Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-09, 11:13   #81
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Et SV som om fire år har sittet i en regjering som har startet prøveboring i Lofoten, kommer virkelig til å få testet ut hvor grunnfjellet deres egentlig ligger.

Vesterålen.
De kommer neppe til å starte i Lofoten, men deler blokken i to - freder Lofoten og starter i Vesterålen.

Gammel 15-09-09, 11:13   #82
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Eh, nei, det hoppet jeg visst over.

Så du vil helst ha En Helt Annen?

Jeg vil på ingen måte ha Thommessen, nei. Med mindre man kan vise til vellykkede hjernetransplantasjoner?
Jeg vet litt for lite om Elvestuen, men han virker lovende mtp mine kriterier for en leder for Venstre nå.

Gammel 15-09-09, 11:13   #83
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror Venstre kan bli helt OK med Trine Skei Grande. Partiet er altfor lite for det store egoet til Lars Sponheim. Synes hun virker veldig fornuftig og saklig.

Gammel 15-09-09, 11:14   #84
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Du misforstod. Jeg burde kanskje rette det til SinnaRynkenTM.
Jeg mente Siv, ja.

Jeg fleipet, Ru. Halvorsen går bare under Skingrestemmen her i huset. Hun kunne virkelig tenkt på dette med stemmepedagog. : dukker:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 11:15   #85
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers har jeg likt Abid Raja når jeg ser han på trykk, men han trenger seriøst MYE medietrening før han er egnet for tv-bruk.

Gammel 15-09-09, 11:15   #86
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vesterålen.
De kommer neppe til å starte i Lofoten, men deler blokken i to - freder Lofoten og starter i Vesterålen.

Norsk geografi er ikke min sterke side, det innrømmer jeg. :lofotenscmofoten: Og det tror jeg jeg deler med Noen. Den der kommer de ikke unna med.

- No. 4 -
Gammel 15-09-09, 11:16   #87
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fleipet, Ru. Halvorsen går bare under Skingrestemmen her i huset. Hun kunne virkelig tenkt på dette med stemmepedagog. : dukker:

Og jeg skjønte at du tullet, bare så jeg får sagt det. Det var det denne her var til:

Scarlett.

Gammel 15-09-09, 11:17   #88
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers har jeg likt Abid Raja når jeg ser han på trykk, men han trenger seriøst MYE medietrening før han er egnet for tv-bruk.

Jeg synes han egner seg bedre til å være sluggeren på sidelinja, de fleste partier trenger noen som har en veldig kaller-spade-for-en-spade-image.

Gammel 15-09-09, 11:19   #89
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gleder meg at du er lettet. Og jeg tror ikke Raja er noen egnet leder, han må i så fall tøyles og trenes VELDIG. Og jeg vet ikke om han lar seg trene nok.

Gammel 15-09-09, 11:24   #90
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg skjønte at Poly skjønte. :soulmates:

Raja, ja. Huff, den innvandringsdebatten var en prøvelse. Men han har en bratt læringskurve, og jeg tror han er en liberalist i hjertet, ikke bare en opportunist. Det er plass til ham, men ikke i ledelsen. :generøs:

- No. 4 -
Gammel 15-09-09, 11:26   #91
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun må ha gått mye til stemmepedagog. Husker du ikke hvordan hun hørtes ut første halvdel av 90-tallet? Da snakket vi skingrestemme, da. (Og jeg sier ikke at det ikke fortsatt er rom for forbedring, altså.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 11:28   #92
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Hun har egentlig endt på en mye mindre skingrende, men lett gråtkvalt versjon. Grunnen til at folk ikke henger seg så mye opp i det som med Siv er nok at hun rett og slett er mye bedre likt (som person).

Gammel 15-09-09, 11:30   #93
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

Hvordan skal jeg svare min venn som nå syter om høyere skatter, dyre biler, avgifter, avgifter, avgifter!

Hva du skal svare?
Tja, hva med å nevne, gratis skole, tilnærmet gratis barnehage, gratis helsevesen, miljø?

Man kan få servert billig bensin til frokost, middag og kvelds uten at det veier opp noe som helst for de velferdgodene vi har.

Gammel 15-09-09, 11:32   #94
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg lurer litt på hva Glitter synes om å miste Trine Skei Grande i kulturkomiteen? Har ikke hun vært en veldig tydelig kulturpolitisk stemme i opposisjon til Giske?

Gammel 15-09-09, 11:32   #95
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, dere som stemmer venstre, syns dere virkelig det hadde vært bedre med Høyre/Frp/Krf enn den regjeringen vi har nå? Når man ser bort i fra økonomipolitikken er jo ikke akkurat Venstre schempelangt fra de rødgrønne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 11:33   #96
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

Hvordan skal jeg svare min venn som nå syter om høyere skatter, dyre biler, avgifter, avgifter, avgifter!

Du kan jo realitetsorientere kompisen og vise til at Norge faktisk ikke har høyt skattenivå. Så kan du spørre om hva han faktisk tjener og hvilken skatteprosent han ligger på. Så kan du spørre om hvor mye han legger til side for eventuelle helseutgifter og om han sparer opp til barnas utdanning.

Jeg blir direkte ufin når jeg hører folk som tjener 300 000 i året og ligger på noen og tredve prosent i skatt sutre.

Gammel 15-09-09, 11:34   #97
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes som regel at de røde partiene er gode på sosial ansvarlighet. Men jeg får litt fnatt av "vi har bestemt oss for hva som er best for deg"-arrogansen jeg opplever at de også står for til tider. Derfor virket Venstre som et godt alternativ for min del.

Spesielt når jeg så på hva de har fremmet av forslag som ville ha gjort livet som foreldre til funksjonshemmede barn bedre for oss. SV og AP virker for opptatt av "one size fits all"-opplegg der alt skal ordnes via tjenester, mens Venstre virket mer som at de ville legge til rette for at man skal kunne lage et opplegg som passer det enkelte barn best. I tillegg til å ville ha flere spesialpedagoger inn i skolen etc.

I tillegg synes jeg vi trenger det Sponheim omtalte som "en grønn idealist på midten". Jeg skulle virkelig ønske at han ikke trakk seg. Selv om jeg synes Venstre har vært for dårlig på å fronte alle sine positive sider er Sponheim en av mine favoritter. Jeg liker politikere som ikke er så "glatte", jeg.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 11:38   #98
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fornøyd.
Synes også det er trist at Sponheim går. Blir spennende å se hvem som tar over der.

Synes også Halvorsen sin stemme har blitt betraktelig bedre å lytte til.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 11:38   #99
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer litt på hva Glitter synes om å miste Trine Skei Grande i kulturkomiteen? Har ikke hun vært en veldig tydelig kulturpolitisk stemme i opposisjon til Giske?

Jeg må ærlig innrømme at hun har vært ganske usynlig for meg i kulturspørmål, så jeg må sette meg mer inn i hva hun har gjort der før jeg svarer. Jeg er skeptisk til Venstres kulturpolitikk, rett og slett fordi det ikke virker som de er så interessert, og dermed ikke kan så mye. De er superopptatt av miljø og har masse fantastisk kunnskap og er rådyktige på det, men kultur er rett og slett ikke et kjerneområde for dem.

Som politiker (og menneske, jeg har møtt henne noen ganger), så liker jeg henne veldig godt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 11:40   #100
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du kan jo realitetsorientere kompisen og vise til at Norge faktisk ikke har høyt skattenivå. Så kan du spørre om hva han faktisk tjener og hvilken skatteprosent han ligger på. Så kan du spørre om hvor mye han legger til side for eventuelle helseutgifter og om han sparer opp til barnas utdanning.

Jeg blir direkte ufin når jeg hører folk som tjener 300 000 i året og ligger på noen og tredve prosent i skatt sutre.

Enig!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.