Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 15:12   #1
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: I hvilke biltyper går det tre barneseter?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi slet i allefall med våre tre seter i Touran. Det ble veldig trangt og nærmest umulig å få festet ungene. Nå skal det sies at vi sikkert ikke har de smaleste bilsetene på markedet. Vi har kongeplass i vår Picasso.

Kan være litt avhengig av stolene da. Vi har tre, heter vel Römer Kid (2 stk) og HTZ Izi Comfort. Altså to beltestoler og en stor bakovervendt. Jentungen på 6 klarer fint selv å feste selen. Tipper guttungen også klarer det når han blir eldre. Ikke noe spesielt problem å få på plass for voksne...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 09:46   #2
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Honda FR-V, noen med erfaring???

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 23:58   #3
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Toyota Landcruiser! Vi har Maxi Cosi beltestol, Britax twe og Akta Graco babystol med base i baksetet og det går kjempefint
Men så er dette en traktor da...ikke alle liker sånne biler

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 00:33   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Toyota Landcruiser! Vi har Maxi Cosi beltestol, Britax twe og Akta Graco babystol med base i baksetet og det går kjempefint
Men så er dette en traktor da...ikke alle liker sånne biler

:-) Når man innrømmer hva det er, er det helt greit :-)
Skal man ha noe slikt som personbil blir det en ganske gammel bil sett opp i mot hva en ny personbil eller flerbruksbil koster. Man kan godt si at driftsikkerheten er god, men samtidig blir en gammel LC ikke av det beste rent sikkerhetsmessig med tanke på kjøreegenskapene, mangel på esp (noe biler av denne typen absolutt trenger, faktisk i langt større grad enn vanlige biler)...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 02:03   #5
Mett
Gjendekjeksfantast

Mett sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1
Mett er populærMett er populærMett er populærMett er populær
Standard

DinSide skryter uhemmet av Ford Galaxy og dens hav av plass. Den koster da også mer enn mange syvsetere, med sin startpris på 440.000.

Gammel 01-09-09, 13:47   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det er ikke spesielt god plass i en Touran altså. Vi fikk høre før vi kjøpte at Touran hadde såååååååå god plass til bakovervendt, hvilket viste seg å være en sannhet med modifikasjoner.

Jeg har motsatt erfaring. En god venninne har Touran, og deres 3,5-åring sitter fortsatt svært komfortabelt i sitt bakovervente sete, samtidig som det er god plass til den voksne foran. Det krever at man drar baksetet helt bakover og legger seteryggen litt bakover, noe som spiser litt av bagasjerommer da.

Vi erfarer akkurat det samme i vår Toyota Corolla Verso: treåringen har masse plass, og det er god plass til personen i forsetet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 13:53   #7
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har motsatt erfaring. En god venninne har Touran, og deres 3,5-åring sitter fortsatt svært komfortabelt i sitt bakovervente sete, samtidig som det er god plass til den voksne foran. Det krever at man drar baksetet helt bakover og legger seteryggen litt bakover, noe som spiser litt av bagasjerommer da.

Vi erfarer akkurat det samme i vår Toyota Corolla Verso: treåringen har masse plass, og det er god plass til personen i forsetet.

Har dere hatt 3 seter i Toyota Corolla Versoen? Hvordan er
bagasjerommet på den?
Vi vudrere en Touran, men mannen har sett en fin Toyota. Jeg synes
bagasjerommet ser lite ut bare.
Hva synes du?

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 14:20   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Har dere hatt 3 seter i Toyota Corolla Versoen? Hvordan er
bagasjerommet på den?
Vi vudrere en Touran, men mannen har sett en fin Toyota. Jeg synes
bagasjerommet ser lite ut bare.
Hva synes du?

Toyota Verso og VW Touran er nesten helt like, synes jeg. Det er mer et spørsmål om hva man liker å kjøre enn praktiske hensyn. Jeg tror bagasjeplassen er omtrent den samme på Verso og Touran, men begge to har mindre bagasjeplass enn for eksempel Avensis og Passat.

Min Toyota er er syvseter, og en av de tingene man kompromisser på er bagasjerom. Det er mindre enn i store stasjonsvogner, men jeg synes det er mer enn stort nok. For eksempel gikk Simo kombi-vogna inn uten problem, sammen med tre–fem fulle handleposer, stellebag ++, så den er grei nok for meg. Vi pakker også lett alt vi trenger til fire personer på ferie i to uker i bilen.

Og så jeg ikke blir misforstått: Hvis man bruker alle syv setene, er det omtrent ikke bagasjeplass igjen. Dette gjelder også for Touran.

Og vi har hatt tre seter i baksetet, men det er trangt, og ungene må hjelpes inn og på med beltet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.