Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyalarm, sjekker du klokken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sjekker du klokken når du hører flyalarmen for å se om det er en test?
Ja 113 70,63%
Nei 47 29,38%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-08, 20:52   #81
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så den har gått i hele landet ja?

Jeg har ikke hørt noe (og jeg er var på lyder).

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ville nok ikke reagert uansett. Her høres ingen flyalarm.

Ikke her heller. Tror jeg? Kan ikke huske å ha hørt en på mange år.
Hadde nesten glemt at de eksisterte ...

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Forresten, vet dere hvor deres nærmeste bomberom er?

Nei. Men jeg antar det er nærmeste skole?
På jobb vet jeg hvor det er da, men jeg hadde aldri i verden satt meg der når jeg visste at alle barna mine var samlet i et annet bomberom.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 20:54   #82
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Her jeg bor har de ikke sirener, så da skal vel egentlig kirkeklokkene brukes. Om så skjer, bør jeg hvertfall høre det iom at vi bor rett ved kirka.

Ja men er det midt på dagen så kan man jo tro det er gudstjeneste,begravelse osv...

Vi bor langt fra kirken og.

Og bomberom har jeg null peiling på hvor er.Blir vel skoler, og den skolen jeg gikk på i byen, barneskole har ikke plass til mere en 20 personer

Gammel 11-06-08, 21:02   #83
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Da ville jeg ha sjekket alderen på den skolen. På eldre skoler, som ikke har tilfluktsrom som er bygget etter 1965-standarden eller nyere, har det vært veldig lett å få nedgradert tilfluktsrommene for å kunne bruke lokalene til undervisning. Så mange skoler har ikke lenger tilfluktsrom å tilby.

Bor ikke vi i samme by, tro? Har gått på ungdomsskolen her og der er det iallfall bomberom i kjelleren, og begge barneskolene som ligger nærme meg ble vel bygget/bygget på for mindre enn 3 år siden.

Gammel 11-06-08, 21:31   #84
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Her er det litt Pavlovs læring; når flyalarmen går, så er klokka 12. Ingen vits i å sjekke, for det kunne ikke falle meg inn at den skulle gå på et annet tidspunkt.

Så jeg tror absolutt den alarmen virker mot sin hensikt.

(og så må jeg litt av invaderende grønlendere)

Gammel 11-06-08, 21:54   #85
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Ja men er det midt på dagen så kan man jo tro det er gudstjeneste,begravelse osv...

Da vet jeg at det er det. Gudstjenester er forøvrig bare søndag kl 11, ved begravelse er det masse biler parkert utenfor kirka.

Dessuten, er du usikker, så lytt på radio.

Ang bomberom, så har jeg ikke peiling. Kanskje det er på videregående skolen? I så fall er det rett i nærheten. Grunnskolen har de nettopp revet, så der nytter det ikke å gjemme seg.

Gammel 12-06-08, 10:26   #86
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke hørt flyalarmen en eneste gang siden vi flyttet hit for over fire år siden.
Burde jeg være bekymret?

Gammel 12-06-08, 10:38   #87
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Her høres ingen flyalarm. Pleier å høre den når jeg sitter på jobb, men nå går jeg hjemme, så da...

Tydeligvis ganske manga som ikke hører noen flyalarm. Det er vel egentlig litt bekymringsverdig.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 19:47   #88
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Automatisk sjekker jeg klokken ja.

Gammel 14-06-08, 19:50   #89
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Ja, sjekker klokka. Men jeg hører veldig lite her...

Gammel 15-06-08, 03:11   #90
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Vet at det er bomberom på skolen her. men det rommer nok ikke mer enn skolens elvever og ansatte vil jeg tro.
Har også bomberom vegg i vegg med butikken vår. så hvis det skal benyttes av folk så må de gå gjennom butikken vår. Men jeg tror det er ei som bruker det som et lager nå, for det er en del ting der inne.

Gammel 15-06-08, 04:25   #91
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Klokka?

Gammel 15-06-08, 07:53   #92
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Klokka?

Lest hele diskusjonen?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 15:32   #93
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Lest hele diskusjonen?

Hepp! Men har følgende unnskyldninger for å ikke skjønne vitsen med å se på klokka hvis det går en alarm:
- Er i ammetåka og ser ikke på klokker...
- Kan lett forveksles med alle cruisebåtene som gir fra seg lyd i tide og utide
- Vet ikke normalt klokkeslett på flyalarmtest

Gammel 15-06-08, 15:47   #94
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klarte da å ikke høre flyalarmen sist den gikk, men det hadde vært ganske mye oppstyr i skolegården. Først gikk alarmen og en del 1. klassinger ble redde. Rett etterpå var det noen elever som prøvde å lage bål i skolehagen. Det ble kjempeoppstyr (vi hadde brann på et kjøkken for litt over en mnd. siden).

Men, hører jeg en alarm sjekker jeg som regel klokka. Også den gangen den gikk midt på natta.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:13   #95
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Som sagt har ingen fortalt meg om tidspunktene, jeg har bare lagt merke til det år etter år. Klokka 12 har jeg alltid visst, men så begynte jeg å legge merke til at det alltid var onsdager. Etter det la jeg merke til at det kom i januar og juni, og deretter at det alltid var den andre onsdagen.

I dag sjekket jeg ikke bare klokken for å se at den var 12, jeg sjekket jammen kalenderen fordi jeg husket noe med andre onsdagen to ganger i året. Og det stemte jo.
Så det gikk visst inn i bevisstheten under denne diskusjonen forrige gang.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:16   #96
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Helt fra jeg var barn har jeg alltid stoppet opp og konstantert: Onsdag kl. 12 ja, når flyalarmen går.

I dag som ellers, ja....

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:19   #97
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hørte den naturlig nok ikke - men jeg syns likevel det var litt vittig at NRK1-nyhetene på TV åpnet med at det skulle være øvelse, at meldingen riktig nok var Lytt til radio, men at dette altså bare var en drill ... Jeg tror det var første gang jeg har sett slikt på TV-nyhetene.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:19   #98
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke hørt et pip.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:21   #99
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Japp, så på klokken i dag også.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:23   #100
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

I dag sjekket jeg ikke bare klokken for å se at den var 12, jeg sjekket jammen kalenderen fordi jeg husket noe med andre onsdagen to ganger i året. Og det stemte jo.
Så det gikk visst inn i bevisstheten under denne diskusjonen forrige gang.

Ja, er det ikke rart? Det var helt pussig at jeg la merke til dette. Jeg vet alltid når den kommer, og det stemmer alltid.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
flyalarm, test

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.