Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Argumenter mot neglelakk for småjenter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-08, 17:15   #81
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?

Opprinnelig lagt inn av kzy75, her.

Jeg forstår dere ikke! For meg er neglelakk sminke og det får min datter ikke ha.

Jeg synes det er stygt rett og slett. Heldigvis har det ikke vært noe problem da det aldri har vært tema i barnehagen hun gikk i. Hun ønsker derimot veldig hull i ørene og da sier jeg " nei, det får du ikke før du er 16 år og det er ingen ting å diskutere" Jeg mener at man trenger ikke alltid å argumentere.

Og jeg synes faktisk at jeg er en både ung og kul mamma.

For meg er det at jeg synes noe er stygt ikke god nok grunn til å nekte det for mitt barn. Det gjelder både klær, frisyre og i dette tilfelle negllakk.

Før jeg gjør noe så drastisk som å forby ting, så må jeg ha gode tungtveiende grunner og min personlige smak eller mine preferanser har ingenting med min datters smak og hennes preferanser å gjøre.

Hull i øret har for meg langt større og ikke minst varige konsekvenser enn neglelakk. For meg er heller ikke neglelakk sminke, i den forstand.

Er jeg forresten den eneste som skiller mellom dette? :usikker: Dattera mi får neglelakk og Hello-Kitty lipgloss, og jeg synes ikke det lar seg sammenligne med Mascara og Rouge overhodet.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 17:37   #82
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neglelakkampen er ikke proritert her og nå.
Det kommer viktigere prinsipper å ri.

Gammel 28-10-08, 17:39   #83
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fikk litt neglelakk i sommer når jeg hadde på mine negler. Ellers har jeg så og si aldri neglelakk, å det er ikke noe stort tema. Men de er veldig jålete, så hadde jeg hatt frislipp på sminke hadde de tatt helt av.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 17:42   #84
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

For meg er det at jeg synes noe er stygt ikke god nok grunn til å nekte det for mitt barn. Det gjelder både klær, frisyre og i dette tilfelle negllakk.

Opprinnelig lagt inn av Tosse

Neglelakkampen er ikke proritert her og nå.
Det kommer viktigere prinsipper å ri.

Enig i disse to. Jeg velger mine kamper med omhu, og jeg kjenner at jeg er omtrent der Polyanna er i forhold til å kutte ut prinispper uten mening. Videre handler mine tanker og idéer om hva som er stygt om min smak, barna tenker det kanskje annerledes.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 17:48   #85
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før jeg gjør noe så drastisk som å forby ting, så må jeg ha gode tungtveiende grunner og min personlige smak eller mine preferanser har ingenting med min datters smak og hennes preferanser å gjøre.

Hull i øret har for meg langt større og ikke minst varige konsekvenser enn neglelakk. For meg er heller ikke neglelakk sminke, i den forstand.

Er jeg forresten den eneste som skiller mellom dette? :usikker: Dattera mi får neglelakk og Hello-Kitty lipgloss, og jeg synes ikke det lar seg sammenligne med Mascara og Rouge overhodet.

Fullstendig enig med deg!

Gammel 28-10-08, 18:34   #86
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er heller ikke neglelakk sminke, i den forstand.

Øyh, har du ikke lest innleggene mine?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 18:39   #87
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Øyh, har du ikke lest innleggene mine?

Nei.

For en gangs skyld svarte jeg helt spontant på et av innleggene uten å se om noen andre har svart på det ennå.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 18:50   #88
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:tsktsktsk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 19:34   #89
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Datter: - Kan jeg få sånn som det, mamma? (peker på bikinien min)
Jeg: - Ja, det kan du få når du har fått pupper - før det så trenger du det ikke
Datter: - Når får jeg det, da?
Jeg: - Når du er 13 år, sånn ca.
Datter: - Jippi!!

Hvis jeg hadde hatt en datter måtte jeg lagt på noen år tror jeg...
Når du er 15, hvis du er heldig!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 22:07   #90
LN70
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2008
LN70 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mitt eneste argument mot neglelakk for småjenter er at det ikke er spesielt pent.
Min 5-åring få lov til å "pynte" seg med litt neglelakk av og til, det er ikke viktig nok å nekte henne det.

LN70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 22:09   #91
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvis jeg hadde hatt en datter måtte jeg lagt på noen år tror jeg...
Når du er 15, hvis du er heldig!

Hva skal jeg si da: "Det skjer ikke jenta mi."

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 22:11   #92
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hull i ørene er da noe helt annet enn neglelakk! Vesla mi får gjerne neglelakk på neglene om hun vil det, det ser jeg ingen problemer med. Hun får også bruke sånne tatoveringer som følger med i chipsposer og yoghurt noen ganger.

Gammel 28-10-08, 22:40   #93
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Poly: Et argument for neglelakk er hvert fall ikke "... alle andre har det".

Tja. Jeg ble sittende og tenke litt på denne. Det er klart at man "må" ikke ha, eller få lov til, alt det de andre har og gjør. Men hvis "alle" de andre har det, synes jeg i alle fall man som forelder bør komme med et bedre motargument enn "fordi jeg sier det". (Jeg mener ikke at du sa det, altså. ) Eller "fordi det er stygt". For det er heller ikke et godt argument, synes jeg. Og jeg synes man bør ha bedre argumenter for å forby ting enn for å tillate dem.

Strengt tatt er jo "fordi jeg har lyst" ofte det eneste nødvendige argumentet for å gjøre noe - så da må man ha et motargument som veier tyngre, dersom man ønsker å forby noe barnet har lyst til.

Gammel 28-10-08, 22:45   #94
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har vi en meget lykkelig jente med lyslille neglelakk med skimmer i.

Mannen min holdt på å besvime, og da 1-åringen fikk et bittelite strøk på en lubben ringfinger som han forventningsfult stakk frem gikk han helt i fistel.

Gammel 28-10-08, 22:49   #95
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker ikke sminke eller neglelakk selv og håper inderlig jeg ikke får ei jente som er veldig opptatt av dette. Hun har fått neglelakk av svigermor en gang, men jeg regner ikke med at det blir noen vane. Jeg liker ikke sminke eller neglelakk på barn, men jeg er vel også der at jeg ikke hadde valgt dette som en fanesak. Men foreløpig ser det ut til at hun er like lite opptatt av å pynte seg som mammaen...

Gammel 28-10-08, 22:51   #96
Kneazle
Passiv

Standard

Mannen min holdt på å besvime, og da 1-åringen fikk et bittelite strøk på en lubben ringfinger som han forventningsfult stakk frem gikk han helt i fistel.

Så herlig! (Barnas reaksjon, altså. Ikke mannens. )

Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 23:01   #97
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlige jenta.

Og stakkars Polymannen, hva han må gjennomgå. :husker fortsatt storebrors dukke:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 23:04   #98
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg klarte ikke å la være å le. Jeg lo og lo og lo. "Det er IKKE morsomt!!".

Gammel 28-10-08, 23:05   #99
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 23:05   #100
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.