der hun tidligere kom løpende med dressen sin når vi sa ordet "ut" hyler hun nå "nei" og løper for å gjemme seg. Resten av familien er ikke så sensitive for de blå, så vi er ute.

Jeg ser virkelig ingen grunn til å tvinge de minste til å være ute når de virkelig ikke trives på grunn av kulden.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 13:05   #86
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er det ikke kaldt nok. Du må ønske deg litt flere kuldegrader.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 13:06   #87
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Da er det ikke kaldt nok. Du må ønske deg litt flere kuldegrader.

Jeg har det på mitt nye hjemsted, så vi får se søndag morgen. I Lillestrøm er det for tida 25, mot lusne 17 på Bjerke.

Gammel 08-01-10, 13:10   #88
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Kulden gjorde at sjefen var enig i at jeg ikke skulle bruke tid på å transportere meg på jobb. Jobber dermed hjemme og kan bruke reisetidinntjeningen til å slarve her

Det er for kaldt til å gå ut og kjøpe røyk og ALT for kaldt til å røyke ute = uplanlagt, men velkommen hjelpt til røykeslutten (røykeplaster virker IKKE)

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 13:12   #89
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Man bruker opp all veden og får dermed plass til andre ting i garasjen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 13:16   #90
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Man spotter lett naboer med dame på si. Altså de som går frenetisk fram og tilbake på gangveien utenfor, uten lue og votter, mens de snakker i mobil i over tjue minus. Ikke si at de sikkert snakker med mora si.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 13:17   #91
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Og når det er så kaldt som nå så snør det ikke heller, så man slipper å måke. Og klippe gresset!

Her er det -17 og snør som f. Så den der funker ikke her

Gammel 08-01-10, 13:42   #92
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Kulda over hele landet gjøra at man har noe å snakke om i alle fall. Har hatt flere samtaler med vilt fremmede som også venter på bussen og fryser.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 13:42   #93
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det på mitt nye hjemsted, så vi får se søndag morgen. I Lillestrøm er det for tida 25, mot lusne 17 på Bjerke.

Ajaj, -17 gir panseris, ja. Bedre med - 25. Får håpe du rekker det, temperaturen skal visst stige til helgen.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 18:44   #94
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Ajaj, -17 gir panseris, ja. Bedre med - 25. Får håpe du rekker det, temperaturen skal visst stige til helgen.

-28 kan også gi panser is på bilruten..

Jeg er veldig glad for at jeg ikke jobber som sykkelbud jeg.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 18:49   #95
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har måket kilovis med snø i dag, det ble jeg i godt humør av. Hele platten, ganger ned til lekeapparatene i hagen og veien opp til stallen. Jeg liker å måke snø, god trening er det også.

Gammel 08-01-10, 22:23   #96
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Åh, jeg kunne sitert de fleste her, jeg trodde ikke jeg likte vinter jeg, før sprengkulda kom. Så viser det seg at jeg liker vinteren allikevel, det må bare bli kaldt nok! :rabla:

*Postkortvakkert vinterlandskap overalt
*Rene, hvite snøkanter, ikke slaps og sørpe (bare enkelte forstyrrende gule roser da. :æsj: )
*Herlig knitring under føttene
*Jeg har funnet igjen ski og skøytegleden
*Det er sparkføre rundt overalt her og jeg mimrer til min barndoms vintre
*Slipper å måke snø
*Ganske lyst hele døgnet
*Stort sett klare kvelder og fantastisk stjernehimmel å se på
*Tørr snø som bare kan børstes av klærne og gangen blir ikke full av skitt og vann

Jeg kunne fortsatt lenge!

Gammel 08-01-10, 22:25   #97
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Jeg slipper å gå på ski nå som det er for kaldt til å gå på ski.

Gammel 08-01-10, 22:32   #98
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har montert temperaturmåler på taket (!) og er i ferd med å slå nye personlige kulderekorder.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 22:35   #99
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man kan fryse/tine av fryseren ved å legge maten ut i mellomtiden.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 22:35   #100
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

På taket?! Hvorfor på taket?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:28.