Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Glitterchick gets her license

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-09, 14:56   #1
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Øvelseskjøring med pappa da jeg var seksten: Ikkje over 60! Vi har ikkje kasko på bilen!

Øvelseskjøring med mamma: "Du vet at vi kan dø når som helst nå?"

Ble mest kjøring med pappa, og jeg fikk lappen til atten-års dagen. Men fikk ikke låne bilen uten kasko.

Lykke til, finn en rolig en å øvelseskjøre med, men ikke en for rolig... Sjåførlæreren min sovna...

Gammel 04-03-09, 21:43   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da var det trafikale grunnkurset over, komplett med førstehjelpskurs og simulert ulykke i garasje. Nå venter jeg bare på kjøretillatelsen, så begynner jeg å øvelseskjøre!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 21:45   #3
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så flink du er! Lykke til med øvelseskjøring. Har du noen du kan kjøre mye med?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 21:55   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Så flink du er! Lykke til med øvelseskjøring. Har du noen du kan kjøre mye med?

Takk!

Jeg kan kjøre med sambo, problemet er bare at vi ikke kan øvelseskjøre i egen bil. Så det blir nok mange turer til mine foreldre og svigers, slik at vi har barnevakt samtidig med at vi kan låne bil. Så får jeg bare prøve å overtale alle venninnene mine til å kjøre med meg også.

Gammel 04-03-09, 22:04   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Takk!

Jeg kan kjøre med sambo, problemet er bare at vi ikke kan øvelseskjøre i egen bil. Så det blir nok mange turer til mine foreldre og svigers, slik at vi har barnevakt samtidig med at vi kan låne bil. Så får jeg bare prøve å overtale alle venninnene mine til å kjøre med meg også.

Det er sikkert greit å ha flere å strenger å spille på, ja. Det er jo ellers en ypperlig anledning til å treffe venninner oftere
Jeg tenker også på dette ift. meg selv, siden det ville blitt masete å skulle ha barnevakt hver gang jeg skal øvelseskjøre.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 07:11   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra Glitter! Nå er du virkelig i gang!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 07:39   #7
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

så spennende Glitter!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 07:51   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Milepæl 1 er unnagjort

Det blir spennende med øvelseskjøring

Gammel 05-03-09, 07:54   #9
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Så gøy! Jeg tok lappen som 29-åring, strøyk på to oppkjøringer og klarte meg på den tredje. Det eneste tipset jeg har er å kjøre,kjøre,kjøre! Teorien er ikke noe problem.
Lykke til!

Gammel 02-04-09, 10:16   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Kjøretilatelsen er i boks og godt plassert i lommeboka, og første kjøretime er den 20. Før det må jeg prøve å lure inn et par kjøretimer med sambo, i lånt bil siden vår ikke har gir og brekk. Når tror dere jeg kan forvente å ha lappen? Hvor lang tid tar det egentlig?

Gammel 02-04-09, 10:22   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kult at du skal ta lappen, Glitter! Hvis du øvekjører mye på fritiden så kan du sikkert greie å være sjåfør innen sommeren er over. Jeg brukte ca. 3-4 mnd i sin tid, men da hadde jeg øvekjørt i et par år med pappa og med kjæresten min.

Forresten, det er sikkert veldig annerledes med kjøreopplæring nå og da jeg tok lappen, så det kan hende jeg er helt på jordet ang. tidsperspektivet. :innså plutselig at det er 14 år siden:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 10:25   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg håper jeg greier det fort, men jeg innser at det kan ta litt tid siden vi er avhengig av å låne bil for å øvelseskjøre på fritiden, og fritid ikke akkurat er et velkjent begrep. Vi må jo ha barnevakt også. Jeg vet det er lvo å øvelseskjøre med passasjerer, men det er det ikke snakk om at jeg gjør.

Gammel 02-04-09, 10:26   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynte å kjøre på høsten og fikk lappen til sommeren. Jeg brukte lengre tid enn nødvendig. Du vet hvor mange ganger jeg prøvde ...

Gammel 02-04-09, 10:29   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan ikke alliere deg med en annen sjåfør enn mannen din da? Kjæresten til søsteren min hjelper en kompis med å ta lappen nå, de har kjørt i timesvis. Han betaler selvsagt for bensinen.

Gammel 02-04-09, 10:30   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Du kan ikke alliere deg med en annen sjåfør enn mannen din da? Kjæresten til søsteren min hjelper en kompis med å ta lappen nå, de har kjørt i timesvis. Han betaler selvsagt for bensinen.

Jo, jeg må nesten det. Jeg skal låne mannen til venninnen min litt, også har sjefen min sagt at jeg kan kjøre med henne. Så jeg må bare være flink til å ta dem på ordet og følge det opp.

Gammel 02-04-09, 10:41   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så spennende :-)

Jeg tror det er en klar fordel å øvelseskjøre med flere forskjellige biler, for en bil er ikke en bil. De er nesten små personligheter alle sammen og responderer forskjellig på lik behandling.

Gled deg til glattkjøringstime!

Gammel 02-04-09, 10:51   #17
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Så spennende :-)

Jeg tror det er en klar fordel å øvelseskjøre med flere forskjellige biler, for en bil er ikke en bil. De er nesten små personligheter alle sammen og responderer forskjellig på lik behandling.

Gled deg til glattkjøringstime!

Glattkjøring er kjempegøy!!

Gammel 02-04-09, 20:25   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Dersom du har anledning til å kjøre intensivt med lærer, f.eks. 2 dobbeltimer i uka, så har du lappen i løpet av noen mnd.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 21:26   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte drøyt fire måneder på å ta lappen og jeg hadde ikke tatt i et ratt før første kjøretime. :datapunkt:

Lykke til, glitter.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 10:45   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Jeg kan godt være i heiagjengen din altså. Lykke til!

Svar

Emneord
førerkort, lappen

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.